گردشگری

جاذبه هایی که فقط در مراکش پیدا می شوند

خوزستان خبر – در مراکش از مارگیرها و جادوگران گرفته تا لیوان های چای نعناع و معماری اسلامی خانه ها همه چیز برای شما عجیب و تازه است. در این کشور می توانید ماجراجویی در مناظر شمالی قاره آفریقا را در میان کوها و بیابان ها تجربه کنید. می خواهیم سفری به مراکش داشته باشیم و تعدادی از بهترین جاذبه های این کشور را معرفی کنیم، ما را همراهی کنید.

ریاد، کاخ‌های سنتی مراکش
شهر شلوغ و سرزنده مراکش برای خیلی از گردشگران هر آنچه از سفر به مراکش می خواهند را در خود قرار داده است. وقتی از میدان جما ال فنا وارد شهر قدیمی مراکش می شوید در همان ابتدا با دیدن معرکه مارگیرها و دست فروش های مختلف در این میدان می فهمید که اینجا مثل دیگر شهرهای دنیا نیست! وقتی در داخل این شهر هستید به دنیایی از کوچه های پرپیچ و خم و مغازه های شلوغ وارد شده اید. بودن در این شهر تجربه زندگی شلوغ و رنگارنگ مردم این کشور است و هرگز نباید در سفر خود آن را از دست دهید.

مسجد حسن دوم
مسجد حسن دوم نه تنها نماد شهر کازابلانکا که نماد کل کشور مراکش است. این مسجد مدرن که ساختش در سال ۱۹۹۳ به پایان رسید بسیار زیبا و مجلل است. برای تزئینات پرجزئیات که در هر سانتی متر مسجد به کار رفته حدود ۱۰ هزار هنرمند مشغول به کار بوده اند. حکاکی های روی سنگ های مرمر و موزائیک های آن همه به شیوه سنتی معماری اسلامی است اما در عین حال مدرن هم به نظر می آیند.

طنجه (Tangier)
شهر طنجه نسبت به همه شهرهای دیگر مراکش به اروپا نزدیک تر است و زمانی مخفیگاه جاسوسانی بوده که خود را هنرمند جا می زدند. این شهر به دلیل گذشته ای که داشته گردشگران زیادی را به خود می کشاند. طنجه الهام بخش کتاب های معروف نویسندگانی مثل پل بولز و ویلیام باروز بوده است.

شفشاون (Chefchaouen)
بر روی کوه زیبای ریف شهری خاص و بینظیر با ساختمان های آبی قرار گرفته که جان می دهد برای عکس انداختن! در کوچه های این شهر که قدم بزنید نمای زیبای خانه ها و ساختمان های آبی که مهمترین جاذبه این شهر هستند چشم هایتان را خیره می کنند. اینجا شهری آرام و ساده است و بودن در آن مدتی روح شما را تازه می کند.

ولیلی (Volubilis)
ولیلی مهمترین خرابه های رومی به جا مانده در مراکش هست که با ستون های برجسته موزائیک خود بهشتی برای تاریخ دوستان است. در این محل همچنین آثار به جا مانده از ستون های سقوط کرده و عبادتگاه های مختلف را می توان دید. این خرابه ها در اینجا قرار دارند تا به ما یادآوری کنند که حتی بزرگ ترین امپراتوری های دنیا هم در نهایت از بین رفته اند. اگر به شهر فس و یا مکنس در مراکش بروید به آسانی می توانید در سفری یک روزه خودتان را به این محل برسانید و از این جاذبه تاریخی مراکش دیدن کنید.

منبع : شهر خبر

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها