اخبار ورزشی خوزستان

قوانین فیفا علیه فوتبال ایران/ کاپیتان تیم ملی جوانان تابعیت قطری می‌گیرد؟

قوانین فیفا علیه فوتبال ایران/ کاپیتان تیم ملی جوانان تابعیت قطری می‌گیرد؟

به تازگی علیرضا منصوریان سرمربی فولاد خوزستان خبر داد: ما هم شنیده‌ایم که قطر به دنبال محمدامین حزباوی است و پیشنهاد شهروندی دادند تا او بتواند برای تیم ملی این کشور بازی کند. خود حزباوی علاقه دارد تحت لوای پرچم کشورمان بازی کند و وقتی این شایعات را شنید به شدت ناراحت شد؛ از طرفی امیر قلعه‌نویی هم روی او نظر مثبتی دارد و اجازه نمی‌دهیم چنین ستاره‌ای از کشور خارج شود.» خیلی جالب است که کی روش تا زمانی که در ایران بود به دنبال جذب بازیکنان لژیونر و خارج از ایران می‌رفت اما حالا که سرمربی تیم قطر شده به دنبال بازیکنان لیگ ایران است تا آنها را به تیم قطر ببرد.

در این رابطه فیفا می‌گوید: یک بازیکن فوتبال اگر حداکثر ۳ بازی ملی برای یک کشور انجام داده باشد و تمام بازی‌ها قبل از ۲۱ سالگی او انجام شده باشد می‌تواند تیم ملی خود را تغییر دهد.

 پیش تر اما اگر بازیکنی در یک بازی رسمی برای یک تیم ملی حضور می‌یافت دیگر نمی‌توانست ملیتش را تغییر دهد.شرط دیگر فیفا برای صادر کردن مجوز تغییر بازیکن این است که از آخرین حضور یک بازیکن در تیم ملی قبلی‌اش ۳ سال گذشته باشد. همچنین بازیکنانی که در جام‌های جهانی بازی کرده باشند دیگر اجازه تغییر ملیت ندارند. هر بازیکنی هم تنها یک بار می‌تواند ملیت خود را تغییر دهد.