اخبار خوزستان

آغاز ارزیابی امنیت زیستی واحدهای صنعتی پرورش طیور در باغملک

رئیس اداره دامپزشکی باغملک گفت: ارزیابی امنیت زیستی واحد‌های صنعتی پرورش طیور در این شهرستان آغاز شد.
 
به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حبیب سلمانوندی گفت: کارشناسان واحد مدیریت و بهداشت بیماری‌های طیور اداره دامپزشکی باغملک طرح ارزیابی امنیت زیستی در واحد‌های صنعتی پرورش طیور، مرغ مادر، جوجه کشی و واحد‌های تخم گذار را آغاز کرده اند.
وی افزود: رعایت موازین امنیت زیستی جزء مهم و ضروری در پرورش طیور موفق است و به مجموعه اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه‌ای اشاره دارد که برای محافظت از پرندگان در برابر عوامل بیماری زا و جلوگیری از ورود و گسترش بیماری بین گله‌های طیور انجام می‌شود.  
سلمانوندی با اشاره به اینکه پرندگان به خصوص طیور صنعتی مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلفی هستند، ادامه داد: عوامل بیماری زا می‌توانند از طریق تماس با پرندگان دیگر، غذا یا آب آلوده، تجهیزات یا حتی افراد منتقل گردند و در صورت عدم کنترل، باعث تلفات قابل توجهی در واحد‌های پرورش خواهند شد.
رئیس اداره دامپزشکی باغملک برنامه‌های امنیت زیستی را مبتنی بر ترکیبی از شیوه‌های مدیریت، طراحی زیرساخت و آموزش پرسنل عنوان و اضافه کرد: هدف از اجرای این برنامه کاهش خطر ورود، استقرار و گسترش بیماری‌ها در واحد‌های پرورش صنعتی طیور است.
 ۶۵ واحد صنعتی پرورش طیور شامل واحد‌های مرغ مادر گوشتی، جوجه کشی و مرغ تخم گذار در سطح شهرستان باغملک فعال است.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها