اخبار ورزشی خوزستان

رمضانی را با فن جوجیتسو زدند/ مقایسه ضربه بازیکن صنعت نفت و فن «کانی باسامی» جودو! +عکس

رمضانی را با فن جوجیتسو زدند/ مقایسه ضربه بازیکن صنعت نفت و فن «کانی باسامی» جودو! +عکس

در اواخر بازی تیم‌های استقلال و صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر، بیژن حیدری با اعلام خطا بر روی آرمان رمضانی درون محوطه جریمه تیم آبادانی، یک ضربه خطای مستقیم یا همان پنالتی به سود آبی‌پوشان تهرانی اعلام کرد؛ خطایی که با اعتراض بازیکنان صنعت نفت روبرو و در نهایت با ضربه تماشایی کوین یامگا تبدیل به تک‌گل این مسابقه شد.

در پایان این دیدار تعدادی از کارشناسان داوری در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف خطای صورت‌گرفته را مستحق جریمه پنالتی ندانسته و تصمیم داور را اشتباه عنوان کردند. تعدادی دیگر نیز تصمیم داور مسابقه را درست اعلام کردند.

نکته جالب در فضای مجازی این بود که گروهی از استقلالی‌های رزمی‌کار این تیم که به فنون ورزش‌هایی مانند جودو و جوجیتسو آشنایی داشتند با انتشار تصاویری مشابه لحظه خطای صورت گرفته روی آرمان رمضانی، اسم فن به‌کاربرده شده را هم اعلام کردند.

این گروه از طرفداران استقلال معتقد بودند در ورزش جودو فنی به نام «کانی باسامی» در مبارزات وجود دارد که به علت خطرناک بودن این فن و احتمال آسیب وارد شدن به زانوی حریف، داور مسابقه به محض اجرای کانی باسامی مجری فن را جریمه و امتیاز منفی برایش در نظر می‌گیرد. فنی که برخی ورزشکاران آن را روی گردن هم اجرا می‌کنند!

فن کانی باسامی در جودو

خطا روی آرمان رمضانی

نگاه دوباره به تصویر خطای صورت‌گرفته روی آرمان رمضانی و مقایسه آن با فن کانی باسامی شباهت‌هایی را بین نحوه قرار گرفتن پاهای بازیکن صنعت نفت دور پای آرمان رمضانی با فن خطا در ورزش جودو و جوجیتسو مشخص می‌کند.

لازم به ذکر است پس از این خطا مشکل خاصی برای آرمان رمضانی مهاجم تیم استقلال به وجود نیامد و این بازیکن در سلامت کامل همراه با کاروان استقلال به تهران برگشت.