اخبار خوزستان

گندمکاران خوزستان چشم انتظار مطالبات+فیلم

با گذشت بیش از ۴۰ روز از آغاز فصل برداشت گندم، مطالبات کشاورزان خوزستان پرداخت نشده است. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، کشاورزان استان خوزستان که از بیش از ۴۰ روز قبل کار برداشت محصول گندم و تحویل‌ها آنها به مراکز مجاز خریداری تحول داده بودند، از پرئداخت نشن مطالباتشان گلایه دارند.
آنها می‌گویند: باتوجه به تاکیدات برای تحویل گندم به تعاون روستایی و سایر مراکز مجاز، محصول خود را تحویل دادیم و انتظار داریم مطالبات ما را پرداخت کنند تا بتوانیم بدهی‌ها و هزینه‌های تولید و برداشت را جبران کنیم.
محمد جواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پیگیری‌های لازم برای پرداخت مطالبات گندمکاران انجام می‌شود، زیرا کشاورزان باید کشت بعدی را انجام دهند و بدهی‌های خود را بپردازند.
وی ا تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات کشاورزان در اسرع وقت، افزود: اعتبار لازم اختصاص داده شده و اگر کشاورز نتواند کشت بعدی را به موقع انجام دهد به طور قطع با کاهش عملکرد در واحد سطح همراه خواهد بود.
عسکری ادامه داد: در تلاش هستیم مطالبات کشاورزان در اسرع وقت پرداخت شود؛ اگر دستگاهی در این زمینه کوتاهی کند مصداق ترک فعل است و نظارت خواهد شد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: تلاش می‌شود خردادماه یا حتی زودتر مطالبات گندمکاران خوزستانی پرداخت شود.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها