اخبار ورزشی خوزستان

بازی کامل فولاد خوزستان 1-3 سپاهان

تیم فوتبال سپاهان موفق شد مصاف سرنوشت‌ساز مقابل فولاد خوزستان را با درخشش شهریار مغانلو، رضا اسدی و رضا شکاری با برتری سه بر یک پشت سر بگذارد و بار دیگر مدعی قهرمانی شود.

به گزارش “ورزش‌ سه”، سپاهان با شرایط بسیار بدی پس از 5 شکست پیاپی در لیگ برتر به این مسابقه رسیده بود. مورایس و شاگردانش به خوبی می‌دانستند که تساوی یا شکست در این مسابقه به معنای پایان ماجراجویی آنها در لیگ بیست و سوم برای قهرمانی خواهد بود و به همین دلیل شاید در نیمه اول همین فشار اجازه نمایش منسجم و هدفمند را از آنها گرفته بود. با تمام این فشارها سپاهان خیلی زود روی یک کار تمرین شده موفق شد با ارسال رامین رضائیان و ضربه سر رضا شکاری به گل اول در دقیقه 4 دست پیدا کند، اما آنها نتوانستند نمایش برتری جویانه خود را ادامه بدهند و با  گل محمد عسگری در دقیقه 27 حساب کار به تساوی کشیده شد. در ادامه تا پایان نیمه اول نمایش سپاهان ناامید کننده بود تا هواداران این تیم درباره کسب پیروزی در این بازی مهم نگران باشند و استرس زیادی بکشند.

با این حال با شروع نیمه دوم سپاهان عملکرد خوبی داشت و موفق شد 10 دقیقه پس از شروع مسابقه با پاس طلایی رضا شکاری و ضربه تمام کننده شهریار مغانلو در موقعیت تک به تک با کریستوفر کنت به گل برتری دست پیدا کند. این گل روحیه مضاعفی به سپاهان داد و شاگردان مورایس به حملات خود ادامه دادند، تا اینکه در دقیقه 75 به مانند گل دوم مسابقه اینبار با پاس کریمی، رضا اسدی در موقعیت تک به تک با کنت قرار گرفت. اسدی برخلاف شهریار قدرتمندانه به توپ ضربه زد و شوت محکم او پس از برخورد به تیرک افقی دروازه به قفس توری تیم میزبان بوسه زد.

این پیروزی در روزی که استقلال یا پرسپولیس یا هر دوی آنها به صورت صددرصد امتیاز از دست می‌دهند، برای سپاهان اهمیت بسیار بالایی داشت. آنها حالا با این پیروزی و با دو بازی کمتر 34 امتیازی شده‌اند و امیدوارند با پیروزی در دو بازی عقب افتاده خود بار دیگر مدعی جدی قهرمانی شوند.

در سوی دیگر فولاد که روزهای خوبی را تجربه نمی‌کند، دومین شکست پیاپی را با احمد آل‌نعمه، سرمربی جدید خود، تجربه کرد تا با 19 امتیاز در رتبه نازل سیزدهم قرار بگیرد. سپاهان اما با 34 امتیاز یک پله در جدول صعود کرد و رتبه چهارم را به نام خود زده است و امیدوار به بازی های آینده.

چهارشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۹؛ ورزشگاه فولاد آرنا؛ تعداد تماشاگر: دو هزار نفر
داور: وحید زمانی؛ کمک‌ها: یعقوب سخندان، امین زاهدی و یعقوب آشوری؛ ناظر: محمود رفیعی


ترکیب سپاهان:
پیام نیازمند | هادی محمدی (54- علی اصغر اعرابی) | رضا اسدی (3+90- عباس حبیبی) | محمد کریمی | رامین رضاییان | سیاوش یزدانی | فرشاد احمدزاده | امید نورافکن | محمد دانشگر | شهریار مغانلو | رضا شکاری (68- عیسی عباس)
سرمربی: ژوزه مورایس


رکیب فولاد:
کریستوفر کنت | جفرسون باهیا (79- ابراهیم حصار) | موسی کولیبالی | شاهین توکلی | علی شجاعی (35- وحید حیدریه) | سینا مریدی (89- حمید بوحمدان) | لوکاس کاندیدو (79- محمدرضا غبیشاوی) | ساسان انصاری | احسان پهلوان (89- علی کلاه کج) | محمد عسکری | لوسیانو پریرا
سرمربی: احمد آل‌نعمه


اخطارها:
فولاد: محمد عسگری (40) احسان پهلوان (45) لوکاس کاندیدو (61)
سپاهان: هادی محمدی (47)


شرح گل
سپاهان یک – صفر فولاد (دقیقه 5: رضا شکاری): در حالی که شهریار مغانلو روی زمین افتاده بود ارسال رامین رضاییان از سمت چپ خط دفاعی فولاد به رضا شکاری رسید و اون هم با یک ضربه سر تماشایی دروازه کنت را باز کرد.

سپاهان یک – یک فولاد (دقیقه 26: محمد عسگری): قرمز پوشان اهوازی توانستند روی همکاری علی شجاعی و توپی که به محمد عسگری رساند به گل دست پیدا کنند. این گل با یک ضربه پای چپ به زاویه مخالف پیام نیازمند زده شد و نتیجه بازی را یک یک کرد.

سپاهان دو – یک فولاد (دقیقه 56- شهریار مغانلو): پاس عمقی و دقیق رضا شکاری برای شهریار مغانلو این مهاجم را در موقعیت تک به تک با کنت قرار داد و او با یک ضربه پای چپ دقیق دروازه کنت را برای دومین مرتبه باز کرد.

سپاهان سه – یک فولاد (دقیقه 75: رضا اسدی): گل سوم سپاهان که تقریباً شبیه به گل دوم این تیم بود با پاس دقیق کریمی و قرار گرفتن اسدی در موقعیت تک به تک ثبت شد. اسدی با یک شوت تماشایی که به زیر تیرک افقی دروازه کنت خورد و وارد دروازه شد گل سوم را ثبت کرد.


لحظات حساس:
دقیقه ۷: تیم فوتبال فولاد خوزستان خیلی زود توانست به گل تساوی دست پیدا کند ولی کمک داور دوم این مسابقه پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برده بود.
دقیقه 48: شوت مهاجم فولاد خوزستان از پشت محوطه جریمه در اختیار پیام نیازمند قرار گرفت.
دقیقه ۶۳: شوت رامین رضاییان از روی یک ضربه ایستگاهی زده شد ولی با اختلاف زیاد از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه ۶۶: ضربه سر سیاوش یزدانی با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.
ضربه ۷۳: ضربه ساسان انصاری از محوطه ۶ قدم زده شد و با دخالت به موقع مدافعین سپاهان به کرنر رفت.
دقیقه ۷۶: شوت عیسی عباس داخل محوطه جریمه با واکنش کنت به تور دروازه نرسید.
دقیقه ۸۴: بازیکنان فولاد خوزستان یورش همه جانبه‌ای برای زدن گل دوم داشتند که درخشش پیام نیازمند و مدافعین سپاهان مانع از گل شدن یک موقعیت بسیار خطرناک آنها شد. این موقعیت ویژه دو بار با واکنش پیام نیازمند و یک بار با دخالت محمد دانشگر از خط دروازه عبور نکرد.


شرح بازی
فولاد و سپاهان در حالی به مصاف یکدیگر می‌رفتند که هر کدام به نوعی با توجه به نتایجی که در هفته‌های اخیر کسب شده بود وارد بحران شده بودند و این دیدار می‌توانست حکم خارج کردن از بحران را برای یکی از دو تیم داشته باشد.

سپاهان که به نظر برای متوقف کردن روند شکست‌های متوالی انگیزه فراوانی داشت بازی را خوب آغاز کرد و روی اولین حمله قبل از دقیقه پنج توسط رضا شکاری به گل رسید. این گل باعث نشد بازی در نیمه نخست با سرعت بالا و پر موقعیت دنبال شود اما با این وجود فولاد روی تک موقعیت خود در نیمه نخست توسط عسگری گل تساوی را به ثمر رساند تا نیمه نخست با نتیجه تساوی به پایان برسد.
در نیمه دوم سپاهان بسیار هوشمندانه‌تر و هدفمندتر بازی کرد و موفق شد پس از 10 دقیقه به گل برسد. با وجود حملات نصفه و نیمه فولاد برای جبران بار دیگر این تیم میهمان بود که در دقیقه 75 به گل رسید، تا حدی زیادی خیال مورایس و شاگردانش برای پیروزی راحت شود. از دقیقه 75 تا سوت پایان مسابقه هر دو تیم موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند که هیچ کدام به هدف نرسید تا سپاهان باشد که سه امتیاز حساس این مسابقه را از آن خودن می‌کند.


بهترین بازیکن زمین:
نمایش تمامی بازیکنان سپاهان در این مسابقه حساس خوب بود، اما رضا شکاری، رضا اسدی و شهریار مغانلو با توجه به گل‌ها و پاس‌ گل‌هایی که داشتند، درخشان‌تر از سایر بازیکنان بودند.


اتفاق ویژه
پیروزی سپاهان در لیگ برتر پس از 5 شکست پیاپی اتفاق ویژه این مسابقه حساس بود.


حواشی:
از نکات ویژه ترکیب سپاهان مقابل فولاد باید به غیبت میلاد زکی‌پور اشاره کرد. همچنین حضور سه مدافع میانی که سیاوش یزدانی، هادی محمدی و محمد دانشگر هستند از نکات دیگر ترکیب این تیم به شمار می‌رود.

  • حضور امید نورافکن در سمت چپ قطعه دفاعی سپاهان یکی دیگر از نکات ویژه مصاف سپاهان و فولاد خوزستان است که پس از ماه‌ها این اتفاق در روز غیبت میلاد زکی‌پور رخ می‌دهد.
  • غایب بزرگ سپاهان در این مسابقه میلاد زکی‌پور است که گفته می‌شود به دلیل سرماخوردگی از لیست طلایی پوشان اصفهانی بیرون رفته است.
  • نزدیک به دو هزار نفر تماشاگر این مسابقه را از نزدیک در ورزشگاه فولاد آرنا تماشا می‌کنند.
  • ژوزه مورایس در مصاف با فولاد و خوزستان تغییر آرایش داده و شاگردانش را با سیستم جدیدی راهی میدان کرده است. سپاهان در این مسابقه در حالت حمله با سه دفاع بازی می‌کند و در حالت دفاع با اضافه شدن رضاییان
  • و نورافکن به یزدانی، دانشگر و محمدی با 5 بازیکن دفاع می‌کند.
  • علی شجاعی که پیش از ارسال پاس تک گل تیمش دچار دررفتگی از ناحیه کتف شد، به دلیل درد شدید مجبور به ترک زمین شد تا احمد آل‌نعمه در نیمه اول یک تعویض اجباری انجام داده باشد.
  • رضا شکاری به دلیل مصدومیت نتوانست به کار ادامه بدهد و جای خود را به عیسی عباس داد.
  • هادی محمدی با دریافت کارت زرد بازی بعدی سپاهان در لیگ برتر را نیز از دست داد، پیش از این محمدی در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا نیز محروم بود.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها