اخبار خوزستان

فرصتی دوباره برای شرکت‌ در طرح حمایت مالی از تولیدات نمایشی

مهلت شرکت در طرح حمایت مالی از تولیدات نمایشی قرارگاه شهید آوینی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ تمدید شد.
 
به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنر‌های نمایشی خوزستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سه بخش تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه‌ای و تئاتر کودک و نوجوان منتشر شده و تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ مهلت تحویل نمایشنامه‌های گروه‌های متقاضی است.
انجمن هنر‌های نمایشی استان خوزستان با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل هنر‌های نمایشی کشور و انجمن هنر‌های نمایشی ایران با هدف تقویت و حمایت از تولیدات نمایشی گروه‌های  فعال، کشف استعداد‌های نسل جدید واستمرار اجرا‌های عمومی نمایشی در گستره جغرافیایی کلیه شهرستان‌های استان از تولید آثار جدید در بخش‌های نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش کودک و نوجوان حمایت مالی از طرح تا تولید و تا اجرای عموم می‌نماید.
در بخش‌های تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه‌ای و تئاتر کودک و نوجوان این فراخوان منتشر شده و اولویت با تولیدات جدید استان در سال ۱۴۰۳ خواهد بود و  این آثار نباید قبلا توسط هیچ گروهی اجرا شده باشد. تولید در قالب و گونه‌های مختلف نمایشی بلامانع است ولی ایده‌ها و شیوه‌های اجرایی خلاقانه و نو در اولویت پذیرش است.
به منظور عدالت در تخصیص منابع مالی حمایتی و علی‌رغم درخواست برخی از هنرمندان برای حمایت ویژه و بیشتر از گروه‌های محدود گستره حمایت‌ها را به بیشتر از ۳۵ گروه تعمیم داده شد که هرچند با مبالغ کم‌تر، اما بتوان محرکی حمایتی برای شروع به کار گروه‌های بیشتری در کل استان فراهم شود و بدین منظور هر کارگردان یا نویسنده می‌تواند با یک اثر در این برنامه حمایتی شرکت کند.
نحوه حمایت از تولیدات نمایشی تایید شده در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین کارگردان (در بخش‌های خیابانی و صحنه‌ای و کودک و نوجوان) و انجمن هنر‌های نمایشی استان خوزستان بدین صورت خواهد بود:
الف: بخش تئاتر کودک و نوجوان: حمایت مالی به مبلغ پنج میلیون تا هشت میلیون تومان در سه مرحله در مراحل تولید پرداخت می‌شود (تا سقف پنج گروه نمایشی).
ب: بخش خیابانی: حمایت از تولید به مبلغ سه تا پنج میلیون تومان به هر گروه بابت تولید اثر و حداقل پنج اجرا در سطح شهر‌های استان (تا سقف ۱۰ گروه نمایشی).
ج: بخش صحنه‌ای: حمایت از تولید و اجرای عمومی اثر حداقل هفت و حداکثر۱۲ میلیون تومان (تا سقف ۲۰ اثر نمایشی).
تمامی گروه‌های تئاتر استان تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ طبق جدول زمانی فراخوان منتشر شده طرح شهید آوینی متون نمایشی خود را در هر سه بخش فراخوان به اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحویل دهند.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها