اخبار خوزستان

اشتغالزایی و بهبود شرایط اقتصادی در گتوند با راه اندازی واحد صنعتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: با راه اندازی واحد صنعتی در گتوند، اشتغالزایی و شرایط اقتصادی در این شهرستان بهبود خواهد یافت.
 
به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهرداد نیکو با بیان اینکه گتوند از جمله شهرستان‌های بدون واحد صنعتی در استان است، گفت: برای بهبود شرایط اقتصادی و اشتغالزایی، شهرستان گتوند با مصوبه شورای برنامه ریزی استان صاحب صنعت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طبق تاکید استاندارد خوزستان به دنبال توسعه صنایع پایین دست در استان هستیم، افزود: توسعه صنایع کوچک و پایین دستی در ایجاد اشتغال بیشتر در استان، تامین مواد اولیه صنایع بزرگ و مادر و صرفه جویی ارزی استان و کشور اثرگذار هستند، به همین منظور در آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی استان برای ایجاد یک شرکت فولادی در شهرستان گتوند که فاقد واحد صنعتی است؛ موافقت شد و این اقدام باعث ایجاد ثروت و اشتغال بیشتری در شهرستان گتوند می‌شود.
نیکو با تاکید بر اینکه این طرح با حفظ منابع طبیعی و فضای سبز شهرستان عملیاتی خواهد شد، ادامه داد: این شرکت فولادی، تولید کننده آلیاژ به عنوان محصول صنایع پایین دست فولاد خواهد بود و ساخت این واحد صنعتی منوط به رعایت ملاحظات زیست محیطی و در اراضی با کلاس پایین کشاورزی انجام می‌شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه فولاد گتوند یکهزار و ۲۰۰ فرصت اشتغالزایی در این شهرستان ایجاد خواهد کرد، می‌گوید: با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان فرآیند مطالعات این طرح آغاز شده و دستگاه‌های خدمات‌‍رسان همچون گاز و برق نیز برای ساخت این واحد صنعتی اعلام آمادگی کردند.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها