اخبار ورزشی خوزستان

گزارش آماری/ تنها دو «صفر» در جدول لیگ برتر!

گزارش آماری/ تنها دو «صفر» در جدول لیگ برتر!

گزارش آماری/ تنها دو «صفر» در جدول لیگ برتر!

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال سال گذشته قهرمان لیگ برتر شد و البته این قهرمانی با یک رکورد ویژه همراه بود.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از فوتبالی، رکورد ویژه استقلال، نباختن در طول یک فصل بود و حتی رکورد استقلال جهانی شد و در کنار تیمهای بزرگ جهان که توانسته بودند در طول یک فصل نبازند، قرار گرفت.

به همین دلیل لیگ امسال برای مربیان تیمهای مدعی قهرمانی در لیگ برتر، با این انگیزه آغاز شد که بدون باخت قهرمان شوند و یا حتی بدون باخت لیگ برتر را به پایان ببرند. البته خود استقلال در بازی افتتاحیه لیگ برتر در تهران، دو بر صفر مقابل سپاهان باخت تا هفته اول لیگ برتر را با شکست آغاز کند اما در ادامه وضعیت استقلال بهتر شد و حالا از هشت بازی 15 امتیاز دارد.

البته  خط تیره‌ها هم در جدول برای کسانی که آمار را دنبال می کنند، در اندازه خودش مهم است. مثل گل نخوردن که پرسپولیس چند هفته اول لیگ را توانست گل نخورد اما در نهایت از هوادار گل خورد و رکورد گل نخوردنش هم شکست.

تا قبل از هفته هشتم لیگ برتر، جدول لیگ برتر، چهار صفر یا خط تیره داشت. سه تیم فولاد خوزستان، ذوب آهن و مس رفسنجان شکست نداشتند و البته تیم ملوان بدون برد بود. ملوان در هفته هشتم توانست صنعت نفت آبادان را در انزلی ببرد و صفر مقابل تعداد بردهایش به یک تبدیل شد. اما فولاد خوزستان، ذوب آهن و مس رفسنجان به ترتیب با تساوی مقابل استقلال، نساجی و البته برد مقابل تراکتور، صفرهای عدم باخت را حفظ کنند. 

در هفته نهم یکی دیگر از صفرها به یک تبدیل شد. مس رفسنجان یک بر صفر به پرسپولیس باخت تا دارای باخت شود. فولاد خوزستان هم در حالیکه یک بر صفر از پیکان جلو بود، گل مساوی را دریافت کرد تا مساوی کند. فولاد خط تیره مقابل تعداد باختهایش را فعلا پس از هشت هفته( این تیم یک بازی عقب افتاده مقابل ملوان در انزلی دارد) حفظ کرده است.

فردا ذوب آهن، تیمی که به سلطان گرفتن مساوی ها معروف شده است، هم مقابل استقلال در اصفهان بازی دارد. اگر استقلال بازی را ببرد که به دلیل برد پرسپولیس مقابل مس رفسنجان، انگیزه زیادی هم برای این ماجرا دارد، خط تیره باخت ذوب آهن هم به یک تبدیل می شود اما اگر بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد یا ذوب آهن برنده بازی باشد، فولاد خوزستان در نباختن تا پایان هفته نهم شریکی به نام ذوب آهن دارد. 

1111