اخبار خوزستان

معدوم‌سازی لاشه‌های ۱۰ رأس دام مسموم شده در بهبهان

رئیس اداره دامپزشکی بهبهان از معدوم‌سازی لاشه ۱۰ رأس دام مسموم شده با کود شیمیایی در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.
 
به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین زمانی پور گفت: پیرو گزارش مردمی مبنی بر مسمومیت تعدادی از گوسفندان دامداری روستایی با کود‌های کشاورزی و ذبح شدن تعدادی از آنها در یکی از روستا‌های بهبهان بلافاصله بازرسین بهداشتی اداره دامپزشکی بهبهان در محل حاضر شدند و با بررسی صورت گرفته تعداد ۱۰ لاشه دام‌های کشتار شده به وزن تقریبی ۳۵۰ کیلوگرم با تشخیص علائم مسمومیت را شناسایی کردند.
وی افزود: پس از تشخیص مسمومیت توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان لاشه دام‌های کشتار شده به کشتارگاه دام شهرستان جهت معدوم سازی منتقل و تحت نظارت کارشناسان بهداشتی رابر با دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور در کوره لاشه سوز معدوم شدند.
زمانی پور ادامه داد: برای پیشگیری از بروز مسمومیت دام، دامداران می‌بایست ضمن مدیریت صحیح تغذیه دام‌ها، از آلوده نبودن منابع آبی و غذایی دام‌ها به کود‌های شیمیایی اطمینان حاصل کرده و به این طریق دسترسی دام‌ها به منابع شیمیایی به خصوص اوره محدود شود.
رئیس اداره دامپزشکی بهبهان با اشاره به اینکه علائم مسمومیت مانند درد شکم، ایجاد کف در دهان و بینی، لرزش عضلات، ضعف و مرگ می‌تواند ظرف تنها چند دقیقه پس از مصرف کود اوره رخ دهد، اضافه کرد: برای کاهش موارد مرگ و میر باید دامداران دام‌هایی را که شرایط مناسبت تری دارند، برای درمان سریع به مراکز درمانی دامپزشکی منتقل کنند.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها