گردشگری

کارهایی که باید در سفر به شهر سانتورینی یونان انجام داد

خوزستان خبر – سانتورینی یکی از زیباترین جزایر شناخته شده یونان است که سالانه گردشگران بسیاری برای تعطیلات به این جزیره زیبا سفر می‌کنند و خاطرات تکرار نشدنی را برای خود رقم می‌زنند.با ما همراه باشید تا ۴ فعالیت دلپذیر در این جزیره را معرفی کنیم.
جزایر بی‌نظیر و زیبای یونان سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند و هر کدام زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را شامل می‌شوند؛ یکی از جزایر معروف یونان جزیزه «سانتورینی» (Santorini) است که عمده شهرت آن به دلیل خانه‌های سفید با سقف‌های آبی رنگ است. سانتورینی با نام سنتی «ثرا» (Thera) جزیره‌ای در دریای اژه است و شهر «فیرا» (Fira) مرکز آن است. این جزیره سال‌های بسیار دور، شاهد فوران عظیم آتشفشانی بوده است و بخش‌هایی از این جزیره به دلیل همین فوران ایجاد شده است. آب‌وهوای دلپذیر این جزیره با منظره‌های فوق‌العاده و دریای باشکوه، آن را به مکانی رویایی برای سفر تبدیل کرده است و بسیاری نیز برای سفرهای رمانتیک یا ماه عسل خود این مقصد رویایی را انتخاب می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی برجسته از این جزیره که ممکن است در توصیفات از سانتورینی جا مانده باشد را بیان کنیم.

۱. امتحان کردن خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های متنوع
یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظه‌ها در این جزیره، خوردن وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌های متنوع است. خوردن صبحانه مشرف به دریای اژه و سرو ناهار در بهترین رستوران‌های این جزیره بسیار دلپذیر است.
غذاهای یونانی و غذاهای دریایی در بهترین کیفیت وجود دارد و از چاشنی‌ها و ادویه‌های مختلفی برای طبخ آنان استفاده می‌شود؛ همچنین انواع دلمه‌ها، پنیرها، نان‌ها و دسرها به شکل هوس‌برانگیزی با رنگ‌ و طعم عجیب در رستوران‌ها سرو می‌شود.
علاوه‌ بر این موارد، تنوع بسیاری در نوشیدنی‌های بومی و طبیعی وجود دارد که معروف‌ترین آن لیموناد است که در کافه‌ها، مهمان‌خانه‌ها و رستوران‌ها یافت می‌شود.

۲. نظاره کردن غروب خورشید
چشم‌انداز غروب خورشید در بسیاری از سواحل بسیار دل‌انگیر و رمانتیک است؛ سانتورینی یکی از خیره‌کننده‌ترین منظره‌های غروب خورشید را داراست، منظره‌ای که پر از آرامش و زیبایی است.
غروب خورشید در این ساحل یک نمایش پرطراوات با رنگ‌های سایه‌ روشن آسمان و ترکیب رنگ‌های قرمز، نارنجی و بنفش است که انعکاس رنگ‌ها بر دریای آرام و نیلگون، آمیزه‌ای زیبا از رنگ‌های طبیعت را به نمایش می‌گذارد.
شهر کوچک Oia و شهر فیرا از دیدنی‌ترین منظره‌های غروب خورشید در جزیره سانتورینی را دارند که در Oia دیدن این منظره با هاله‌های صورتی رنگ مشرف شده به قلعه، بسیار فوق‌العاده است.

۳. دیدن منظره آتشفشان در جزیره
سانتورینی دارای یک آتشفشان است که سال‌ها پیش به دلیل یک فوران عظیم، «کالدرا» (caldera) یا همان فرورفتگی آتشفشانی را از خود به یادگار گذاشته است.
در داخل این کالدرا دو جزیره کوچک با چشمه‌های آب گرم وجود دارد که گردشگران با استفاده از تورهایی که وجود دارد اغلب گشت و گذاری یک روزه را در این جزیره برای حمام در چشمه‌های آب گرم به همراه سرو غذاهای لذیذ تجربه می‌کنند
یکی از مهمترین مواردی که اغلب مسافران برای اقامت در این جزیره زیبا توجه می‌کنند اقامت در هتل‌ها و مهمان‌خانه‌هایی است که منظره‌ای رو به دریا و این کالدرا داشته باشد. تماشای این منظره از سوییت خصوصی خود و یا از جزایر اطراف با امکانات رفاهی که در اختیار قرار می‌دهند وصف‌ نشدنی است.

۴. رفتن به ساحل کاماری
سواحل زیبای سانتورینی عمدتا در ضلع جنوب شرقی جزیره قرار دارد و «کاماری» (Kamari) یک روستای ساحلی است که یکی از زیباترین و آرام‌ترین جزیره این منطقه را داراست.
نشستن بر صخره‌های کوه Mesa Vouno و دیدن منظره دریای لاجوردی، بی‌نظیر است. در این روستا رستوران‌ها و مهمان‌خانه‌های بسیاری با خدمات خوب وجود دارد و پاسخگوی هر سلیقه‌ای است و اغلب دارای قیمت‌های مناسب و ارزان نسبت به بخش‌های دیگر هستند.

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها