دیدنی های تهران

جاهای دیدنی تهران روز جمعه ( جمعه گردی در تهران )

جاهای دیدنی تهران روز جمعه.اگر ساکن تهران هستید و دوست دارید در این دو روز آخر هفته یعنی پنج شنبه و جمعه به گردش بروید بهتره که این مطلب را با ما دنبال کنید.حتما در نظرات ما را در بهبود این مطلب با درج جاهای دیدنی خود یاری دهید.

جاهای دیدنی تهران روز جمعه کجاست ؟

بازار تجریش تهران :
بازار تجریش در شمال شهر تهران و در نزدیکی میدانی به همین نام قرار دارد. این بازار از یک طرف به میدان تجریش، از سمت دیگر به امام‌زاده صالح و کوچه‌های اطراف آن راه دسترسی دارد. بازار تجریش از جمله قدیمی‌ترین مراکز خرید شمیران بوده و همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده به طوری که‌ حجره‌های معروف و قدیمی بازار هویت خود را از دست نداده‌اند.این بازار که در واقع نمونه کوچکی از بازار تهران است‌، به صورت سرپوشیده ساخته شده و دو محله سرپل و تجریش را به هم وصل می‌کند.

بازار تجریش مثل بازارهای سنتی دارای مسجد و حسینیه است و از سوق‌های کوچکی تشکیل شده‌. این بازار همچنین دارای یک میدان سرپوشیده میوه و تره‌‌بار است. بازار تجریش مغازه‌های بسیاری را در خود جای داده و نکته جالب اینکه نام مغازه‌ها با کاشی‌کاری بر سر در آنها حک شده است. این کاشی‌کاری و مشبک‌کاری‌ها زیبایی خاصی را به بازار داده است.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

باغ پرندگان تهران :

از جاذبه ها ی گردشگری تهران , باغ پرندگان تهران با مساحت ۲۳ هکتار، در شمال شرق تهران در خیابان کوهستان قرار دارد. این باغ در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ خورشیدی به صورت رسمی افتتاح شد و در حال حاضر ۵۷ گونه پرنده همچون کبوتر، طوطی، اردک، قوی سفید، غاز، فنچ، جغد، شاهین، عقاب، طاووس و …، نگهداری می‌شوند. نکته جالب توجه در خصوص این باغ این است که بیشتر پرندگان این مجموعه در فضای باز نگهداری می‌شوند. باغ پرندگان دارای نظم و پاکیزگی قابل توجهی بوده و تمام فضای آن گل‌کاری شده است.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

کاخ بهارستان تهران :
کاخ بهارستان یا عمارت مجلس شورای ملی در تهران میدان بهارستان واقع است. کاخ بهارستان از نظر معماری مظهر سبک معماری محکم و استوار با ترکیبی از سنت و تجدد در ارگ حکومتی تهران بوده است‌. میرزا حسین‌خان سپهسالار قزوینی در سال ۱۲۸۹ قمری تصمیم به ساخت عمارت‌های بزرگ از جمله کاخ بهارستان در اراضی بهارستان گرفت. وی به فکر تغییر سیمای شهر تهران بود. مهمترین این ساختمان ها، عمارت بهارستان یا کاخ بهارستان محل زندگی سپهسالار بود.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس یا دریاچه چیتگر تهران :
دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس (چیتگر) در شمال‌غرب شهر تهران و در منطقه ۲۲ شهرداری این شهر قرار دارد. این دریاچه از شمال و شرق به محور چهار باغ و از جنوب و جنوب غرب به پارک جنگلی چیتگر و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌باشد. سابقه طرح ساخت دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس (چیتگر) به نخستین طرح جامع تهران که پیش از انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۴۷ تدوین شد، بازمی‌گردد.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

پارک ملت تهران :
پارک ملت با ۳۴ هکتار به عنوان یکی از بوستان های بزرگ تهران محسوب می شود که طراحی پارک نامنظم را، به سبک پارک های انگلیسی، شخصی به نام پوسن Posen انجام داده است. سطح ورودی بوستان ملت سیقلی است که این نوع کف محلی مناسب برای اسکیت سواری و مسابقات ماشین کنترلی است که همین موضوع باعث ورود افراد علاقه‌مند به این دو رشته به این بوستان می‌شود.

در روبروی این سینما پردیس سینمایی ملت واقع شده است که دارای سازه‌ای بسیار جالب می‌باشد و توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. این سینما دارای حدود ۴ الی ۵ سالن می‌باشد. این یکی از امکانات خوب این سینما است چون که انتخاب فیلم مورد نظر شما را برایتان راحت می‌کند. ودر کنار آن نیز می‌توانید از فضای پارک لذت ببرید.

پارک ملت یکی از جاهای دیدنی تهران برای عکاسی است که برای عکاسان محل مناسب و با ارزشی محسوب می شود.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

روستای برگ جهان تهران :
برگ جهان روستایی زیبا و دیدنی در تهران! برگ جهان را در پاییز ببینید.روستایی زیبا نزدیك تهران كه خوراك یك سفر یك روزه برای تعطیلات آخر هفته است. تنفس هوای پاک و دیدن آسمان آبی غنیمتی است که شما می توانید طی مدت یک ساعت و در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری هر کجای اطراف تهران به آن برسید. آب و هوای برگ جهان در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد است. البته درست است که هوای روستا در پاییز سرد است، اما دیدن این روستا را در پاییز به شما توصیه می‌کنیم.

زیبا‌ترین مناظر ممکن را در پاییز برگ جهان می‌بینید نه تابستان و بهار. درختان روستا در این فصل ترکیبی از رنگ‌های گرم نارنجی و زرد و قرمز و قهوه‌ای می‌شوند و ناخودآگاه گرما را مهمان وجودتان می‌کنند. اما رودخانه برگ جهان، از ارتفاعات اطراف روستای برگ جهان سرچشمه می‌گیرد و پس از پیوستن به رودخانه رودبار به سد لتیان می‌ریزد.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

تئاتر شهر تهران :
مجموعه تئاترشهر هشتم بهمن ماه سال ۱۳۵۱ تاسیس شد. این مکان قبلا یکی از تفرجگاه های مردم تهران بوده است ؛ البته در این فضا ساختمانی معروف به «مهمانخانه بلدیه (کافه شهرداری)» در آن قرار داشت که در سال ۱۳۰۹ ساخته شده بود و گاهی گروه های شعبده باز و سیرک بازان، در فضای باز اطراف این مهمانخانه به اجرای برنامه می پرداختند. مجموعه تئاتر شهر که ساختمان مدور آن یکی از شاهکارهای معماری ایران به شمار می رود، در حالی یکی از مهم ترین مجموعه های تئاتری ایران است.

نمای گنبد نیم مدور بام و ستون های قرینه اطراف آن از دور چون خیمه ای بر محوطه سنگ فرش گسترده پارک دانشجو قوام یافته چنانکه یادآور تابلوی تکیه دولت اثر کمال الملک می نمایاند. از نظر بافت ظاهری بنا، ساختما آن شبیه برج طغرل در شهر ری به نظر می رسد. دیوار بیرونی، ترکیب انتزاعی و زیبای کاشی فیروزه ای و سبز و آجر به شکل برجسته، یادآور نشانه های معماری دوره ایلخانیان است.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

امامزاده داود تهران :
امام زاده داوود يكی از مشهورترين امام زاده های اطراف تهران است که در كوهستان های شمال غربی تهران واقع شده است. این بنا در ۱۵ کیلومتری فرحزاد قرار داشته و از لحاظ جغرافیایی منطقه ای سردسیر است. بیشتر شهرت امام زاده داوود به خاطر مسیر منتهی به امام زاده است که از میان دره های زیبا و سرسبز می گذرد و در تمام فصول، به خصوص در ایام خنک سال مسافران و گردشگران بسیاری از این مناظر دیدن می کنند.

در فصول سرد سال؛ برف بسیار سنگینی در این منطقه می بارد که تقریبا امکان زیارت از این مسیر را ناممکن می سازد. علاوه بر برف عمیق، وجود دره های خطرناک و بهمن گیر، خود عاملی برای جلوگیری از تردد زمستانه در این منطقه است. وجود حیوانات وحشی نیز به دلیل متروک بودن جاده کمی خطرناک به نظر می رسد. این امامزاده می تواند یکی از جاهای دیدنی تهران روز جمعه برای شما بوده و از یک روز تعطیلی خود به خوبی استفاده کنید.

بهترین جاهای دیدنی تهران از نظر کاربران

برج آزادی
برج آزادی:

این برج معروفترین نماد شهرتهران است، این برج زیبا درمیان میدان آزادی ساخته شده، معماری خاص و منحصر بفرد این برج بسیار دیدنی وشگفت انگیز است و یکی از مهم ترین مناطق گردشگری تهران به شمار می رود. این شاهکارمعماری تلفیقی است از معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی ودرطراحی و ساخت آن ازعناصر معماری ایرانی همچون بادگیر، طاق، روشندان و کاشیکاری استفاده شده است، دراین مجموعه می توانیم ازسالن ایران شناسی، گذرگاه پیشینیان، تالار کهن و آیینه دیدن کنیم.
آدرس: خیابان آزادی، میدان آزادی
زمان بازدید: یک شنبه تا پنج شنبه ازساعت 9 تا 17

و روزهای جمعه از ساعت 10 تا 17
 
مجموعه ی کاخ سعدآباد
مجموعه ی کاخ سعدآباد مجموعه ی کاخ سعدآباد:

این مجموعه متشکل ازهجده کاخ وچندین موزه ویک باغ موزه ی بسیار زیباست. کاخ های این مجموعه متعلق به دوره ی قاجاریه وپهلوی هستند وازمیان آن ها می توان به کاخ موزه ی سبز و کاخ ملت اشاره کرد. کاخ ملت بزرگترین کاخ این مجموعه و کاخ موزه ی سبزیکی اززیباترین کاخ های مجموعه سعدآباد است. از دیگر جاهای گردشگری تهران می توان موزه های این مجموعه را نام برد. موزه یی نظیر هنرهای زیبا، موزه ی هنرملل، موزه ی اتومبیل های سلطنتی،موزه ی استاد فرشچیان وموزه استاد بهزاد و…
آدرس: میدان تجریش، خیابان سعدآباد، موزه ی سعد آباد

زمان بازدید: همه روزه جز روزهای سوگواری از ساعت 9 تا 17
پل طبیعتپل طبیعت

پل طبیعت:
این پل زیبا جدیدترین نماد شهر تهران است، این پل دوپارک طالقانی و آب وآتش را بهم وصل می کند، این پل مدرن و منحنی دارای انحناهای زیبایی است که سبب می شود، تصور کنیم مناظرهمین طورتا بی نهایت ادامه دارند. چشم اندازوسیع و رویایی مسیرپیاده روی، رستوران ها و کافی شاپ های موجود در طول پل، ازجاذبه های این سازه ی زیبا چند طبقه و مدرن هستند. علاوه بر این ها امکانات تفریحی و رفاهی موجود دردو پارک طالقانی و آب و آتش می توانند یک روز شاد و دلپذیر را برای تمام اعضای خانواده رقم بزنند. ناگفته نماند که این پل به علت نورپردازی زیبایی که دارد، در شب ها هم فوق العاده زیباست.
آدرس: تهران، بالای اتوبان مدرس، دسترسی از طریق پارک طالقانی یا آب و آتش
دسترسی از طریق مترو- ایستگاه حقانی

موزه ایران باستانموزه ی ایران باستان
موزه ی ایران باستان
موزه ی ایران باستان:

این موزه قدیمی ترین موزه ی ایران است، سبک معماری آن برگرفته از طاق کسری است و توسط دو معمار فرانسوی طراحی شده است. این موزه چندین تالاردارد، که اشیا و ابزارهای ساخته شده بوسیله ی انسان ها از دوران پارینه سنگی تا معاصر را درآن به نمایش گذاشته اند. ساختمان دیگری با نمای سنگی درنزدیکی این موزه وجود دارد، که آثار تاریخی دوران اسلامی از صدر اسلام تا دوره ی قاجار را برای بازدید کنندگان به نمایش گذاشته است. بازدید ازاین گنجینه ی عظیم ما را با تاریخ و تمدن گذشتگان آشنا می کند و می تواند منبع مناسبی برای شناخت سیرتحولات تمدن بشری باشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پرفسور رولن
زمان بازدید: همه روزه جزایام سوگواری
در بهار و تابستان از ساعت 9 تا 19

درپاییز و زمستان از ساعت 9 تا 17
موزه حیات وحش دارآبادموزه حیات وحش دارآباد

موزه حیات وحش دارآباد:
هدف از ایجاد این موزه شناخت زیست بوم کشورمان ومناطق دیگر جهان می باشد. از دیگر اماکن دیدنی تهران می توان موزه دار آباد  را نامبرد که مجموعه ی بسیارهیجان انگیزی است، ازحیوانات تاکسیدرمی شده، پروانه ها، گیاهان خشک شده ،سنگ و فسیل های یافت شده درمناطق مختلف ایران و در بخشی از آن نیز ماهی ها و مارهای زنده را به نمایش گذاشته اند. این موزه محوطه ی بسیار زیبایی دارد که تعدادی ازپرندگان و جوندگان را می توانید درآنجا ببینید و به تازگی بخشی به نام هیومن پارک نیزافزوده شده که بزرگترین پارک بدن انسان درآسیاست، بازدید ازاین موزه برای همه ی افراد بسیارهیجان انگیز و لذت بخش است.
آدرس: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، موزه ی دارآباد

زمان بازدید: همه روزه جز شنبه وروزهای سوگواری ازساعت 8 تا 12- 13:30 تا 18
موزه ی سینما
موزه ی سینما
موزه ی سینما:

موزه ی سینما درعمارت بسیارزیبایی در باغ فردوس قرارگرفته است. این عمارت متعلق به دوران قاجار و دارای مقرنس کاری ها وگچ بری های زیبایی است که آن را تماشایی و دیدنی کرده است. در این گنجینه ی منحصر بفرد می توان عکس های هنرمندان، نشریه ها و فیلمنامه های سینمایی، اسناد تاریخی و نامه های مربوط به عرصه ی سینما را مشاهده کرد. همچنین دراین موزه می توانیم دستگاه ها و ابزارهای قدیمی، جوایزهنرمندان معاصر
تصاویر پشت صحنه ی فیلم ها ونمایشگاه دفاع مقدس را مشاهده کنیم. قسمت آخر، بازدید از تماشاخانه است، که در آن بخشی ازاولین فیلم های پرفروش سینمایی را به نمایش می گذارند. وجود دو کافه ی دنج در محوطه ی باغ ، بر جذابیت این محیط دوست داشتنی افزوده است.
آدرس: تهران، خیابان ولی عصر، بالاتر ازسه راه زعفرانیه، ضلع شرقی خیابان ولی عصر، خیابان باغ فردوس

زمان بازدید: همه روزه از ساعت 10 تا 18:30 وجمعه ها از ساعت 10 تا 13:30
تماشاگه زمان

تماشاگه زمان :
این موزه ی دیدنی گنجینه ی گرانبهایی ازساعت های قدیمی می باشد که در یکی از خانه های تاریخی تهران قراردارد، دراین موزه ی بی نظیرمی توان انواع ساعت های شنی، آفتابی، آبی، مکانیکی و ساعت های افراد مشهوررا مشاهده کرد. همچنین دراین موزه با سیر تکاملی صنعت ساعت سازی و ساعت سازان معروف آشنا می شویم.
آدرس: تهران، خیابان ولی عصر ابتدای خیابان سرلشگر فلاحی، نبش چهارراه پرزین بغدادی، پلاک 12

زمان بازدید: همه روزه جزروزهای سوگواری از ساعت 9 تا 16
کاخ گلستان
کاخ گلستان :
در کاخ گلستان باشکوه تلفیقی از معماری ایرانی و اروپایی به کار رفته است و به عنوان یکی از آثار جهانی در فهرست یونسکو و البته به ثبت ملی نیز رسیده است. این کاخ از بناهای تاریخی ایران است، ساخت این بنا ازدوره ی صفویه آغاز و درزمان فتحعلی شاه به پایان رسیده است. رویدادهای تاریخی مانند: تاجگذاری احمد شاه و پادشاهان پهلوی دراین کاخ رخ داده است. این کاخ که دریک محوطه ی زیبا واقع شده مجموعه
 ای است از شمس العماره، چند تالار، یک عمارت بادگیرو حوضخانه، تخت مرمرو ایوان تخت مرمر، خلوت کریمخانی وکاخ سفید

آدرس: تهران، خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ

زمان بازدید: همه روزه جزروزهای سوگواری
توچال
توچال
پیست اسکی توچال:

این پیست که درنزدیکی تهران ودر دامنه ی غربی کوه توچال واقع شده، مکان مناسبی برای علاقمندان به ورزش های زمستانی است. چشم انداز بی همتا، شیب ملایم دامنه ی توچال، داشتن تله سیژ و تله اسکی، وجود مربیان مجرب اسکی ومهمان پذیری به نام هتل توچال تهران از جاذبه های این پیست می باشند.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه ی تله کابین توچال
بام لند
بام لند
بام لند:

یک از جدیدترین مراکز تجاری تفریحی است که به افراد خانواده این امکان را می دهد، تا بتوانند تمام علاقمندی های خود را درکنارهم دنبال کنند. مجموعه ای ازرستوران ها و کافه های دلپذیر با چشم انداز دریاچه ی خلیج فارس، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در کنار قایق رانی، ماهیگیری و اسب سواری بام لند را به مکانی جذاب و دوست داشتنی تبدیل کرده است. همچنین با داشتن چهار سینمای مدرن وسالن آمفی تئاترروباز و سرپوشیده علاقمندان به هنر را نیز مجذوب خود می کند. یک پیست اسکیت و پاتیناژ نیز برای طرفداران این ورزش های مهیج دراین مجموعه وجود دارد.
آدرس: بزرگراه همت، خروجی بلوار کاشان،میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، مرکز تجاری بام لند
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 23

پنجشنبه و جمعه از ساعت 10 تا 00
 دریاچه ی خلیج فارس
دریاچه ی خلیج فارس:
این دریاچه ی که بزرگترین دریاچه ی مصنوعی کشور است، درحال حاضر یکی پرطرفدارترین مجموعه های ورزشی تفریحی تهران است. علاوه بر چشم انداز زیبای دریاچه و پرندگان مهاجری که برزیبایی آن می افرایند، امکانات و تفریحات مفرح وهیجان بخشی در این مجموعه ایجاد شده که برمیزان محبوبیت آن افزوده است. قایق سواری، راید اسکیت هوایی، پیست پرش درآسمان، سرسره های سقوط آزاد، سافاری پارک وحشت، زیپ لاین، هرم هیجان و پیست کارتینگ تفریحاتی هستند که دراین مجموعه می توان به آن ها پرداخت.
آدرس: تهران، منطقه ی 22، اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه ی چیتگر، دریاچه ی چیتگر
زمان بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر

دربند:

یکی از اصلی‌ترین و شلوغ‌ترین نقاط تهران به خصوص در آخر هفته‌ها.

دربند تهران

دربند می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. کوهنوردی، طبیعت گردی، بانجی جامپینگ، سورتمه سواری و… را تجربه کنید.
آب و هوای عالی این منطقه به خاطر قرارگیری در کوهپایه البرز است. در این مسیر که در نهایت  به آبشار دوقلو و شیرپلا می‌رسد، دیدنی‌های طبیعی زیبایی وجود دارد.

بازی‌ها و سرگرمی‌های تهران

خیلی از افراد عاشق هیجانند و برای اینکه آدرنالین خونشان بالا برود هر کاری می‌کنند. مکان‌های تفریحی که نفستان را در سینه حبس می‌کند و هیجان فوق‌العاده ای را برایتان رقم می‌زند را در اینجا آورده‌ایم.

زیپ لاین (پرواز کردن بدون بال در طبیعت)

بولینگ (انقلاب، اریکه ایرانیان، مگامال و شیان)

بولینگ بازی در تهران

بانجی جامپینگ (برای بانوان ممنوعیت دارد)

بانجی جامپینگ تهران

اسکیت یو (دریاچه چیتگر)

جت اسکی (دریاچه مصنوعی فشافویه و چیتگر)

سورتمه سواری (دربند)

سورتمه سواری

کارتینگ (مجموعه تفریحی آزادی)

پرواز در آسمان (دریاچه چیتگر)

سافاری پارک وحشت چیتگر

هرم هیجان چیتگر

باشگاه پینت بال (در اکثر پارک‌ها، باشگاه انقلاب و برج میلاد)

پینت بال تهران

اسنوکر (بام تهران، Odal، پاپلی)

اسنوکر تهران

پینت بال، کارتینگ، اسنوکر و بولینگ که در بالا  ذکر شد تعداد باشگاه‌ها و مراکز بازی فراوانی در تهران دارند که مهمترین آنها به عنوان مراکز تفریحات تهران معرفی شدند.

بازی در کافه‌ها

این کافه‌ها محوریت اصلی بازی‌های رومیزی و فکری دارند که مهمترین آنها:

کافه بازی فکرکده: (سعادت آباد) بازی‌های دسته جمعی ذهنی

کافه بردگیم: بازی‌های رومیزی و بردگیم (خیابان سلیمان خاطر)

کافه هوم: بازی‌های دسته جمعی (خیابان فاطمی غربی)

بهترین سینماهای تهران

حس خوب تماشای فیلم در سینما غیر قابل قیاس با تماشای فیلم در تلویزیون است . این در حالی است که هر روز تعداد افراد زیادی برای تماشای فیلم با کیفیت عالی و صدای دالبی به سینما می‌روند.
اگر دوست دارید که حس نوستالژیکی از سینما بگیرید بهتر است سینماهای قدیمی تهران را انتخاب کنید البته پردیس‌های سینمایی هم برای افرادی که به کیفیت، دیدنی‌ها، فروشگاه و ارائه خدمات علاقه دارند وجود دارد.

سینماهای تهران

پردیس سینمایی کوروش (بزرگراه شهید ستاری- شمال غرب تهران)

پردیس سینما رازی (میدان گمرک – حوالی جنوب تهران)

پردیس سینمایی چارسو (خیابان جمهوری – مرکز شهر)

پردیس سینما گالری ملت (خیابان ولی عصر)

پردیس سینمایی آزادی (خیابان شهید بهشتی)

پردیس سینما فرهنگ تهران (شریعتی)

سینماهای قدیمی تهران :

این سینماها حتماً برای والدین و افراد مسن خانواده خاطره انگیز و زنده کننده تجربه‌های شیرینی از جوانی است. عموم این سینماها برای مطابقت با سینماهای مدرن بازسازی شده‌اند.

سینما جی

سینما بهمن

سینما سروش

سینما عصر جدید

بهترین کنسرت های تهران

سالانه تعداد زیادی از عاشقان موسیقی به تهران سفر می‌کنند فقط به خاطر شرکت در کنسرت خواننده محبوبشان.
تقریباً تمامی خوانندگان به نام، در سال چندین کنسرت برگزار می‌کنند که هر کدام را بخواهید می‌توانید در آن شرکت کنید و اغلب در چند سالن اجرا می‌شود:

کنسرت های تهران

برج میلاد

تالار وحدت

وزارت کشور

تالار رودکی

تالار اریکه ایرانیان

سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی

تالار ایوان شمس

(1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها