دیدنی های گیلان

آدرس راه آهن رشت کجاست به همراه شماره تماس

آدرس راه آهن رشت را در این مطلب به همراه شماره تماس ایستگاه در خوزستان خبر قرار دادیم.با نظرات خود ما را اهنمایی کنید.

راه آهن قزوین رشت پس از ۱۲ سال انتظار بالاخره در سال ۹۷ افتتاح شد. قطار رشت از میان کوه ها، دشت ها، سد و پوشش های جنگلی زیبا عبور می کند و فرصتی برای تماشای طبیعت است. اگرچه مدت زمان سفر زیاد است اما قطار طرفداران خاص خودش را دارد. اگر شما هم در این دسته افراد جای می گیرید در این مطلب با الی گشت همراه شوید تا مختصری از راه آهن رشت برایتان بگوییم، ببینیم ایستگاه های بین راه کجاها هستند، جاذبه های مسیر کدامند و چطور می توان بلیط قطار رشت به قزوین را خریداری کرد. در ضمن باید بگوییم که در این مسیر ما از تهران راهی رشت شده ایم.

خوزستان خبر هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما با این آگهی ندارد.با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.قبل از هر گونه مراجعه حضوری و پرداخت اطمینان حاصل کنید. 

ایستگاه راه آهن قزوین، اولین توقف در قطار رشت

استان سرسبز و زیبای گیلان در موقعیت طبیعی و استراتژیکی خاصی قرار گرفته است. با توجه همجواری گیلان با دریای خزر و وجود بندرگاه های مهمی مثل بندر انزلی و آستارا و همین طور گردشگر پذیر بودن این منطقه، لزوم احداث و راه اندازی خط ریلی و اتصال این منطقه به شبکه ریلی کشور احساس می شد. طرح و بحث ساخت راه آهن قزوین رشت حدودا ۱۲ سال طول کشید.

ایستگاه راه آهن قزوین از سال ۱۳۱۸ کارش را آغاز کرده و قدیمی ترین ایستگاه پیش رو است. از این جا می توانید به سمت شهرهای تهران، مشهد، تبریز و البته رشت سفر کنید. این توقفگاه در جنوبی ترین بخش شهر و در خیابان قدیمی سپه واقع شده است.

البته قطار قزوین رشت در ایستگاه سیاه چشمه توقف دارد و اگر از تهران سوار قطار شده باشید احتمالا همسفران جدیدی اینجا به شما می پیوندند.

 

راه های دسترسی به ایستگاه قطاررشت

در حال حاضر یکی از مشکلات مسافران راه دسترسی به شهر رشت از ایستگاه راه آهن است. اینجا ۱۰ کیلومتر با نزدیک ترین نقطه شهر رشت فاصله دارد و تاکسی یا اتوبوسی برای مسافران قرار داده نشده است. بنابر این باید از تاکسی های راه آهن استفاده کنید که مانند رانندگان سایر ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها و پایانه های اتوبوسرانی کشور کرایه زیادی دریافت می کنند. حتما قبل از سوار شدن قیمت نهایی را با آن ها طی کنید و پیشنهاد می کنیم که روی قیمت تاکسی متر توافق نکنید که پشیمان خواهید شد.

استفاده از تاکسی های مختلف اینترنتی این روزها کار را برای مسافران آسان تر ساخته و می توانند با اطمینان قبلی از قیمت ها مقصدشان را انتخاب کنند که در حال حاضر بهترین گزینه برای جابه جایی از این ایستگاه است.

آدرس ایستگاه قطار رشت: فلکه رازی به سمت جاده جیرده قبل از ورزشگاه سردار جنگل به سمت چپ

شماره تماس راه آهن رشت: ۰۱۳۳۲۴۷۴۹۰۴

 

(17 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها