ویژه

اولویت استخدامی‌ها با نیروهای بومی است

به گزارش خوزستان خبر از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار داشت: وصیت می‌کنم که تقوای الهی را پیشه کنید، خداوند تبارک تعالی بعد از تقوا درس وحدت را برای مومنین بیان می‌فرماید.

وی با بیان اینکه 27 آذر روز وحدت بین حوزه و دانشگاه است، افزود: موسس اصلی وحدت کسی جز حضرت محمد مصطفی (ص) نبود. پیامبر اکرم هنگام هجرت به مدینه احساس کردند مانع بزرگی بر سر را ه وجو دارد که  آن مانع اختلاف بین دو قبیله که تمام اهل مدینه را تشکیل می‌داد بود.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: رسول اکرم(ص) بر این آمد که این دو قبیله را آشتی و متحد کند و همین کار را نیز انجام به طوری که  دو قبیله با هم منسجم و متحد شدند.

وی تصریح‌کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه و علما که نسبت به هم  بدبین بودند این موضوع در زمان پهلوی آغاز شده بود به طوری که علما، دانشگاهیان را یک مشت غرب‌زده حساب می‌کردند در حالی که این  مطلب کلیت نداشت.

جزایری با بیان اینکه در صفوف دانشگاهیان انسان‌های متدین و انقلابی بسیاری وجود داشت، عنوان کرد: از طرف دیگر دانشگاهیان نیز نسبت به علما بدبین بودند و آنها را مرتجع می‌دانستند و معتقد بودند که روحانیون و علما از قافله بشری عقب هستند.

وی با بیان اینکه تفکر دانشگاهیان نسبت به علما نیز قطعیت نداشت بیان کرد: بسیاری از علمات روشن فکر، سیاسی و پیگیر مسائل روز بودند و برای دردهای جامعه نسخه داشتند اما دست‌های استعمار نیز به این اختلاف دامن زد که امام راحل در سخنرانی‌های آن دوران از این موضوع بسیار نگران بودند.

پیروزی انقلاب اسلامی حاصل اتحاد بین دانشگاهیان و علما بود

خطیب نماز جمعه اهواز تصریح‌کرد: امام راحل معتقد بودند تا زمانی که دانشگاه و حوزه علمیه با هم متحد نشوند انقلاب  ما به پیش نمی‌رود زیرا پرچم‌داران انقلاب علما و تحصیل‌کنندگان دانشگاه هستند و حتی ایشان اصرار می‌کردند که برای رسیدن به هدف همه باید با هم یکی شوند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی زمانی محقق شد که همه مردم اعم از علما و دانشگاهیان با یکدیگر متحد شدند، گفت: برخی با حضور در سمینارها می‌پرسند که وحدت میان دانشگاه و حوزه‌های علمیه به چه معنا است در صورتی که این وحدت به معنای این است که در اهداف مشترک با هم یکی باشند.

موسوی جزایری با بیان اینکه اهداف پیش رو قطعا با اختلاف محقق نخواهند شد، بیان‌کرد: اگر ما مدام بین خودمان اختلاف داشته باشیم به هدف‌های بزرگ نمی‌رسیم، امروز  می‌بینیم که قدس مقدس در خطر است در صورتی که این مکان نخستین قبله  و متعلق به اسلام است.

نباید اجازه دهیم دشمن به توطئه‌های خود برسد

وی افزود: مگر امکان دارد که  مسلمانان از قدس دست بردارند. به هیچ وجه ما مسلمانان از قدس کوتاه نخواهم آمد و این موضوع  یک هدفی است که باید به آن رسید و حال رئیس جمهور آمریکا می‌گوید این پایتخت اسرائیل شود  و در مقابل ما همه باید با هم  دست به دست هم دهیم  و به پاخیزیم و نگذاریم که این توطئه عملی شود.

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه 27 آذر سالگرد شهادت استاد بزرگ حوزه علمیه دانشگاه و منادی وحدت بین این دو مرکز علمی شهید آیت‌الله مفتح است ادامه داد: آیت‌الله مفتح به دست گروهک فرقان که راه آن‌ها راه خوارج بود به شهادت رسید.

وی  با بیان اینکه گروه فرقان با شهادت شهید مطهری و آیت‌الله مفتح فکر کردند کار بزرگ و مثبتی انجام دادند، گفت: ما باید همیشه منصف باشیم هر وقت خدمتی دیدم بگوییم و اگر اشتباهی هم دیدیم باید تذکر دهیم.

افتتاح فولاد شادگان و خرمشهر از خدمات مطلوب روزهای گذشته است

موسوی جزایری با اشاره به خدمات انجام شده در شهرستان شادگان عنوان کرد: کارخانه فولاد برای کمک به اشتغال این منطقه دور روز گذشته با  حضور معاون رئیس جمهور فاز اول این کاخانه راه افتاد که در فاز نخست  800 هزار تن فولاد تولید می‌کند.

وی تصریح‌کرد: فولاد شادگان برای 700 نفر اشتغال ایجاد کرده است که امیدواریم که این تعداد همه شادگانی باشند تا خدمتی به مردم محروم این شهر باشد.

خطیب نماز جمعه اهواز ادامه داد: دومین کار خوبی که در طول روزهای گذشته انجام شد افتتاح شرکت  نورد فولاد خرمشهر بود که سالیانه 600 هزار تن فولاد در این کارخانه تولید می‌شود  و بنابر گفته مسئولان بالای 3 هزار اشتغال در این کارخانه انجام شده است.

وی با بیان اینکه خرمشهر در جنگی که صدام ملعون برپاکرد ضربه بزرگی را متحمل شد، گفت: ساخت و افتتاح  فاز اول کارخانه آلمینیوم در منطقه هفت شهیدان مسجد سلیمان و ساخت کارخانه پتروشیمی با خوراک گاز از دیگر خدمات مطلوبی است که با اشتغال 2 هزار نفر روزهای گذشته از آن‌ها بهره‌مند شدیم.

جزایری آبرسانی در شهرستان اندیکا را از دیگر خدمات مطلوب به شهروندان عنوان کرد و افزود: تذکرات جدی نیز  در  زمینه آب استان خوزستان  و انتقال دادیم و در جلسه شورای اداری نیز تذکراتی دادیم و همچنین در زمینه استخدام وزارت نفت که مکرر بیان کردم اولویت با بومی‌ها است.

استخدام 2500 نفر برای وزارت نفت رویه غلطی داشت

وی با بیان اینکه به طور مثال چند نفر خوزستانی در فولاد مبارکه اصفهان استخدام شدند، گفت: ما تاکنون نشنیدیم که یک خوزستانی در فولاد اصفهان استخدام شده است و همنی طور وقتی در خوزستان میدان‌های نفتی وجود دارد چه معنی دارد که مردم این خطه با تحصیلات و تخصص‌های مربوطه باشند اما اولویت را به این عزیزان ندهند.

خطیب نماز جمعه اهواز تصریح‌کرد: اگر جوانان ما در زمینه‌ای تخصص نداشته باشند و از جایی دیگر نیرو بیاید منطقی است اما تا زمانی که متخصص داریم خدا راضی نیست که جای دیگر استخدام کنیم و بالابودن نمره چه ربطی به این مسائل دارد و این نمرات چه اعتباراتی دارد.

وی با بیان اینکه استخدام 2500 نفر برای وزارت نفت رویه غلطی داشت، عنوان کرد: نمایندگان مجلس نامه نوشتند و ما نیز به نمایندگی شهروندان این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

منبع : تسنیم/

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها