اخبار ورزشی خوزستان

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 1-2 آلومینیوم اراک

به گزارش “ورزش سه”، دیدار فوق جنجالی صنعت نفت و آلومینیوم با پیروزی 2 بر یک شاگردان حسینی به پایان رسید. مسابقه‌ای که با دخالت‌های مسئولین خارج از زمین بازی، به سوژه‌ای برای رسانه‌ها تبدیل شد.

در این مسابقه، اراکی‌ها خیلی زود به گل رسیدند و امین کاظمیان روی یک نفوذ تند و تیز وارد محوطه جریمه شد و ضربه‌اش را از میان پاهای پیام پارسا عبور داد و تیمش را به گل نخست بازی رساند.

در ادامه صنعت نفت می‌توانست خیلی سریع به گل تساوی دست پیدا کند. شوت طالب ریکانی را احمد گوهری ناقص و بد دفع کرد و توپ به رحیم آلبوغبیش رسید که ضربه او پیش از ورود به درون دروازه، توسط میلاد بدرقه دفع شد.

صنعت نفت بالاخره در دقیقه 27 توانست به گل تساوی دست پیدا کند. این تیم در میانه‌های زمین آلومینیوم صاحب یک ضربه کاشته شد که یوسف کی‌شمس پشت این توپ ایستاد و به شکلی زیبا و با شوتی از راه دور، موفق شد نتیجه بازی را یک–یک کند.

پس از آن بود که محمدرضا خانزاده ظرف 70 ثانیه مرتکب دو خطا شد. او ابتدا پیراهن رضا جبیره را در میانه میدان کشید و کارت زرد نخست را گرفت و سپس با تکلی خشن باز هم به روی جبیره، کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد.

در دقایق پایانی نیمه نخست، اراکی‌ها به گل پیروزی رسیدند. حرکت خوب کاظمیان از سمت راست و ارسال زمینی او به دهانه دروازه، با ضربه رضا جبیره به گل دوم آلومینیوم تبدیل شد.

در دقیقه 54 اتفاقات عجیبی رخ داد. حسین زمانی، داور مسابقه، ابتدا خطای سنگربان صنعت نفت به روی یونس اکبرپور را خطای پنالتی تشخیص داد اما پس از اعتراضات و جنجال‌های کنار زمین و تماس‌های تلفنی که با داود رفعتی، نماینده فدراسیون انجام گرفت، او پس از 14 دقیقه وقفه، تصمیم خود را عوض کرد و بازی را با یک دراپ بال به گردش درآورد.

در نهایت این بازی جنجالی با پیروزی 2 بر یک آلومینیوم به پایان رسید تا شاگردان مجتبی حسینی به رتبه هفتم جدول صعود کنند. صنعت نفت نیز به رتبه سیزدهم سقوط کرد.

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های صنعت نفت و آلومینیوم را در همین صفحه از “ورزش سه” دنبال کنید:

تقویم بازی از هفته دوازدهم – بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر جمعه: 1402/09/17 ؛ ساعت: 15:00
???? ورزشگاه: تختی آبادان/هزار تماشاگر
سوت گروه داوری: حسین زمانی/کمک‌ها: حسن انتظاری، امیرمحمد داودزاده؛ داور چهارم: امیر ایار / ناظر: خداداد افشاریان

نفت آبادان ترکیب صنعت نفت:
پیام پارسا | حسین سنگرگیر (46- یوسف وکیا) | امیرمحمد پناهی (90- فرزین معامله گری) | محمدرضا خانزاده | رحیم آلبوغبیش | علی یوسف هاشم | طالب ریکانی | رضا امانی‌نژاد (46- فاخر تهامی) | یوسف کی‌شمس (46- حکیم نصاری) | میثم تهیدست | فیاض میردورقی (76- حسین شنانی)
سرمربی: عبدالله ویسی

1963937
آلومینیوم ترکیب آلومینیوم:
احمد گوهری | امیر نوری | ابوالفضل سلیمانی | علیرضا نقی‌زاده (90+5 – عارف حاجی عیدی) | یونس اکبرپور | بهروز نوروزی‌فرد | رضا جبیره (89- شروین بزرگ) | میلاد فخرالدینی (90+14- علی وطن‌دوست) | محمدامین کاظمیان (90+5- ابوالفضل قنبری) | میلاد بدرقه | محمدمهدی لطفی (90+ 14- احسان قهاری)
سرمربی: مجتبی حسینی

1963938
کارت زرداخطارها:
صنعت نفت آبادان: امیرمحمد پناهی (24) محمدرضا خانزاده (36) میثم تهی دست (90+14) حکیم نصاری (90+16)
آلومینیوم اراک: ابوالفضل سلیمانی (65) ابوالفضل قنبری (90+16)

کارت زرد و قرمز اخراج‌ها:
صنعت نفت آبادان: محمدرضا خانزاده (37)

توپ گل شرح گل ها:
صنعت نفت صفر – آلومینیوم یک (دقیقه یک: محمدامین کاظمیان): آلومینیوم خیلی زود و در ثانیه 58 به گل رسید. پس در عمق محمدمهدی لطفی از سمت چپ، در محوطه جریمه به کاظمیان رسید و این بازیکن با ضربه پای چپ، توپ را از میان پاهای پیام پارسا عبور داد و ایرالکو را به گل نخست بازی رساند.

صنعت نفت یک – آلومینیوم یک (دقیقه 27: یوسف کی شمس): صنعت نفت در میانه‌های میدان صاحب یک ضربه کاشته شد که یوسف کی‌شمس پشت این توپ ایستاد و با شلیکی تماشایی از راه دور، گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

صنعت نفت یک – آلومینیوم 2 (دقیقه 43: رضا جبیره): روی حرکت خوب بازیکنان آلومینیوم از سمت راست، امین کاظمیان وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس در عرض، توپ را مقابل دروازه خالی به جبیره سپرد و این بازیکن نیز به راحتی دروازه میزبان را باز کرد.

کرنومتر لحظات حساس:
دقیقه 5: شوت طالب ریکانی از پشت محوطه جریمه را گوهری به‌صورت ناقص دفع کرد و توپ به رحیم آلبوغبیش رسید که ضربه او در آستانه ورود به دروازه، توسط میلاد بدرقه از روی خط دروازه برگشت داده شد.
دقیقه 50: شوت راه دور طالب ریکانی را گوهری به شکل ناقص و نه چندان مطمئنی دور کرد.
دقیقه 80: یک ارسال از سمت راست خط حمله آلومینیوم به روی دروازه با ضربه سر نوری همراه شد و توپ به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در حاشیه:

بولت پرسپولیسدر فاصله چند دقیقه تا شروع مسابقه، سکوهای روبرو جایگاه خالی بودند ولی به یک‌باره هواداران آبادانی در استادیوم حضور پیدا کردند تا از تیم‌شان حمایت کنند.
بولت پرسپولیسپیش از شروع مسابقه، تعداد زیادی از هواداران آبادانی پشت نیمکت آلومینیوم حضور پیدا کردند که این موضوع با اعتراض اراکی‌ها همراه شد.
بولت پرسپولیسمهدی لیموچی و مهران موسوی به دلیل محرومیت، مرتضی تبریزی، امین جهان‌کهن، اسماعیل شریفات و عارف حاجی‌عیدی به دلیل مصدومیت، این بازی را از دست دادند.
بولت پرسپولیسآلومینیوم در ثانیه 57 موفق شد توسط کاظمیان به گل برسد تا یکی از سریع‌ترین گل‌های لیگ امسال به ثمر برسد.
بولت پرسپولیسپس از گلزنی یوسف کی‌شمس، گزارشگر برنامه اعلام کرد که آلبوغبیش تیمش را به گل تساوی رسانده و بلندگوی ورزشگاه نیز میثم تهیدست را گلزن صنعت نفت معرفی کرد که هر دو پس از گذشت دقایقی، اشتباه خود را تصحیح کردند.
بولت پرسپولیسمحمدرضا خانزاده ظرف 70 ثانیه دو کارت زرد را به دلیل خطا بر روی رضا جبیره دریافت کرد و در دقیقه 37 از زمین بازی اخراج شد.

بولت پرسپولیسرضا جبیره که سابقه حضور در صنعت نفت را دارد، پس از گلزنی، خوشحالی انجام نداد.
بولت پرسپولیسدر دقیقه 54 و روی اشتباه یوسف وکیا، توپ به یونس اکبرپور رسید و این بازیکن پس از برخورد با پیام پارسا روی زمین افتاد که داور مسابقه نیز یک خطای پنالتی به سود آلومینیوم اعلام کرد. پس از وقفه‌ای که بابت اعتراض آبادانی‌ا به وجود آمد، میلاد فخرالدینی پشت این توپ ایستاد که از دخالت نماینده فدراسیون، این تصمیم وتو شد و داور پنالتی را برگرداند. این اتفاقات منجر به تأخیر 14 دقیقه‌ای در مسابقه شد.

بولت پرسپولیسپس از جنجال‌های پیش آمده بر سر پنالتی، داور پانزده دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها