دیدنی های هرمزگان

آدرس جزیره ناز قشم کجاست ؟ به همراه تصاویر و توضیحات کامل

آدرس جزیره ناز قشم به همراه تصاویر و توضیحات و نقشه گوگل مطلب جذاب امروز خوزستان خبر است با دیدنی های استان هرمزگان

جزایر ناز را به عنوان یکی از عجایب هفت گانه قشم یاد می‌کنند. اما چه ویژگی باعث شده این جزایر را از عجایب هفت گانه بدانند؟ با هم به جزایر ناز قشم می رویم و از این راز پرده برمی داریم.

آدرس جزیره ناز قشم کجاست

جزیره ناز، یکی از زیبا ترین جاذبه های طبیعی هرمزگان، در یک کیلومتری سواحل شرقی جزیره قشم قرار گرفته است. هر چند که تعداد دو جزیره در این مکان قرار دارد و باید آن را جزایر ناز نام برد، اما بیشتر افراد آن را با عنوان جزیره ناز یاد می کنند. این دو جزیره با دیواره هایی سنگی تا ارتفاع ۱۰ متر، میان دریا جا خوش کرده است و برای مدتی نگاه گردشگران را می رباید. بومیان قشم این دو جزیره را با نام جزیره دو کرده می شناسند.

جزر و مد آب شگفتی خاصی به جزایر ناز داده است. با پایین رفتن آب، باریکه ای شنی این جزایر را به ساحل قشم وصل می کند. این ویژگی باعث شده این جزیره ها را یکی از عجایب هفت گانه قشم بدانند .

آدرس جزیره ناز قشم : استان هرمزگان، ۲۲ کیلومتری شهر قشم

تفریحات جزایر ناز قشم

پیاده روی میان آب های خلیج فارس: در ساعت های جزر آب، می توانید با پای پیاده از ساحل به جزایر بروید. کمی از ساحل فاصله بگیرید. به اطراف که نگاه کنید خودتان را میان آب های خلیج فارس می بینید. بی شک تماشای این همه زیبایی و تنفس هوای پاک در کنار دریا، شما را به وجد خواهد آورد.

شتر سواری و اسب سواری: در ساحل قشم افرادی را می بینید که در طول ساحل به شتر سواری و اسب سواری مشغول هستند. اگر می خواهید لذتی شیرین در کنار جزایر ناز را تجربه کنید، سوار بر اسب و یا شترهای کنار ساحل شوید.

تماشای مناظر اطراف جزایر ناز : پس از طی مسافت یک کیلومتر از ساحل قشم، به جزایر ناز می رسید. برای دقایقی بر روی صخره های جزایر بایستید و صدای برخورد آب به صخره ها را گوش دهید. تماشای مناظر اطراف جزیره، همانند تنگه هرمز، جزیره لارک و ساحل ناز قشم نیز برایتان بسیار شگفت انگیز خواهد بود.

این نکته را می بایست یاد آور شد که پس از پایین رفتن آب، فرصتی محدود برای ماندن در جزایر ناز دارید. چرا که جزر دریا، شش ساعت به طول می انجامد. پس از گذشت این مدت زمان، آب دریا بالا می آید و راه ارتباطی جزایر ناز و ساحل قطع می شود.

تفریحات آبی جزایر ناز : در صورتی که اهل هیجان هستید، می توانید سوار بر قایق یا جت اسکی های موجود در ساحل قشم شوید و آدرنالین خون خود را بالا ببرید. نوازش باد و برخورد قطرات آب با صورت، هنگام سرعت گرفتن جت اسکی بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

تماشای اعماق دریا نیز در آب های جزایر قشم برای علاقه مندان فراهم شده است. می توانید لباس غواصی به تن کنید و همراه با مربی غواصی، دنیای زیر آب را تماشا کنید. با پرداخت هزینه ای مازاد می توانید عکس های زیبایی از غواصی خود را در قاب سفرتان قرار دهید.

 

تفریحات هوایی جزایر ناز : بی شک تماشای جزایر ناز از فراز آب های نیلگون، لذتی وصف ناپذیر خواهد داشت. در صورت تمایل می توانید به همراه مربی سوار بر پاراگلایدر شوید و به سوی آسمان اوج بگیرید.

 

چتر بازی و کایت بورد نیز از دیگر تفریحاتی است که در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی می توانید تجربه کنید.

زمان جزر و مد جزیره ناز

جزر و مد آب دریا در جزایر ناز قشم، در ساعاتی خاص اتفاق می افتد.

امکانات رفاهی جزایر ناز قشم

امکاناتی رفاهی همچون پارکینگ، دکه های مواد غذایی و فروشگاه های صنایع دستی در نزدیکی این جزایر وجود دارد.

بهترین فصل سفر به جزایر ناز

با شروع فصل پاییز، گردشگران زیادی قشم را مقصد گردش خود قرار می دهند تا بتوانند از جزایر ناز دیدن کنند. هم چنین در اسفند ماه و اوایل فصل بهار می توان خیل مردمی را دید که از سرتاسر ایران و کشورهای دیگر به این جزیره زیبا آمده اند. در فصل تابستان به دلیل گرم و شرجی بودن هوا، از رونق گردشگری جزیره قشم کاسته می شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها