اخبار ورزشی خوزستان

استقلال سه – نفت MIS یک/ استقلال بدون ساپینتو هم می‌برد/ آبی‌ها همچنان در کورس

استقلال سه – نفت MIS یک/ استقلال بدون ساپینتو هم می‌برد/ آبی‌ها همچنان در کورس

پایگاه خبری فوتبالی- آبی‌های تهرانی در یک بازی خانگی سومین برد پیاپی خود را جشن گرفتند.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از فوتبالی، استقلال تهران که پس از آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر نتواست نتایج خوبی بگیرد و با دو شکست متوالی در آستانه خروج از کورس قهرمانی گرفته بود، در هفته‌های اخیر موفق شد از توقف‌های متوالی پرسپولیس نهایت استفاده را برده و اختلاف خود با صدر جدول را کاهش دهد.

شاگردان ساپینتو در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر نیز به این روند مثبت خود ادامه دادند و توانستند با نتیجه سه بر یک مقابل نفت مسجدسلیمان به پیروزی برسند.

با این نتیجه استقلال 33 امتیازی شد و موقتا در کنار سپاهان و پرسپولیس قرار گرفت و نفت مسجدسلیمان با 11 امتیاز در رده شانزدهم جدول رده‌بندی باقی ماند.

خلاصه بازی:

استقلالی‌ها که خیلی زود و در دقیقه 5 توسط آرش رضاوند به گل اول بازی رسیدند، در ادامه نیمه اول حملات همه جانبه‌ بیشتری روی دروازه حریف انجام دادند اما هیچکدام راه به جایی نبرد تا در این نیمه فقط یک مرتبه توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده باشد.

علیرضا رضایی که به دلیل مصدومیت سید حسین حسینی امروز هم درون دروازه استقلال قرار گرفته بود، از اواخر نیمه اول مصدوم شد و در ابتدای نیمه دوم جای خود را به گلر سوم آبی‌ها یعنی سینا سعیدی‌فر داد. 

آبی‌های میزبان در این نیمه نیز خیلی زود و در دقیقه 54 به گل رسیدند تا به نوعی خیالشان بابت برد راحت شود. نفت مسجدسلیمان که عملکرد خوبی که در زمین از خود نشان داد در واپسین دقایق بازی به گل اول خود رسیدند اما به فاصله یک دقیقه بعد این قایدی بود که باز هم برای استقلال گلزنی کرد تا حساب کار سه بر یک شود.

در آخرین ثانیه‌های بازی مهدی قایدی که توانسته بود پنالتی بگیرد پشت توپ قرار گرفت اما پنالتی او توسط فرهاد کرمانشاهی مهار شد.

گزارشی از مهمترین اتفاقات، حواشی و ویدئوهای این دیدار را در ادامه مرور کنید؛

تیم داوری: حمید حاج‌ملک، آرمان اسعدی و عباس پورحیدری

ترکیب استقلال: علیرضا رضایی (سینا سعیدی‌فر 46)، عارف غلامی، رافائل سیلوا، کوین یامگا (صالح حردانی 71)، جعفر سلمانی، آرش رضاوند، سعید مهری (امید حامدی‌فر 71)، روزبه چشمی، محمد محبی، مهدی قائدی و ارسلان مطهری (سجاد شهباززاده 71).

ترکیب نفت مسجدسلیمان: فرهاد مجد کرمانشاهی، علیرضا دغاغله، عقیل کعبی (جهانبخش ذبیحی طاهر 46)، سینا عبدالهی، حسین مجلی شنانی، پیمان رنجبری، رضا مغانلو، مسلم مجدمی (محمود صالحی 71)، حسین گودرزی، امیرحسین کریمی و رضا دهقانی.

کارت زرد: امیرحسین کریمی (3+45)

کارت قرمز:

گلزنان: رضاوند (5)، قایدی (55 و 90) – شیخ سلیمانی (3+90)

اتفاقات مهم و حواشی بازی:

* بازی رأس ساعت 15:30 آغاز شد.

(گل اول استقلال) دقیقه 5: استقلالی‌ها در اولین موقعیت جدی خود به گل رسیدند. روی حرکت دیدنی و پاس در عرض کوین یامگا، توپ به آرش رضاوند رسید و این بازیکن با یک ضربه بغل پا اولین گل بازی را به ثمر رساند.

اینترنت نیم‌بها

گل اول استقلال توسط آرش رضاوند

* بعد از به ثمر رسیدن گل اول استقلال، هواداران حاضر در ورزشگاه ریکاردو ساپینتو را تشویق کردند.

دقیقه 7: ضربه کرنر بازیکنان نفت ابتدا توسط داسیلوا با یک ضربه سر دفع شد و به دهقانی رسید اما شوت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 9: حسین شنانی بعد از نفوذ به درون محوطه جریمه استقلال در جدال با داسیلوا سرنگون شد اما بر خلاف بازیکنان و مربیان نفت، داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 14: شوت سعید مهری پس از برخورد به مدافع نفت و با واکنش مجد کرمانشاهی راهی کرنر شد.

دقیقه 20: روی ضد حمله سریع بازیکنان استقلال، توپ در میانه میدان به ارسلان مطهری رسید و این بازیکن با ضربه سر توپ را چند متر جلوتر انداخت و در ادامه نیز توانست دروازه‌بان نفت که از محوطه بیرون آمده بود را دریبل کند و در حالی که میرفت گل دوم تیمش را به ثمر برساند، در آخرین لحظه حسین گودرزی با یک تکل مانع گلزنی این بازیکن شد و در نهایت توپ به کرنر رفت.

دقیقه 25: کرنر ارسالی سعید مهری به عارف غلامی رسید و توپ پس از ضربه سر این بازیکن به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 33: پاسکاری خوب بازیکنان استقلال در حالی به محمد محبی رسید که او موقعیت گلزنی داشت اما به دلیل تعلل نتوانست از آن استفاده کند و مدافعان نفت توپ را به کرنر فرستادند.

دقیقه 38: در حالی که توپ از مقابل پای پیمان رنجبری توسط مدافعان استقلال دفع و به بیرون محوطه فرستاده شد، امیرحسین کریمی با یک شوت سریع قصد داشت دروازه میزبان را باز کند اما ضربه او راه به جایی نبرد.

دقیقه 45: بازی تمرین شده شاگردان ساپینتو از روی ضربه ایستگاهی توپ را به داسیلوا رساند و این بازیکن توپ را برای محمد محبی فرستاد و ضربه سر خطرناک محبی با واکنش دیدنی کرمانشاهی تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 4+45: تعلل جعفر سلمانی باعث شد بازیکنان نفت توپ را پس گرفته و تبدیل به ضد حمله کنند. این موقعیت خوب نفتی‌ها با واکنش رضایی همراه شد.

* علیرضا رضایی که اواخر نیمه اول مصدوم شده بود، در آغاز نیمه دوم جای خود را به سینا سعیدی‌فر داد تا دروازه‌بان سوم استقلال در این فصل مسابقات فرصت بازی پیدا کند.

*به دلیل تاخیر بازیکنان استقلال در ورود به زمین، نیمه دوم با دقایقی تاخیر آغاز شد.

دقیقه 48: مهدی قایدی روی یک حرکت فردی، خود را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد اما ضربه فنی و خطرناک او باز هم توسط دروازه‌بان نفت مهار شد.

دقیقه 50: در نزدیکی دروازه استقلال پیمان رنجبری که در فرصت خوبی قرار داشت روی زمین افتاد تا باز هم نیمکت نشینان تیم میهمان معتقد به خطای پنالتی باشند.

دقیقه 54: پس از خروج اشتباه سعیدی‌فر روی ضربه ایستگاهی نفتی‌ها توپ مقابل پای پیمان رنجبری قرار گرفت و در حالی که دروازه استقلال خالی بود، ضربه بی دقت رنجبری از بالای دروازه به بیرون رفت.

(گل دوم استقلال) دقیقه 55: مهدی قایدی روی پاس آرش رضاوند و غفلت مدافعان نفت، در موقعیت تک به تک قرار گرفت و استقلال را به گل دوم رساند.

اینترنت نیم‌بها

گل دوم استقلال توسط مهدی قایدی

دقیقه 56: شوت خطرناک رضا دهقانی از پشت محوطه استقلال پس از برخورد با سعید مهری راهی کرنر شد.

دقیقه 58: ارسلان مطهری روی فرار پشت مدافعان حریف در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما این مرتبه کرمانشاهی با دفع توپ اجازه نداد استقلال به گل سوم برسد.

دقیقه 77: پاس قایدی به درون محوطه نفت به بازیکنان این تیم برخورد کرد و تغییر مسیر داد. در این صحنه فقط قایدی معتقد بود داور باید به سود استقلال پنالتی می‌گرفت.

دقیقه 79: حسین گودرزی بعد از دریبل سر پای دیدنی داسیلوا در فرصت خوبی قرار گرفت اما ضربه خطرناک این بازیکن با بدشانسی به تیرک افقی دروازه استقلال برخورد کرد و راه به جایی نبرد.

(گل سوم استقلال) دقیقه 90: صالح حردانی پس از دریبل زیبای مدافع مستقیم خود وارد محوطه نفت شد و با یک پاس در عرض و اشتباه کرمانشاهی، استقلال را در آستانه رسیدن به گل قرار داد اما توپ توسط مدافعان دور شد و به مهدی قایدی رسید و این بازیکن به زیبایی گل دوم خودش و سوم تیمش را به ثمر رساند.

اینترنت نیم‌بها

گل سوم استقلال توسط مهدی قایدی

(گل اول نفت مسجدسلیمان) دقیقه 3+90: روی یک پرتاب اوت بلند، سینا سعیدی‌فر با دست چپ روی توپ اثر ناقص گذاشت و توپ مقابل پای شیخ سلیمانی قرار گرفت و این بازیکن نفت را به گل اول رساند.

اینترنت نیم‌بها

گل اول نفت مسجدسلیمان توسط میلاد شیخ سلیمانی

دقیقه 4+90: فرار فوق العاده مهدی قایدی این بازیکن را در موقعیت تک به تک قرار داد و در حالی که قایدی قصد دریبل کردن دروازه‌بان را داشت، فرهاد کرمانشاهی با تکل این بازیکن را متوقف کرد تا داور اعلام خطای پنالتی کند.

دقیقه 6+90: ضربه پنالتی مهدی قایدی توسط فرهاد کرمانشاهی مهار شد.

اینترنت نیم‌بها

مهار پنالتی توسط کرمانشاهی