اخبار خوزستان

صدور پیام تسلیت مسئولان خوزستان به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان

ایسنا/خوزستان در پی شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراهشان در اثر سانحه بالگرد در ‌نزدیکی شهر ورزقان، مسئولان خوزستان در پیام های جداگانه این حادثه دلخراش را تسلیت گفتند.
پیام تسلیت ‌نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز
متن پیام ‌تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز پیامی ‌به شرح زیر است:
«انا لله و انا الیه راجعون
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تبدیلا
سپاس خداوندی را که عیدی خادم الرضا علیه السلام را بر عیدی ما مقدم کرد و مزد جهاد شبانه روزی و خستگی ناپذیر خادم جمهور را در ایام ولادت ولی نعمت ایران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به این بزرگمرد عنایت فرمود. ما دیروز عزیزانی را از دست دادیم که هر یک جزو عصاره‌های فضیلت و برترین نیروهای انقلاب اسلامی بودند و این داغ را مضاعف می‌سازد و صبر ما را لبریز می‌کند.
قلب و روح‌مان شدیدا متالم شده و می‌دانیم حتما حکمت خداوندی آن قدر سترگ و عظیم است که چنین مصیبت عظیمی را برای ملت قهرمان ایران مقدر فرموده است. سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان از سویی انسان را یاد شهادت شهید رجایی می‌اندازد و از طرف دیگر خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن را زنده می‌سازد. این نیز از افتخارات جمهوری اسلامی است که خادمان اصیل و معتقدش در راه جهاد و مقاومت به شهادت می‌رسند.
این جانب شهادت آیت‌الله رئیسی، آیت‌الله آل هاشم، دکتر امیرعبداللهیان، دکتر مالک رحمتی و سردار سید مهدی موسوی را به امام عصر ارواحنا فداه تسلیت عرض می‌کنم. هم چنین این ضایعه دردناک را به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت عرض می کنم و از خداوند متعال صبر و اجر برای مردم داغ دیده ایران و علو درجات برای آن شهدای عزیز مسئلت می‌کنم.
صدور پیام تسلیت نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری
همچنین در پیام آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پی شهادت حجت‌الاسلام والسملیمن رئیسی، رئیس جمهور آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم 
قال الله تعالی
 مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا ( الاحزاب ٢٣)
امروز با دلی پر خون در سوگ یاران دیرین و صدیق و خلوق و خدوم خود و ملت بزرگ‌ ایران اسلامی نشسته‌ایم.
در حادثه تاسف‌بارِ سقوط بالگرد، رئیس جمهور مردمی آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی و خدمتگزاران به ملت و نظام اسلامی آیت‌الله آل هاشم امام جمعه محترم تبریز، دکتر امیرعبدالهیان وزیر محترم امور خارجه و دکتر مالک رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی و دیگر همراهان (رحمة الله علیهم اجمعین) در حین انجام وظیفه جان به جان آفرین تسلیم و به لقاءالله شتافتند.
مرحوم آیت‌الله آقای سید ابراهیم رئیسی رضوان الله تعالی علیه این خادم بزرگ امام رضا علیه‌السلام و جمهوری اسلامی، نماد مدیریت جهادی خستگی ناپذیر در خط ولایت و خدمت به دین و ملت در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی است. 
این ضایعه سنگین که یادآور  شهادت آیت‌الله دکتر شهید بهشتی و یارانشان و شهید رجائی و شهید باهنر است،  رهبر معظم و ملت ایران و مقاومت اسلامی و دوستداران انقلاب اسلامی را در سرتاسر جهان دچار ماتم و اندوه نمود.  بی‌شک پرچم افتخار خدمت برای اعتلای اسلام و ایران با استحکام و بدون توقف برافراشته خواهد ماند و هیچ‌گونه خللی در عزم و اراده ملت و تمشیت امور کشور ایجاد نخواهد شد.
با عرض تسلیت به رهبری عزیزمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای دام ظله و ملت ایران و دعا برای طول عمر با عزت همراه با توجهات خاصه ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برای رهبری فرزانه این ولی امت و پدر ملت علو درجات این شهدای بزرگ خدمت و صبر جمیل و اجر جزیل برای مردم داغدیده و کلیه بازماندگان از خدای بزرگ مسالت می‌نمایم که به لطف و کرم خود جزای اوفی همراه با عنایت خاصه پیامبر و آل طاهرینش علیهم‌السلام به این خادم‌الرضای والا مقام شهید و یاران گرانقدر شهیدش کرامت نماید.
بمنه وکرمه انه سمیع مجیب»
‌پیام تسلیت رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان
همچنین در پیام تسلیت مجید نبی پور رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم 
انالله و انا الیه راجعون
شهادت رییس جمهور محبوب و مجاهد و هیئت همراه ایشان در حادثه دلخراش سقوط بالگرد دل مردم ایران را به درد آورد.
فقدان عالم وارسته شهید آیت الله ابراهیم رییسی یاور محرومان و هیئت همراه ایشان که در مسیر خدمت به خلق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند سخت و جانکاه است.
اینجانب این ضایعه بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، عموم مردم کشور به خصوص به بازماندگان گرامیشان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آنان را از خداوند متعال خواهانم.
پیام تسلیت مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان
همچنین در پیام تسلیت حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پی شهادت رئیس جمهور کشور وهمران ایشان آمده است:
«انالله و اناالیه راجعون
حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و همراهانشان در روز ولادت امام هشتم شیعیان امام رضا(ع) مایه تأثر شدید همگان شد.
مداومت و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی و الهام‌بخش همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.
خدمات ارزنده و نگاه ویژه رئیس جمهور عزیز به مردم شریف خوزستان در تمام دوران مدیریت ایشان نمود داشت‌، اینجانب شهادت رئیس جمهور عزیز، مغتنم و مخلص و همراهانشان را که حین انجام وظیفه به فیض شهادت نائل آمدند و موجی از غم و اندوه را در پی داشت، به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و خوزستان و جامعه ورزش و جوانان و بویژه محضر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله  خامنه ای (مدظله العالی) تسلیت عرض نموده و برای شهدای از جان گذشته علو درجات الهی را مسئلت می‌نمایم.» 
صدور پیام تسلیت مدیر مخابرات منطقه خوزستان
همچنین در پیام تسلیت رحیم فلاح‌زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان آمده است:
«انا لله و انا الیه راجعون
«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»
شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس محترم جمهور و همراهان ایشان در پی حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های ملت ایران را در بهت و اندوه فراوان فرو برد.بی شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد.
اینجانب به نمایندگی از کارکنان مخابرات منطقه خوزستان، مصیبت شهادت سید محرومان و خادم الرضا (ع) آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران به ویژه همکاران عرصه ارتباطات و مخابرات تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای شهدای گرانقدر این سانحه غم‌انگیز، رحمت واسعه الهی و برای خانواده‌های معزز آنان و ملت شریف ایران صبری جمیل و اجری جزیل مسئلت می‌نمایم.»
‌پیام تسلیت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان
در پیام تسلیت وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در پی شهادت رییس جمهور و همران ایشان آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رییس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد.
رییس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور برای خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی‌شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.
اینجانب به نوبه ی خود عروج جانسوز رییس جمهور محبوب و خدوم و مغتنم حضرت آیت الله رییسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر( عج)‌، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم.»
پیام تسلیت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان
همچنین در پیام تسلیت عبدلله حبیبی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان‌ آمده است:
«انا لله و انا الیه راجعون 
شهادت حضرت آیت الله رئیسی ، رئیس جمهور عزیز و انقلابی و مردمی کشورمان و جمعی از همراهانش غمی بزرگ و سترگ است که برای آحاد مردم باورپذیر نیست.
شهید بزرگوار آیت الله رئیسی، شهید خدمت به اسلام ، کشور و مردم بود که در راه خدمت و مجاهدت شب و روز نمی شناخت و همواره در راه اعتلای اسلام و کشور گام بر می‌داشت. 
مصادف شدن این شهادت با روز میلاد امام رضا(ع) و سال ها حضور آن شهید بزرگ در آستان مقدس رضوی نشان از دلدادگی و خلوص نیت دارد. 
شهادت غم انگیز و مظلومانه رئیس جمهور عزیز و محبوب ملت ایران‌، حضرت آیت الله رئیسی و جمعی از همراهانشان را به محضر امام عصر(عج )‌، رهبر انقلاب اسلامی و عموم مردم تسلیت عرض نموده و برای این شهیدان بزرگوار علو درجات را از درگاه الهی مسئلت می نمایم».
صدور بیانیه اداره کل دامپزشکی استان خوزستان
در بیانیه اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در پی شهادت رئیس محترم جمهور و هیات همراه نیز آمده است:
«انالله و انا الیه راجعون
مّن الْمؤْمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوا اللّه علیْه فمنْهم مّن قضیٰ نحْبه ومنْهم مّن ینتظر وما بدّلوا تبْدیلًا(احزاب -٢٣)
در سالروز میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، روح بلند خادم الرضا حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ولایی و مردمی ایران در راه خدمت صادقانه، به خیل عظیم شهدای والامقام پیوست.
ایشان به مصداق آیه شریفه «من المؤمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوا اللّه علیه»، نمونه بارزی از یک مدیر وارسته، صادق، انقلابی، جهادی و مردمی بود که در راه اعتلای دنیای اسلام و پیشرفت کشور، خستگی ناپذیر و بی وقفه بر عهده صادقانه خود با خداوند متعال، اهل بیت عصمت و طهارت و امامین انقلاب ثابت قدم ماند.
اداره کل دامپزشکی استان خوزستان شهادت حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، دکتر مالک رحمتی استاندار محترم آن استان و سایر همراهان را در طی حادثه ناگوار سقوط بالگرد حامل آنان، به محضر ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری حفظه الله، ملت شریف ایران و همه مستضعفان و آزادی خواهان جهان تبریک و تسلیت عرض می کند و رحمت و مغفرت الهی و علو درجات را برای آنان از خداوند منان مسئلت می نماید.»
صدور پیام تسلیت مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان
همچنین در پیام تسلیت داود میرشکاری مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیأت‌ همراه آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت افتخارآفرین و روشنگر سید محرومان، یار وفادار انقلاب اسلامی، امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حضرت آیت‌الله رئیسی (رضوان‌الله تعالی علیه)، رئیس جمهوری محترم و هیئت همراه موجب تألم و تأثر فراوان گردید.
این مجاهد خستگی‌ناپذیر، عمر با برکت خویش را صرف خدمت به آرمان‌ها و اهداف مقدس انقلاب، جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران نمود و نقش آفرینی‌های هوشمندانه و ماندگار ایشان در کسوت ریاست جمهوری اسلامی ایران، تولیت آستان قدس رضوی، ریاست سازمان بازرسی کل کشور، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، الگویی مثال‌زدنی از عالم و مبارزی خستگی‌ناپذیر در مقابل نسل امروز و آینده‌ی ایران اسلامی قرار داده است.
داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امورخارجه‌ی‌ پرتلاش جناب آقای امیرعبدالهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان.
‌این مصیبت جانگداز را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)‌، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)‌، ملت شریف ایران، مراجع عظام‌، حوزه‌های علمیه و خاندان مکرم شهیدان خدمت تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند کریم برای آن مبارز فقید و همراهانشان‌، رحمت واسعه الهی و همنشینی با پیامبر اعظم (ص) و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی مسألت دارم‌».
ادامه دارد

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها