جهان

شهر اوفا کجاست ؟ بهتر است به صورت کامل با این شهر آشنا شوید

شهر اوفا کجاست ؟ Where is the city of Ufa

اوفا (به روسی: Уфа́، باشقیری: Өфө, Öfö، تاتاری: Уфа، لاتین: Ufa، چوواش: Ӗпхӳ, Ephü) پایتخت جمهوری باشکورتوستان در فدراسیون روسیه است.

مساحت و جمعیت

مساحت اوفا حدود ۷۱۰ کیلومتر مربع است و جمعیت آن در سال ۲۰۰۵ حدود یک میلیون و سی‌وشش هزار نفر برآورد شده‌است.

جغرافیا

این شهر یکی از مراکز صنعتی منطقه اورال در مرکز روسیه است.

تاریخ

اوفا در ۱۵۷۴ میلادی توسط ایوان چهارم تزار روسیه بنا شد. ابتدا به نام تپه‌ای که بر روی آن بنا شده بود تورا تاو نامیده می‌شد ولی بعد به اوفا (به معنی کوچک در ترکی) معروف شد.

شهر اوفا در روسیه، دیدنیها و هزینه های زندگی 2019

شهر اوفا در روسیه

مطلب شهر اوفای روسیه در ماه می 2019 ( MAY 2019 ) ویرایش گردیده و هزینه های به روزتر در انتهای مطلب درج گردیده است .

اوفا (به روسی: Уфа́، باشقیری: Өфө, Öfö، تاتاری: Уфа، لاتین: Ufa، چوواش: Ӗпхӳ, Ephü) پایتخت جمهوری باشکورتوستان در فدراسیون روسیه است. مساحت اوفا حدود ۷۱۰ کیلومتر مربع است و جمعیت آن در سال ۲۰۰۵ حدود یک میلیون و سی‌ وشش هزار نفر برآورد شده‌ است. این آمار در سال 2018  یک میلیون و صد و پنجاه هزار نفر تخمین زده شد .

شهر اوفا در ۱۵۷۴ میلادی توسط ایوان چهارم تزار روسیه بنا شد. ابتدا به نام تپه‌ای که بر روی آن بنا شده بود تورا تاو نامیده می‌شد ولی بعد به اوفا (به معنی کوچک درترکی) معروف شد. این شهر یکی از مراکز صنعتی منطقه اورال در مرکز روسیه است.

فرودگاه بین‌المللی اوفا

فرودگاه بین‌المللی اوفا (به انگلیسی: Ufa International Airport) یک فرودگاه همگانی با کد یاتا UFA است که یک باند فرود چمن دارد و طول باند آن ۶۷۵ متر است. این فرودگاه در شهر اوفا کشور روسیه قرار دارد و در ارتفاع ۱۳۷ متری از سطح دریا واقع شده است.

مسجد اصلی باشقیرستان

در اوفا، اواخر قرن هجدهم اداره روحانی مسلمانان امپراطوری روسیه به فرمان امپراطریس یکاترینای کبیر ایجاد شد.

محمد جان حسینوف، اولین مفتی در خانه خود نماز جمعه را برگزار می کرد. با تلاش زیاد عبدالسلام عبدالرحیموف مفتی دوم که به لحاظ خدمات صادقانه به امپراطور روسیه مدال طلا را دریافت کرده بود ساخت مسجد در اوفا ممکن شد.

موزه خانه وارونه در شهر اوفا روسیه

یکی از دیدنی های شهر اوفا در روسیه موزه خانه وارونه است. این خانه که با همه جزییات و لوازم داخلی و اسباب و وسائل، و حتی با پارکینگ و ماشین ساخته شده است از جاذبه های توریستی این شهر به شمار میرود و همیشه پذیرای گردشگران متعددی از سراسر جهان است. بر خلاف تصور برخی ، این تنها موزه خانه وارونه جهان نیست و اینگونه موزه در مناطق مختلف جهان وجود دارند که حداقل 22 تا از این خانه های وارونه در جهان شهرت بین المملی دارند.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها