اخبار ورزشی خوزستان

صنعت نفت آبادان – تراکتور؛ گربه سیاه علیه اولین دبل فصل

صنعت نفت آبادان – تراکتور؛ گربه سیاه علیه اولین دبل فصل

پایگاه خبری فوتبالی- تراکتور در صورت برد خارج از خانه مقابل صنعت نفت علاوه بر ثبت اولین دبل فصل، طلسم آبادان را هم خواهد شکست.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از فوتبالی، دو تیم در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر ۱۹ بار مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند که سهم تراکتور ۸ برد و تعداد پیروزی‌های زردپوشان آبادانی ۴ مرتبه بوده است و ۷ بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. با اینکه قرمزها از لحاظ کلی آمار بهتری از صنعت نفت آبادان دارند ولی زرد و آبی‌پوشان آبادانی در سال‌های اخیر برنده مطلق دیدارهای خانگی خود مقابل تراکتور بوده‌اند.

برزیلی‌ها هر چهار برد خود مقابل تراکتور را در چهار سال اخیر و در آبادان کسب کرده‌اند و تراکتور تنها یک بار و نزدیک به ده سال پیش توانسته در ورزشگاه تختی این شهر برنده میدان باشد و پاکو خمز برای ثبت اولین دبل فصل سرخ‌پوشان که بر صنعت نفت در تبریز غلبه کرده، نیازمند قربانی کردن گربه‌سیاه تیمش است.

بین نفرات کنونی دو تیم، هفت بازیکن سابقه بازی در تیم مقابل را دارند. از جمع تراکتوری‌ها احسان مرادیان دروازه‌بان جدید این تیم در پنجره زمستانی از تیم طلایی‌پوش جدا و به تراکتور پیوست و آخرین نقل‌وانتقال بین دو تیم است. هم‌چنین حامد پاکدل مهاجم جدید تی‌تی‌ها نیز سابقه بازی برای تیم آبادانی را در کارنامه خود دارد.

اما بین نفتی‌ها هم فرزین گروسیان شاید مهم‌ترین چهره سابقا تراکتوری باشد. دروازه‌بانی که باتوجه به محرومیت تراکتور از نقل‌وانتقالات و جدایی اجباری محمدرضا اخباری باتوجه به اتمام سربازی، برای اولین بار در لیگ‌برتر با پیراهن تراکتور بازی کرد و فصل بسیار سختی را پشت سر گذاشت.

هم‌چنین محمد طیبی و محمد اهل‌شاخه دو مدافع صنعت نفت هم جزو اولین خریدهای محمدرضا زنوزی برای تراکتور خصوصی بودند. فاخر تهامی وینگر آبادانی‌ها هم دوران سربازی خود را در جمع قرمزها گذرانده و محمد قنبری مدافع تبریزی زردپوشان هم سابقه عضویت در تیم‌های پایه تراکتور را در کارنامه دارد و به نوعی از این تیم وارد فوتبال حرفه‌ای شده است.

1997