اخبار خوزستان

لزوم اقدام جدی‌تر و قاطع‌تر مسئولان دزفول برای جمع آوری سگ‌های ولگرد

امام جمعه موقت دزفول گفت: سگ‌های ولگرد به دغدغه‌ای برای شهروندان تبدیل شده اند و اقدام جدی‌تر و قاطع‌تر مسئولان برای جمع آوری سگ‌ها انجام دهند. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،حجت الاسلام حسین عبدالهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهرستان با اشاره به حادثه دلخراش و تلخ مرگ کودک دزفولی بر اثر ویروس هاری ناشی از گاز گرفتن سگ ولگرد، گفت: سگ‌های ولگرد به دغدغه‌ای برای شهروندان دزفول تبدیل شده اند و از مسئولان شهرداری انتظار می‌رود اقدام جدی‌تر و قاطع تری برای جمع آوری آنها انجام دهند.
 
وی به جمع آوری حدود ۷ هزار قلاده سگ از سال ۱۴۰۱ تاکنون در دزفول توسط شهرداری اشاره کرد و افزود: تعداد سگ‌های ولگرد در این شهر بسیار زیاد هستند و انتظار از دستگاه‌های متولی ورود جدی‌تر برای جمع آوری این سگ‌ها است.
 
حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی آب، ادامه داد: اسراف در مصرف آب در روایت‌های متعدد به شدت مورد نکوهش قرار گرفته است.
 
امام جمعه موقت دزفول با بیان اینکه مشارکت در انتخابات، انتخاب فرد اصلح و رعایت اخلاق در انتخابات سه توصیه مهم به نامزد‌ها و هواداران آنها در انتخابات پیش رو است، اضافه کرد: تقوا و اخلاق باید در رقابت نامزد‌های ریاست جمهوری حاکم باشد، زیرا تهمت زدن و لجن پراکنی در مناظره‌ها و تبلیغات انتخابات نه تنها کمکی به پیشرفت کشور نمی‌کند، بلکه موجب تضعیف ایران عزیز می‌شود.
 
امام جمعه موقت دزفول با تاکید بر اینکه همه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری باید از منش اخلاقی و مدیریتی رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی در خدمت بی‌منت به مردم و رعایت اخلاق در سیاست الگو بگیرند، گفت: شهید جمهور به لبخند دشمن اعتماد نداشت و حد نصاب جدیدی از مدیریت و خدمت به مردم را در کشور رقم زد که باید رئیس جمهوری در تراز رییس جمهور شهید انتخاب شود.
 
وی می‌گوید: تسویه حساب‌های شخصی و جناحی برخی افراد در صحنه انتخابات موجب تضعیف ایران و غفلت از دشمنان اصلی کشور می‌شود که توصیه به نامزد‌ها و همه هواداران آنها اولویت دادن به منافع ملی است و امیدواریم رییس جمهوری فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی، هشتم تیرماه با بصیرت ملت بزرگ ایران انتخاب شود.
 
سقوط انسانیت با سکوت کشور‌های مدعی حقوق بشر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
 
خطیب نماز جمعه دزفول با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات غزه گفت: رژیم جنایت کار صهیونیستی به بهانه آزادسازی چهار اسیر صهیونیستی، ۲۲۰ شهید و بیش از ۴۲۰ مجروح برجای گذاشت،  جنایت‌های دهشتناک رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات غزه، دامن این رژیم جنایتکار را خواهد گرفت که استعفا‌های پی در پی مقامات صهیونیستی پس از این عملیات آغاز آن است.
 
امام جمعه موقت دزفول با بیان اینکه وضعیت خوب جسمانی اسیران آزاد شده نشان از رفتار اخلاقی و انسانی مقاومت با اسیران است، اظهارکرد: امروز نوک حمله افکار عمومی، محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بوده و محکومیت جهانی این رژیم جنایتکار را در پی داشته است و کسانی که ادعای حقوق زنان، کودکان و بشر دارند در برابر نسل کشی رژیم صهیونیستی نه تنها سکوت بلکه از آن حمایت می‌کنند.
 
حجت الاسلام حسین عبدالهی سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را سقوط انسانیت و حاکم شدن توحش در دنیا دانست و افزود: محکومیت رژیم جنایتکار صهیونیستی توسط سازمان‌های بین المللی مقدمه محکومیت آمریکا در این جنایات است و این موجب شده تا کشور‌های مدعی حقوق بشر چشم خود را بر این جنایت‌ها ببندند.
 
کودک ۶ ساله دزفولی که ۲۲ اردیبهشت امسال از ناحیه سر و صورت و نقاط مختلف بدن توسط سگ هار آسیب دیده بود، متاسفانه با وجود اقدام‌های درمانی گسترده ۲۱ خرداد بر اثر ابتلا به ویروس‌هاری در بیمارستان علی اصغر تهران جان باخت، مرگ این کودک بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ملی داشت و شهروندان خواستار ورود جدی‌تر شهرداری دزفول برای جمع آوری این سگ‌ها از سطح شهر شدند.
 
ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم از پنجشنبه دهم خرداد آغاز شد و تا ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۴ خرداد به اتمام رسید. در مدت این پنج روز ۸۰ نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند که در نهایت صلاحیت ۶ نفر برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تایید شد.
 
براساس ماده ۶۶ قانون انتخابات، فعالیت انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری به طور رسمی از تاریخ اعلام اسامی آنان توسط وزارت کشور آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ هفتم تیرماه ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.
 
رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها