اخبار ورزشی خوزستان

یوسفی: مدیریت ‌باشگاه‌‎های‌ استان باید به خوزستانی‌‎ها سپرده شود

ایسنا/خوزستان نماینده مردم اهواز، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در طول سال‌های اخیر فوتبالیست‌ها و مربیان بزرگی در خوزستان ایفای نقش کرده‌اند و برای استان افتخارآفرینی کرده‌اند، گفت: باید مدیریت باشگاه های ورزشی در استان به خوزستانی‌ها سپرده شود. 
مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رشته‌های ورزشی خصوصا ورزش فوتبال طرفداران بسیاری در سنین مختلف در کشور دارد و به تبع آن نیز علاقه مندان و پیشکسوتان پرشماری از این رشته ورزشی خوزستانی هستند.
نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس افزود: در برخی استان ها مانند خوزستان که غنی از سرمایه‌های انسانی است در بسیاری از رشته‌های ورزشی مانند کشتی، دو و میدانی، رزمی و…، جوانان، پیشکسوتان، مربیان سرشناس و پرکار نیز به عنوان سرمایه‌های ورزشی حضور دارند. 
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در طول سال‌های اخیر فوتبالیست‌ها و مربیان بزرگی در خوزستان ایفای نقش کرده‌اند و برای استان افتخارآفرینی کرده اند، گفت: در طول دهه ۸٠ و اوایل دهه ۹٠ بازیکنان متعدد ملی در خوزستان داشتیم که این موضوع نشان از ظرفیت استان خوزستان است
‌یوسفی، عمده ترین مشکلات تیم‌های خوزستانی را ضعف های مدیریتی دانست و عنوان کرد: تیم های خوزستانی از جمله نفت مسجد سلیمان، نفت آبادان، استقلال اهواز، استقلال خوزستان، فولاد خوزستان و سایر تیم‌ها عمدتا دوران موفق و طلایی را گذرانده‌اند اما متاسفانه اخیرا شاهد هستیم که برای اولین بار در خوزستان برای تیم‌ملی فوتبال تاثیرگذار نبوده‌ایم و این نیز بیانگر وجود مشکلات در تیم های خوزستانی است.
نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس ‌تشریح کرد: اکنون شاهد هستیم طی دوره شش سال گذشته این تیم ها علی‌رغم بهره از مدیران و پیشکسوتان ورزشی دچار رکود شده و موفقیت های سابق را ندارند. به دلیل عدم توجه توسط تصمیم سازان ورزش کشور و استان و نیز مدیریت کلان برخی باشگاه‌ها به این حوزه، نیروهای توانمند ما مانند دهکردی و باقری و… کنار گذاشته شده اند که در نتیجه آن موفقیتی حاصل نشد و بازیکن در سطح ملی نیز نداریم. 
یوسفی تاکید کرد: باید مدیریت باشگاه‌ها به خوزستانی‌ها سپرده شود زیرا در خوزستان نیروهای جوان و پیشکسوتان توانمند بسیاری وجود دارد. فارغ از هرگونه نگاه سیاسی از مسئولین ادوار گذشته استان گله‌مند هستیم. این که یک تیم ورزشی از شهر ولایتمدار ملاثانی اما کم برخوردار که با همت جوانان عرب و عجم خوزستانی امیدواری را برای ورزشکاران و مربیان ایجاد می‌کند و مانند سایر تیم‌ها حرف برای گفتن دارد، چرا باید با مشکلاتی مواجه باشد؟ 
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: همواره برای تخصیص اعتبارات و کمک به ماندن امتیاز استقلال ملاثانی ایستاده‌ایم اما اتفاقی که اخیرا رخ داد دل هواداران را به درد آورد ولی در نهایت مدیریت با مسئولین اجرایی در استان است که چندین مرتبه در این خصوص تذکراتی داده شد.
یوسفی با بیان اینکه مشکلات زیرساختی یکی از اشکالات جدی حوزه ورزش خوزستان است، گفت: با اختصاص منابع از سطح ملی و مسئولیت‌های اجتماعی نفت، به مشکلات زیرساختی ورزشگاه‌ها پرداخته شد که متاسفانه انتظار می رفت با توجه به اختصاص اعتبارات لازم، تذکرات، طرح سؤال و درخواست استیضاح وزیر به دلیل کوتاهی و عدم توجه به ظرفیت ورزش کشور و استان و عدم توجه تیم های فوتبال، تکمیل پروژه های ورزشی با سرعت بیشتری به اتمام برسد که این کار انجام نشد.
‌وی با اشاره به بازی انجام نشده و کسر سه امتیاز از تیم استقلال ملاثانی‌ عنوان کرد: کسر سه امتیاز از این تیم که زحمت شبانه روزی و سختکوشی بازیکنان و مربیان در میان فقدان امکانات را هدر می دهد، پذیرفتنی نیست. جهت حمایت از این تیم‌ها و تامین منابع مالی در حد توان از ظرفیت ملی و استانی استفاده خواهیم کرد اما انتظار می‌رود با تصمیم‌گیری‌های درست در استان علی‌رغم اختصاص اعتبارات لازم، مشکلات زیرساخت‌های ورزشی مرتفع گردد زیرا زیبنده نیست مدت زمان زیادی درگیر رفع روشنایی یک زمین چمن باشیم.
یوسفی در پایان تصریح کرد: پیشرفت پروژه‌های ورزشی با کندی انجام می‌شود که این موضوعات به مسئولین اجرایی در سطح استان بر می‌گردد. انتظار می‌رود با سرعت و جدیت بیشتری این مشکلات را پیگیری کنند و از هم اکنون به فکر زمین بازی برای تیم‌های خوزستانی خصوصا تیم پرطرفدار استقلال ملاثانی برای جام حذفی و ادامه لیگ باشند.
انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها