اخبار ورزشی خوزستان

بهترین‌های هفته ۲۷ لیگ؛ از قوهای سپید که ترمز سپاهان را کشیدند تا گل‌محمدی غول‌کُش/ ستاره این هفته چه کسی بود؟

بهترین‌های هفته ۲۷ لیگ؛ از قوهای سپید که ترمز سپاهان را کشیدند تا گل‌محمدی غول‌کُش/ ستاره این هفته چه کسی بود؟

دیدارهای این هفته در حالی آغاز شد که سه تیم بالای جدول برای قهرمانی و سه تیم پایین جدول برای ماندن جدالی بسیار سخت و نفس‌گیر داشتند. البته پس از پایان بازی‌های این هفته و با نتایجی که به‌جا ماند، در بالا و پایین جدول تکلیف یک تیم مشخص شد!

این هفته سه دربی هم داشتیم؛ دربی کرمان و تهران و خوزستان که جمیع این مسائل باعث می‌شد دیدارهای بسیار حساس نزدیک و کم‌گل را انتظار بکشیم. اتفاقی که افتاد و این هفته تنها ۱۲ گل داشت که یک‌سوم از این گل‌ها تنها در آبادان رویید و سهم هفت مسابقه دیگر تنها هشت گل بود!

تنها صنعت نفت در یک بازی ۴ گل زد و هیچ تیم دیگری به بیش از یک گل نرسید. دیدارهای این هفته روز یک‌شنبه سوم اردیبهشت با برگزاری ۴ مسابقه آغاز شد. ابتدا در تبریز تراکتور نتیجه دیدار رفت را تکرار کرد و با یک گل پیکان را برد تا جایگاه خود در بالای جدول را محکم‌تر کند. سپس پرسپولیس دربی تهران را در آزادی با یک گل از استقلال برد تا به طور موقت به صدر جدول برود و البته در صدر هم ماند! هوادار مقابل گل گهر به تساوی یک – یک رسید؛ دیداری جنجالی با یک پنالتی پرحرف و حدیث که زدن آن ۷ دقیقه طول کشید! در آخرین بازی این روز هم صنعت نفت ۴ گل به نساجی زد تا هم خودش به بقا امیدوارتر شود و هم مشخص کند که مشکل نساجی حمید مطهری نبود!

چهار دیدار روز دوشنبه چهارم اردیبهشت با بازی آلومینیوم مقابل ذوب‌آهن در اراک آغاز شد؛ دیداری که بدون گل به پایان رسید. دو تیمی که نه صعود می‌کنند و نه سقوط، یکی از سردترین دیدارهای فصل را به نمایش گذاشتند. در دربی کرمان هر دو تیم برنده مدال شجاعت و شرافت شدند. دو تیم هم‌خانواده دیداری تماشایی را به نمایش گذاشتند و مس رفسنجان با گل کاپیتانش بازی را برد تا مس کرمان با این شکست مجدد، فاصله هشت امتیازی‌اش با صنعت نفت برای بقا به تنها یک امتیاز برسد. در دیدار سرنوشت‌ساز هفته نیز سپاهان در ورزشگاه لبریز از تماشاگر نقش جهان نتوانست از پس ملوان براید و بازی یک – یک مساوی شد. به این ترتیب پس از پرسپولیس ۵۷ امتیازی، سپاهان با ۵۶ و استقلال با ۵۵ امتیاز با حساسیت بیشتری وارد سه بازی آخر فصل می‌شوند. در آخرین دیدار این هفته نیز فولاد با یک گل دربی خوزستان را از نفت مسجدسلیمان برد تا کار ماندن نفت سخت‌تر از همیشه شود. نفت مسجدسلیمان نه بضاعت ماندن در لیگ را داشت، نه امیدواری، نه مدیریت و نه تمایلش را… و تنها هوادارانی دلسوز و عاشق داشت که حالا باید به آینده چشم بدوزند.

تیم هفته: ملوان

قوی سفید سال‌ها جایش در سطح اول فوتبال ایران خالی بود. ملوان و صنعت نفت مثل نساجی و تراکتور، مثل سپاهان و ابومسلم، مثل برق شیراز و شاهین بوشهر، شناسنامه‌های فوتبال ایران هستند که حضورشان گرمای خاصی به فوتبال ایران می‌بخشد. ملوان در لیگ اول، روز آخر، توانست با پیروزی مقابل استقلال جام قهرمانی را به پرسپولیس هدیه دهد و این هفته در حالی که همه از بازی‌های آسان سپاهان برای قهرمانی می‌گفتند، ترمز این تیم را در خانه‌اش کشید تا دوباره پرسپولیس صدرنشین و امیدوار به قهرمانی شود.

ملوان در سال‌های اخیر هرگز به سپاهان نباخته و اصولا تیمی به قدمت و اعتبار ملوان را هیچ رقیبی در هیچ شرایطی حق ندارد دست کم بگیرد. سپاهان درس بزرگی از این بازی گرفت.

مربی هفته: یحیی گل‌محمدی (پرسپولیس)

در خوش‌بینانه‌ترین تحلیل‌ها بضاعت استقلال و پرسپولیس به لحاظ مهره یکسان است اما یحیی گل‌محمدی با یک برنامه‌ریزی دقیق و درست، نقشه بازی‌اش را جوری چید که در شروع نیمه دوم دست بالاتر را نسبت به ساپینتو داشت و به خوبی با تعویض‌هایش از این بضاعت روی نیمکت استفاده کرد و بازی را هم برد.

او نیمه اول می‌خواست که مساوی بگیرد و پس از هر بار تصاحب توپ بازی را خواباند. در نیمه دوم هم با آوردن عیسی آل‌کثیر ضربه‌اش را زد. گل‌محمدی این فصل مچ تمام مربیان خارجی و باکیفیت لیگ را خوابانده و بار دیگر ثابت کرد به اوج پختگی خود در این حرفه رسیده است.

ستاره هفته: طالب ریکانی (صنعت نفت آبادان)

 پس از رضا اسدی و محمد عباس‌زاده سومین بازیکن این فصل بود که توانست هت‌تریک کند. در هفته‌ای که هیچ تیمی بیش از یک گل نزد، طالب ریکانی به تنهایی سه گل به نساجی زد. کاپیتان برزیلی‌ها که بیشتر اوقات این فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد خیلی به‌موقع به اوج برگشته و طی هفته‌های اخیر فاصله هشت امتیازی صنعت نفت از منطقه سقوط تا منطقه بقا را تنها به یک امتیاز رساند. حالا برزیلی‌ها با کاپیتان چپ‌پایشان بیشتر از همیشه به ماندن امیدوار شده‌اند.