اخبار خوزستان

داروهای با وضعیت خاص در سامانه «تی تک» رصد و پیگیری شوند

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار مهر، موسی ظهیری‌نژاد ظهر امروز شنبه در دومین جلسه کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت استان خوزستان بیان کرد: دومین جلسه کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت استان و اولین کار گروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق قطب ۴ کشوری با حضور تمامی اعضای کمیته تخصصی و کار گروه قطب ۴ کشوری در معاونت غذا و داروی دزفول برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه موضوعاتی از قبیل چالش‌های مبارزه با قاچاق دارو و ملزومات پزشکی، تأثیر برخورد با توزیع و فروش قرص‌های سقط جنین و تأثیر آن بر جوانی جمعیت، فروش قرص‌های خودکشی در بعضی از عطاری‌ها و غیره مورد مذاکره و بحث تخصصی قرار گرفت.
ظهیری‌نژاد ادامه داد: در این جلسه به بررسی موضوعاتی همچون چالش‌ها، راهکارهای پیشنهادی و تجربه‌های موفق در خصوص مبارزه با قاچاق دارو و ملزومات پزشکی پرداخته شد که توسط اعضای کمیته به دبیر کمیته اعلام و پس از تجمیع و اولویت بندی به کمیسیون استان ارسال شود.
مسؤول بازرسی معاونت غذا و داروی اهواز گفت: مقرر شد نواقص مربوط به سامانه «تی تک» در استان توسط کمیته احصا و نتایج اقدامات رفع نواقص در جلسه بعدی ارائه شود.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شده معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های قطب، پرونده‌های تشکیل شده برای تخلفات سوءاستفاده از امضای الکترونیک پزشکان و اجرایی نشدن نسخه الکترونیک را جمع‌آوری و به دبیر کمیته برای انعکاس به کمیسیون استان ارسال کنند.
ظهیری نژاد با اشاره به اینکه باید فهرست داروهای با احتمال خروج توسط کمیته تخصصی به روز رسانی شده و به معاونت‌های غذا و دارو ناظر بر بنادر و مرزها، پلیس امنیت اقتصادی، گمرک و مرزبانی اعلام شود، افزود: همچنین آمار عملکرد فعالیت ممانعت از خروج تجمیع و به کمیسیون ارسال شود.
وی یادآور شد: معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های قطب ۴ کشوری نسبت به اجرای دستورالعمل تبصره ۲ ماده ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق بر اساس دستور معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو اقدام و کالاهای توقیفی موضوع بند الف ماده ۲۷ قانون شامل دارو، مکمل و تجهیزات و ملزومات پزشکی را تحویل گرفته و قبض انبار را صادر و به مراجع رسیدگی اعلام کنند.
مسؤول بازرسی معاونت غذا و داروی اهواز تصریح کرد: باید به صورت دوره‌ای داروهای با وضعیت خاص از سوی معاونت‌های غذا و دارو قطب ۴ تعیین و الزام به ثبت آنها در سامانه «تی تک» مورد رصد و پیگیری قرار گیرند؛ همچنین تا پایان تیرماه امسال نیز دوره آموزشی رصد فضای مجازی توسط معاونت غذا و داروی اهواز و با معرفی استاد مربوطه از طرف پلیس فتا برگزار شود.

کد خبر 6118509

خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency – استانها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها