اخبار ورزشی خوزستان

تیم منتخب هفته دوازدهم؛ خواب مهاجمان و «دبل» مدافعان

تیم منتخب هفته دوازدهم؛ خواب مهاجمان و «دبل» مدافعان

پایگاه خبری فوتبالی- استارت لیگ برتر بعد از 50 روز تعطیلی به دلیل جام جهانی با رد و بدل شدن 18 گل زده شد.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از فوتبالی، اما از این تعداد، تنها 4 گل به نام مهاجمان ثبت شد: پریرا، تبریزی، مطهری و انصاری. تعداد کل گلهای زده مهاجمان در این هفته برابر بود با گلهای زده ولسیانی و کولیبالی در همین هفته؛ مدافعانی که دبل کردند. بنابراین بهترین تعریف برای هفته دوازدهم، عبارت «دبل مدافعان خارجی وقتی مهاجمان خواب بودند» خواهد بود. 12 گل این هفته را یا مدافعان زدند یا مردانی مثل چشمی و عبدالله‌زاده که جزو هافبک‌های دفاعی، دسته‌بندی می‌شوند. پس نبودن مهاجم تخصصی در ترکیب تیم منتخب، اتفاقی کاملا طبیعی است.

* محمدرضا اخباری

«خیال راحت»؛ این دقیقا چیزی است که با حضور محمدرضا اخباری درون دروازه به تراکتور تزریق می‌شود. آنها با بودن اخباری، مطمئن هستند که اولا گل مفت نمی‌خورند و ثانیا حداقل یکی، دو موقعیت خوب حریف به گل تبدیل نمی‌شود.

ذخیره: یک واکنش طلایی عجیب و غریب از حامد لک، رفسنجانی‌ها را در دربی «مسی» نگه داشت. لک در تیم جدیدش از روزهای تیره و تار پرسپولیس خیلی فاصله گرفته و خودش شده است.

* محمد حسینی

یک نمایش کامل از مدافعی که بهترین تصمیمش، ترک استقلال و رفتن به تراکتور بود. حسینی، پاس تک گل بازی را داد و در دقیقه 5+90 یا یک واکنش دفاعی درخشان، جلوی باز شدن دروازه تراکتور را گرفت حتی وقتی اخباری هم تسلیم شده بود.

ذخیره: انجام کلیه امور محوله دفاعی به علاوه زدن گل برتری؛ آرمین سهرابیان یک‌تنه وارد نقش‌های کلیدی برتری سخت گل‌گهر برابر هوادار شد.

* موسی کولیبالی

او فقط برای درخشیدن در تیمهای جنوبی ساخته شده؛ این بهترین تعریف برای موسی کولیبالی است. مدافعی که این هفته با کمک بازیکنان نفت، در مسجدسلیمان دبل کرد. یک پنالتی بی‌حرف و حدیث و غیرقابل مهار و سپس ضربه‌ای که دبل را کامل کرد.

ذخیره: علاقه ویژه و همیشگی میثم تهیدست برای حضور در حملات برابر نساجی جواب داد و گل زیبای او، تیر خلاص! به پیکره میزبانی بود که برای زدن گل مساوی، تلاش می‌کرد.

* گئورگی ولسیانی

نقطه برتری پرسپولیس بر استقلال در دربی 99، این مدافع گرج بود. بازیکنی که برخلاف بقیه مدافعان حاضر در بازی، کارهای دفاعی را خوب انجام داد و با زدن 2 گل، افتتاحیه و اختتامیه گلزنی اولین دربی سرخابی قرن را به نام خودش ثبت کرد.

ذخیره: مس کرمان بدشانس بود که حتی وقتی لک را تسلیم می‌کرد، رامتین سلیمان‌زاده بود که توپ را از روی خط دروازه بیرون بکشد و فرصت گلزنی را در لحظه آخر، خراب کند.

* روزبه چشمی

برخلاف صحبت‌های ساپینتو، شانس برد استقلال درست از لحظه‌ای، شیب نزولی گرفت که چشمی از زمین بیرون آمد. با او، آبی‌ها در میانه زمین، هافبکی داشتند که بلد بود فانتزی هافبک‌های رقیب را خراب کند و بدون او، فقط خطا می‌توانست مردان میانی رقیب را از کار بیاندازد.

ذخیره: یک نمایش استاندارد و یک پاس گل بی‌نظیر؛ فرشید باقری هر چند هفته یک بار کارهایی انجام می‌دهد که هیچوقت از او توقع نمی‌رود.

* نوید عاشوری

شاید تعطیلات طولانی لیگ، بالاخره امیر قلعه‌نویی را به این نتیجه رسانده باشد که نوید عاشوری فقط باید در زمین باشد. عاشوری برابر هوادار، از هر توپی یک موقعیت گلزنی ساخت و ردپایش روی گل اول و بازگشت تیمش به بازی، ملموس بود.

ذخیره: بعد از مدتی طولانی، بالاخره بابک مرادی خاطرات حضورش در ماشین‌سازی را زنده کرد و با یک پاس گل، خودی نشان داد.

* صادق صادقی

یک هافبک کاملا استاندارد که در یک فصل می‌تواند روی 6، 7 گل نقش مستقیم داشته باشد (پاس گل یا زدن گل). صادقی برابر آلومینیوم، تک گل بازی را زد آنهم با نمایشی یک نفره. خودش توپ را از رقیب گرفت و سپس با یک ضربه فوق‌العاده، دروازه‌بان را تسلیم کرد.

ذخیره: یکی از بهترین عملکردهای هجومی هفته متعلق به رضا شکاری بود که بارها بین مدافعان و هافبک‌های هوادار، توپ گرفت، مانور داد و خطر ساخت.

* مهدی حسینی

هافبک‌هایی که بازی‌شان به چشم نمی‌آید؛ مهدی حسینی در این تعریف می‌گنجد. بازیکنی که همه جای زمین هست و توانایی تکل زدن در محوطه جریمه خودی و دادن پاس گل درون محوطه جریمه رقیب را به صورت توامان دارد.

ذخیره: یک هافبک هجومی جوان با آینده‌ای درخشان و دقت بسیار کم؛ محمدحسین اسلامی اینگونه در ترکیب ذوب‌آهن جا افتاده و می‌درخشد.

* میلاد زکی‌پور

با عبور از روزهای بسیار ضعیف و عجیب در استقلال، زکی‌پور در گل‌گهر و حالا سپاهان توانسته خودش و توانایی‌هایش را نشان می‌دهد. او به قدری خوب بوده که مورایس مجبور به تغییر جای بازی نورافکن برای فیکس شدن زکی‌پور در سمت چپ خط دفاع بشود.

ذخیره: اگر فقط اندکی از حاشیه‌ها و جوگیری‌های درون و بیرون زمین، کم کند، سعید آقایی تبدیل به یکی از بهترین‌های فوتبال ایران در سمت چپ خواهد شد.

* مهدی ترابی

یک نمایش معرکه در دربی بعد از حضورهای خوب و قابل اعتنا در ترکیب تیم ملی در جام جهانی. ترابی در دربی، مردی برای بازی در هر دو پست هافبک و مهاجم بود و توانست نمره قبولی بگیرد. ترابی حالا اعتراض کردن به تصمیمات داور را هم یاد گرفته است.

ذخیره: استقلال هر طور که بازی کند باید مطمئن باشد که محمد محبی، یا گلش را می‌زند یا اینکه پاس گلش را می‌دهد. در دربی، نوبت دومی بود: دادن پاس گل.

* مهدی ممی‌زاده

صنعت نفت یکی از بهترین نتایج تمام تاریخ حضورش در لیگ برتر را گرفت و در این برد بیرون از خانه، ردپای مهدی ممی‌زاده به شدت ملموس بود. او پایه‌گذار هر 2 گل تیمش بود و از میل هجومی بالای علی شجاعی به خوبی برای ضربه زدن به نساجی از سمت چپ، استفاده کرد.

ذخیره: کمتر گل می‌زند ولی ساسان انصاری برابر نفت، گلی زد که نشان می‌دهد از آن دست مهاجمان کارکشته‌ای است که از توپ‌های مرده، لرزاندن تور می‌سازد.

* تیم هفته: صنعت نفت

آبادانی‌ها تا همینجای فصل، به قدری امتیاز حراج کرده‌اند که هر بازی‌شان در حال تبدیل شدن به یک فینال است؛ فینالی برای بقا و رهایی از دغدغه سقوط. آنها در قائمشهر، بعد از مدتها نمایشی استاندارد در هر دو فاز دفاعی و هجومی داشتند.

ذخیره: هوادار، تیم سختکوشی است که به راحتی نمی‌بازد. همین دو نکته کافی است تا برگشتن گل‌گهر به بازی و تبدیل باخت به برد را نشان دهد.

* سرمربی هفته: ادسون تابارس

برد و پیروزی در دوران پرکاس و کریمی به قدری دیده نشده بود که صنعت نفت داشت فراموش می‌کرد می‌شود از یک بازی، 3 امتیاز گرفت. تابارس اما در افتتاحیه، بردن را نوبر کرد آنهم بردی که بیرون از خانه و در زمین نساجی رقم خورد.

ذخیره: تراکتور برابر پیکان، انرژی زیادی مصرف کرد ولی یک ترکیب درست و بهینه، نشان داد پاکو خمز با مطالعه راهی تبریز شده است.

* بازیکن هفته: گئورگی ولسیانی

دبل کردن در دربی، آرزویی است که کمتر در تاریخ این بازی بین سرخابی‌ها رقم خورده است. ولسیانی اما به عنوان مدافع چنین کاری را انجام داد تا ثابت کند استاد گل زدن به استقلال است: ذوب‌آهن، سپاهان و حالا پرسپولیس.

ذخیره: سازنده هر 2 گل پرسپولیس، مهدی ترابی بود. هافبکی که می‌توانست با کمی خوش‌شانسی، نامش را در لیست گلزنان هم ثبت کند.

2636