اخبار ورزشی خوزستان

نه فرهاد مجیدی نه امیر قلعه‌نویی؛ فتح‌الله‌زاده فقط یک نفر را جانشین ساپینتو می‌کند

نه فرهاد مجیدی نه امیر قلعه‌نویی؛ فتح‌الله‌زاده فقط یک نفر را جانشین ساپینتو می‌کند

در آخرین ماه سال ۱۴۰۱ فدراسیون فوتبال رسماً با معرفی امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اعلام کرد تا سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان پس از پایان هفته بیست و سوم لیگ برتر بیست و دوم رسماً از این باشگاه جدا شده و به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تا جام ملت های آسیا هدایت ملی‌پوشان را بر عهده گیرد. با این شرایط امیر قلعه نویی حداقل تا زمستان سال جاری مشغول و گرفتار تیم ملی فوتبال کشورمان است.

اگر قلعه نویی را یکی از آلترنالتیوهای ساپینتو بدانیم، از دیگر اخبار مربوط به آلترناتیوهای سرمربی تیم استقلال می‌توان به تمدید قرارداد فرهاد مجیدی با باشگاه اتحاد کلبا امارات اشاره کرد.

نه فرهاد مجیدی نه امیر قلعه‌نویی؛ فتح‌الله‌زاده فقط یک نفر را جانشین ساپینتو می‌کند

فرهاد هم در اتحادکلبا ماندنی شد

فرهاد مجیدی که در خرداد ماه سال گذشته و چند روز پس از قهرمانی استقلال و برگزاری جشن این تیم رسماً در امارات به عنوان سرمربی باشگاه اتحاد کلبا معرفی شد در روزهای میانی فروردین ماه جاری با انتشار عکس و خبر تمدید قراردادش با این تیم عربی، او هم از جمع آلترناتیوهای ریکاردو ساپینتو خارج شد. گزینه ای که خیلی‌ها معتقد بودند علی فتح‌الله‌زاده به خاطر دوستی قدیمی با او دست دارد با کنار گذاشتن ساپینتو در پایان فصل جاری، فرهاد مجیدی را به استقلال برگرداند تا ضمن محبوبیت بیشتر خودش نزد مردم، همراه با فرهاد بار دیگر تیمش را مدعی قهرمانی در لیگ برتر بیست و سوم کند. اما با این شرایط نه فرهاد مجیدی و نه امیر قلعه‌نویی هیچ یک به عنوان آلترناتیوهای ساپینتو بیکار و بدون تیم نیستند.

منصوریان و عنایتی گزینه نیستند

نگاهی به دیگر مربیان استقلالی مانند رضا عنایتی یا علیرضا منصوریان و نفراتی از این دست نیز مشخص میکند باشگاهداران استقلال بعید است در چنین شرایطی به سراغ چنین نفراتی بروند. به ویژه علیرضا منصوریان که او نیز در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۱ به عنوان سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان مشغول به کار شد و تا اینجا نیز نتایج بدی کسب نکرده است. بنابراین به نظر می‌رسد منصوریان فصل آینده هم در اردوی سرخپوشان خوزستانی به کارش ادامه بدهد.

نه فرهاد مجیدی نه امیر قلعه‌نویی؛ فتح‌الله‌زاده فقط یک نفر را جانشین ساپینتو می‌کند

این مربی تابستان 1401 هم گزینه استقلال بود

اما تنها گزینه‌ای که به عنوان آلترناتیو جدی و نزدیک به نیمکت استقلال باقی می‌ماند کسی نیست جز سرمربی لالیگایی سابق باشگاه فولاد خوزستان، جواد نکونام.

جواد نکونام که خود به عنوان کاپیتان تیم استقلال یکی از با سابقه ترین فوتبالیست‌های کشورمان در رده ملی بوده و همچنین سابقه مربیگری در تیم ملی و سرمربیگری در تیم‌های لیگ برتری را در کارنامه دارد پس از جدایی فرهاد مجیدی در پایان لیگ برتر بیست و دوم گزینه جدی و اصلی هدایت تیم استقلال هم بود. اینکه چرا جواد نکونام با مصطفی آجورلو – مدیرعامل وقت باشگاه استقلال – دست بیعت نداد در حوصله این گزارش نمی‌گنجد؛ اما قطعاً هواداران استقلال و طرفداران فوتبال در جریان ریز ماجراهای نکونام و باشگاه فولاد خوزستان، همچنین حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

تنها مربی استقلالی بیکار!

ولی حالا و در شرایطی که جواد نکونام در میانه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قید همکاری با باشگاه فولاد خوزستان را زده و فعلا نه در تیم ملی و نه در هیچ تیم باشگاهی سمتی ندارد این ذهنیت و باور را ایجاد می‌کند تا این مربی با سابقه بازی در لالیگا و همچنین کاپیتانی تیم استقلال نزدیک ترین و شاید اصلح ترین گزینه برای جانشینی ساپینتو در فصل بیست و سوم باشد.

نه فرهاد مجیدی نه امیر قلعه‌نویی؛ فتح‌الله‌زاده فقط یک نفر را جانشین ساپینتو می‌کند

نکونام مدیون فتح‌الله‌زاده است

طرفداران پروپاقرص استقلال فراموش نکرده اند جواد نکونام درست در دورانی به استقلال آمد که علی فتح‌الله‌زاده مدیرعاملی باشگاه استقلال را بر عهده داشت و به قول خود نکونام، او را به آرزوی دیرینه اش که بازی با پیراهن تیم استقلال بود رساند پس رابطه محکمی بین فتح‌الله‌زاده و او برقرار بوده و حتی شاید از این بابت نکونام به فتح‌الله‌زاده احساس دِین هم می‌کند.

شواهد حاکی از پایان همکاری ساپینتو است

در صورتی که شرایط برای ادامه همکاری ساپینتو با استقلال در لیگ برتر آینده فراهم نباشد – که البته با توجه به بد حسابی‌های باشگاه استقلال با این مربی اینطور به نظر می‌رسد که طرفین پس از پایان فصل فوتبالی جاری به همکاری با یکدیگر پایان دهند – جواد نکونام نزدیک ترین گزینه برای هدایت تیم استقلال خواهد بود.

لازم به یادآوری است؛ مدیربرنامه‌های ساپینتو نیز در تازه‌ترین اظهاراتش نسبت به شرایط او اعلام کرده که مربی پرتغالی به هیچ وجه از شرایطش راضی نیست و تنها برای کسب قهرمانی در فصل جاری و رضایت هواداران تا پایان این فصل کنار این تیم خواهد ماند.