اخبار ورزشی خوزستان

گزارش فنی/ دو نکته ویژه هفته نوزدهم؛ یادم تو را فراموش!

گزارش فنی/ دو نکته ویژه هفته نوزدهم؛ یادم تو را فراموش!

پایگاه خبری فوتبالی- هفته نوزدهم با ادامه کورس سپاهان و پرسپولیس و همچنان در لیست انتظار بودن استقلال به پایان رسید. 

به گزارش خوزستان خبر به نقل از فوتبالی، این هفته اما، 2 نکته ویژه داشت:” مردانی که بعد از مدتها گل زدند تا ثابت شود انجام این خرق عادت را بلد هستند و مردانی که برای انتقام از تیم سابق‌شان وارد زمین شدند تا جواب نامهربانی‌ها را بدهند ولی با باز کردن دروازه تیم فعلی، مهمترین نقش را در امتیاز گرفتن تیم قبلی ایفا کردند.

* گل زدن بلدی؟

شیخ دیاباته: آخرین باری که برای پرسپولیس گل زد، مربوط بود به بازی با مس کرمان در ورزشگاه آزادی. بعد از آن گل در هفته یازدهم، شیخ طبق معمول وارد دوران مصدومیت و نقاهت شد تا اینکه برابر صنعت نفت بعد از 105 روز، مجددا شادی گلش با پیراهن پرسپولیس دیده شد. دیاباته تا اینجای فصل، 3 گل برای پرسپولیس زده و هر گلش، 2 امتیازی بوده است. یعنی در دو بازی را پرسپولی، شش امتیاز گرفته است.

گادوین منشا: و بالاخره از اولین گل آقای گل فصل قبل در اراک رونمایی شد؛ گلی که البته امتیازی برای مس رفسنجان نداشت. آخرین گل منشا برای مس تا قبل از این، مربوط است به بازی هفته بیست و هشتم فصل قبل که او توانست دروازه صنعت نفت را باز کند. بین این دو گل، منشا 265 روز را در برهوت گلزنی گذراند.

آرش رضاوند: برابر نفت مسجدسلیمان، اولین گل فصلش را زد. آخرین گل او در لیگ برتر، فصل قبل با پیراهن فولاد در هفته ماقبل پایانی وارد دروازه سپاهان شد و این یعنی رضاوند بعد از 255 روز، موفق به زدن گل در این بازیها شد. پیراهن استقلال اما، رضاوند بعد از 1152 روز، موفق به گلزنی شد یعنی برهوت گل از روزیکه رضاوند در هفته پایانی نیم فصل اول لیگ نوزدهم موفق به باز کردن دروازه شاهین بوشهر در تهران شد تا تقریبا 3 سال بعد؛ آماری که برای هافبکی در پست 8 هم فاجعه است.

شرزود تمیروف: اصولاد پست بازی این ازبک، پارادوکس محض است: مهاجمی که گل نمی‌زند. پای او را یحیی گل‌محمدی به فوتبال ایران باز کرد و تمیروف با زدن تنها یک گل، پرونده‌اش را در پرسپولیس بست و راهی تیم دستیار سابق گل‌محمدی شد: پیکانِ مجتبی حسینی. از اولین گل او در این فصل لیگ برتر، برابر نساجی در هفته نوزدهم رونمایی شد. گلی که 275 روز بعد از گل قبلی‌اش در لیگ برتر زده شد: در هفته بیست و ششم لیگ قبل به ذوب‌آهن در اصفهان.

گوستاوو واگنین: نمونه خارجی آرش رضاوند؛ هافبک پست هشتی که این هفته تازه برای اولین بار پایش به گلزنی در لیگ برتر باز شد. واگنین در تمام بازیهای این فصل تراکتور، برای آنها بازی کرده و تنها موفق شده بود برابر آلومینیوم، یک پاس گل بدهد. طلسم گلزنی او اما بعد از 209 روز شکست؛ از روزیکه با پیراهن تیم قبلی‌اش، کرایووا، دروازه رقیب را در سوپرلیگ رومانی باز کرد. 

* انتقام گرفتن، بلدی؟

 محمد نژادمهدی: سپاهان برای بردن فولاد در اهواز، کار بسیار سختی داشت ولی با امیدگل 14/0 موفق به انجام این ماموریت شد. ستاره آنها در این بازی، مدافع نیم‌فصل اول شان بود که با پیراهن فولاد، گل به خودی زد؛ گل 3 امتیازی تعیین‌کننده برنده بازی را. نژادمهدی در تمام نیم فصل اول، حتی یک دقیقه هم برای سپاهان بازی نکرد و در اولین بازی این فصلش، برای آنها یک گل به خودی 3 امتیازی زد.

میلاد جهانی: یک برخورد ساده کافی بود تا توپ وارد دروازه ملوان شود. گلی که به نام ذوب‌آهن ثبت شد و زننده‌اش کسی نبود جز میلاد جهانی؛ بازیکن فصل قبل آنها. جهانی نیم‌فصل اول لیگ قبل را در ذوب‌آهن سپری کرد، 2 گل زد و در نقل و انتقالات نیم‌فصل راهی رقیب همشهری یعنی سپاهان شد. او در اولین بازگشت به فولادشهر، زننده گل یک امتیازی ذوب‌آهن بود البته با پیراهن تیم رقیب یعنی ملوان و به دروازه خودی.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی