اخبار ورزشی خوزستان

ده نکته از پرسپولیس – نفت مسجدسلیمان/ راحت الحلقوم نفتی!

ده نکته از پرسپولیس – نفت مسجدسلیمان/ راحت الحلقوم نفتی!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: نتایج این هفته به کام پرسپولیسیها بود، تساوی استقلال و سپاهان در قائمشهر و اراک و برد پرسپولیس مقابل عنایتی ورق صدر جدول را به نفع سرخها برگرداند. در حالیکه تا همین هفته پیش پرسپولیس غرق در حاشیه بود اما شرایط جوری از بازی پرسپولیس سپاهان در جام حذفی عوض شد که حالا این تیم به یک پرسپولیس پرروحیه و باانگیزه تبدیل شده است. هر چند 9 هفته پرماجرا در انتظار همه مدعیان قهرمانی است.
دو: پرسپولیس بازی را با چند تغییر آغاز کرد. این بار خبری از دانیال اسماعیلی فر و محمد عمری نبود. وحدت به دفاع راست رفته بو‌د و عالیشاه به هافبک راست . پریرا هم در کنار عیسی قرار گرفت تا سیستم موردعلاقه یحیی که ۴-۴-۲ با دو هافبک دفاعی و دو وینگر است شکل بگیرد.

سه: تفاوتها در همان ضربه پنالتی رقم خورد. جایی که مثل بازی با گل گهر بیرانوند پنالتی میری را گرفت تا در ادامه روند بازی عوض شود. سهم زیادی از این برد متعلق به بیرانوند است. پنالتی گل می شد نفت عقب می نشست و کار سخت می شد اما در هر حال اگر گل هم می شد، احتمال بازگشت پرسپولیس به بازی زیاد بود. نفت مسجد سلیمان هم زنگ تفریح لیگ برتر است و هم راحت الحقلوم!

چهار: سینا اسدبیگی کاملا جای کمال کامیابی نیا را در ترکیب پرسپولیس گرفته است. هافبکی که مثل سالهای اول حضور کمال خوب به حوالی محوطه جریمه اضافه می شود و قدرت شوتزنی بالایی دارد. او خیلی زود سوتی اش در دادن پنالتی را با یک گل زیبا تلافی کرد. یحیی در جذب این بازیکن نشان داد، جنس شناس است.

پنج: سرعت بازی پرسپولیس بیشتر و بهتر شده ، همیشه نوشته ایم باز بازی کردن مقابل پرسپولیس تاوان سنگینی دارد. قرمزها وقتی گل اول را می زنند در ضدحمله ها تیم بسیار خطرناکی می شوند. از پرسپولیس گل اول را بخورید کارتان سخت می شود. چون تیم بسته می شود و دیگر به سختی گل می خورد.

شش: احیای دو مهره کلیدی و ملی پوش پرسپولیس در این دو بازی اتفاق مهمی بود که در مهمترین مقطع فصل (یک سوم پایانی بازیها) رقم خورد. هفته پیش وحیدامیری و این هفته مهدی ترابی. دو ستاره ای که آشکارا از روزهای خوب خود دور بودند و حالا دوباره به مرز آمادگی رسیده اند. گل ترابی استثنایی بود.او آخرین گلش را خودش هم به خاطر نمی آورد.

هفت: شانزده تیم و شانزده سرمربی . این دایره محدود باعث می شود تا به محض رسیدن اولین پیشنهاد مربیان برای ماندن در چرخه مجبور به پذیرش شوند. رضا عنایتی ریسک بزرگی کرده که سرمربی مسجدسلیمانیها شده. تیمی که به همراه نفت آبادان بد بسته شده و  با تمام وجود سقوط را فریاد می زنند. آنها شانس زیادی برای بازگشت ندارند اما به قول سرهنگ علیفر، در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست!

هشت: یحیی گل محمدی سیاست سکوت را در پیش گرفته است. علت؟ نمی دانیم. اما او قطعا از مسایلی ناراحت است که دلایل آن را باید در خارج از باشگاه جستجو کنیم. اما هر چی که هست این سکوت فعلا به نفع پرسپولیس تمام شده است.

نه:پای مهدی عبدی هم بعد از مدتها به گل باز شد تا با صدای بلند اعلام کند: “من هنوز زنده ام. بازیکنی که به رکورد صد بازی با پرسپولیس رسیده و زننده گلهای مهمی در تاریخ این باشگاه بوده. اما برای ماندن در پرسپولیس همیشه باید بالای هشتاد بود.”

ده: پرسپولیس به کمترین فاصله با سپاهان رسید. شب عید پرسپولیسیها با تراکتور و سپاهان شب عید داغی است. دو تیمی که این فصل تیمهای متفاوتی هستند، اما تجربه ثابت کرده هر زمان پرسپولیس روحیه داشته باشد و غرق در حاشیه نشود زور کمتر تیمی به آنها می رسد. البته شاید سپاهان هم در ورزشگاه آزادی، نمایش متفاوتی نسبت به بازی حذفی اصفهان داشته باشد.

پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی