اخبار خوزستان

توزیع انواع بذر هیبرید ذرت میان کشاورزان خوزستان

مدیر صادرات و نمایندگی شرکت توسعه کشت ذرت خوزستان از توزیع بیش از ۴۵۰ تن بذر هیبرید ذرت میان کشاورزان استان از ابتدای کشت بهاره امسال تاکنون خبر داد.
 
به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد قاسمی نژاد با اشاره به توزیع بیش از ۴۵۰ تن بذر هیبرید ذرت میان کشاورزان استان از ابتدای کشت بهاره امسال تاکنون، گفت: ارقام بذر‌های ذرت توزیع شده بین کشاورزان خوزستان شامل AS ۷۶، BC ۶۷۸، KSC ۷۰۳، سیمون، والبوم، تایو و ساگانتو هستند.
وی با بیان اینکه شرکت توسعه کشت ذرت خوزستان ۳۰ درصد بذر کشور را تامین می‌کند، افزود: شرکت توسعه کشت ذرت نمایندگی خوزستان آمادگی دارد تا حداقل یکهزار تن بذر دیگر برای ذرتکاران خوزستانی در کشت تابستانه یا پائیزه به طور کامل تأمین و توزیع کند.
قاسمی نژاد کشت بهاره خوزستان را حدود ۲۵ هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم با توجه به وضعیت مناسب مخازن آب سد‌های استان و با برنامه ریزی و همدلی مدیران و کارشناسان استانی مربوطه و کنترل و مدیریت ذرت وارداتی و در نتیجه بهبود قیمت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای سطح زیر کشت این محصول راهبردی به بیش از ۸۵ هزار هکتار ارتقا یابد و بخشی از نیاز دامداری‌ها و صنایع وابسته را تامین کند.
مدیر صادرات و نمایندگی شرکت توسعه کشت ذرت خوزستان می‌گوید: انتظار می‌رود کشاورزان و کارشناسان پهنه بندی، تاریخ کاشت، مدیریت آبیاری مزرعه، مدیریت تغذیه متعادل، مدیریت عوامل زیان رسان، مکانیزاسیون و سایر اصول به زراعی را رعایت کنند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
وی با بیان اینکه جایی که حبوبات و دانه‌های روغنی کشت می‌شود نباید برنج کاشت، اضافه کرد: کشت برنج در برخی نقاط مانند انتهای حوزه آبریز کرخه و شاوور مشکلی ندارد ولی به هیچ وجه زیر شبکه آبیاری توصیه نمی‌شود.
قاسمی نژاد افزود: این شرکت با ۴ دهه فعالیت و سرمایه اعتماد کشاورزان استان و کشور، ضمن توجه به دانش روز دنیا و تجربه کارشناسان با سابقه در تولید ذرت با استفاده از تجهیزات جدید فرآوری بذر ذرت، سعی در توسعه تولید این محصول راهبردی کرده است.
شهرستان دزفول با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن ذرت علوفه‌ای سیلاژ شده و حدود ۷۰ هزار تن ذرت دانه‌ای سهم مهمی در تامین علوفه و ذرت دانه‌ای کشور دارد.
سالانه حدود ۲.۵ میلیون تن انواع محصول زراعی و باغی در دزفول تولید و وارد بازار داخلی و خارجی می‌شود.
شرکت توسعه کشت ذرت نمایندگی خوزستان در شهرستان دزفول و در نزدیکی شهر صفی آباد واقع شده است.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها