اخبار ورزشی خوزستان

غلامپور که با شادی گل‌هایش چند سرمربی را مصدوم کرده!/ آل‌کثیر از لوکادیا هم بهتر است/ حرف زدن در مورد اشتباهات داوری ارزش برد پرسپولیس در دربی را کم نمی‌کند

غلامپور که با شادی گل‌هایش چند سرمربی را مصدوم کرده!/ آل‌کثیر از لوکادیا هم بهتر است/ حرف زدن در مورد اشتباهات داوری ارزش برد پرسپولیس در دربی را کم نمی‌کند

شاگردان یحیی گل محمدی موفق شدند رقیب سنتی خود استقلال را با تک گل ارزشمند عیسی آل کثیر شکست داده و با توجه با تساوی سپاهان اصفهان به صدر جدول برسند.

حالا پرسپولیس باید در یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف تیم گل‌گهر سیرجان برود. جمشید شاه محمدی در آستانه این دیدار می‌گوید: جام حذفی رقابتی متفاوت با لیگ برتر است. شما در لیگ برتر اگر اشتباه کنید یا ببازید فرصت جبران دارید اما در جام حذفی اولین شکست، آخرین شکست و اشتباه شما در این رقابت‌ها خواهد بود. درواقع با اولین اشتباه سقوط کرده و از صعود باز خواهید ماند.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه می‌دهد: گل‌گهر سیرجان یک تیم پرمهره و خوبی است که امیر قلعه‌نویی ساخته است. بازیکنان با کیفیتی در این تیم توپ می‌زنند و بازیکنان پرسپولیس نباید مغرورانه جلوی این تیم بازی کنند. دیدار رفت در لیگ برتر را پرسپولیس از گل‌گهر آن هم در خانه خودش با نتیجه ۲ برصفر برده است ولی این هم دلیلی برای مغرور شدن نیست. گل‌گهری‌ها می‌خواهند هر چه دارند در این تک بازی جام حذفی بگذارند. البته پرسپولیس در خانه بازی می‌کند و در حال حاضر هم شرایط بسیار خوبی دارد منتهای مراتب باید با هوشیاری کامل و تمرکز زیاد بازی کند. بازیکنان پرسپولیس هم از تجربه خوبی برخوردارند و استنباط من این است که تیم یحیی گل محمدی از این مرحله هم عبور کرده و به جمع ۴ تیم پایانی جام حذفی خواهند رسید.

جمشید شاه محمدی ضمن اشاره به حواشی دربی اخیر، یادآور می‌شود: دربی اخیر یک بازی نسبتا جاندار و هجومی بود که با برتری پرسپولیس به پایان رسید. متأسفانه باز هم شاهد انواع و اقسام بهانه تراشی‌ها یا اعتراضات افراد مختلف بودیم. دوستان به شادی گل علیرضا بیرانوند ایراد گرفتند و حتی من شنیدم دوست خوبم بهزاد غلامپور گفته است که باید افشین پیروانی جلوی شادی بیرانوند و بازیکنان را می‌گرفت؟ این حرف را کسی زده که خودش قهرمان شادی‌های عجیب لب خط است و باعث مصدومیت چند سرمربی شده است! ما باید جنبه باخت داشته باشیم اما فوتبال ایران جنبه باخت ندارد.

او ادامه می‌دهد: استقلال هم تیم خوبی است که در لیگ و جام حذفی بازی‌های هجومی و خوبی ارائه داده است. اینکه روی یک صحنه بحث برانگیز زوم کنند یا حرف از اشتباه داوری بزنند قشنگ نیست. این حرف‌ها چیزی از ارزش پیروزی پرسپولیس کم نمی‌کند. شما به جای این صحبت‌های حاشیه‌ای فقط تعویض‌های دو تیم در نیمه دوم را مرور کنید تا متوجه شوید دلیل اصلی موفقیت پرسپولیس و ناکامی استقلال چه بوده است؟ یحیی گل محمدی که در حال حاضر به نظر من یکی از بهترین مربیان ایران است توانست نیمه مربیان را از سرمربی پرتغالی ببرد. من ندیدم دوستان استقلالی یا حتی پیشکسوتان این تیم که فوتبالی هستند اشاره‌ای به این موضوع کنند. انگار یک مسابقه راه افتاده که هر کسی از داوری پیام حیدری ایراد بگیرد و صحنه مشکوک مهدی قایدی و گئورگی گولسیانی را پنالتی بخواند و اعتراض کند برنده است!

غلامپور که با شادی گل‌هایش چند سرمربی را مصدوم کرده است!/ آل‌کثیر از لوکادیا هم بهتر است/ حرف زدن در مورد اشتباهات داوری ارزش برد پرسپولیس در دربی را کم نمی‌کند

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان می‌کند: من دیدم که آقای بیژن طاهری که از فوتبالیست‌های قدیمی‌و با شخصیت این فوتبال و در حال حاضر سرپرست استقلال است مدعی شده تیمش بیشترین ضرر و زیان را از ناحیه اشتباهات داوری متحمل شده است. به چه استنادی؟ آیا فراموش کرده اند در بازی با گل‌گهر که امیر قلعه‌نویی سرمربی آن بود چه پنالتی خنده داری برای استقلال گرفته شد؟! از این دست مثال‌ها زیاد است اما بهتر آن است همه ما به تیم برنده احترام بگذاریم.

از جمشید شاه محمدی در خصوص بهترین بازیکن دربی می‌پرسیم که پاسخ می‌دهد: من الان یک حرفی می‌زنم که می‌دانم فردا خیلی‌ها بر سرم می‌ریزند اما اعتقاد قلبی من این است که عیسی آل کثیر از یورگن لوکادیا بهتر است. تفاوت ولی اینجاست که عیسی در خوزستان به دنیا آمده و لوکادیا در هلند و به جرأت می‌گویم اگر آن سر توپ و گلی که عیسی به استقلال را زد را لوکادیا به ثمر می‌رساند تا یک سال همه کارشناسان، رسانه‌ها، فضای حقیقی و مجازی برایش هورا می‌کشیدند و به به و چه چه می‌کردند. من هنوز معتقدم بازیکن خوب ایرانی به مراتب بهتر از برخی بازیکنان بی کیفیت خارجی هستند و این موضوع را قبلا هم گفته بودم که کاش به جای امثال شیخ دیاباته یا لئاندرو پریرا به مهدی عبدی و عیسی آل کثیر فرصت بازی داده شود. خدا را شکر یحیی گل محمدی باهوش زود متوجه این مسئله شد و ثمره اش را هم دید.