اخبار هواشناسی خوزستان فردا و هشدار

هشدار سطح زرد هواشناسی خوزستان؛ تقویت سامانه بارشی و وزش باد

هشدار سطح زرد هواشناسی خوزستان؛ تقویت سامانه بارشی و وزش باد

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار برنا از اهواز، اداره کل هواشناسی استان خوزستان امروز سه شنبه 19 اردیبهشت ماه اطلاعیه هشداری سطح زرد تدوین و منتشر کرد.

بر این اساس در این اطلاعیه اعلام شده: پیرو هشدار زرد شماره هفت مورخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ و هشدار نارنجی شماره پنج مورخ ۱۸ اردیبهشت۱۴۰۲( با تاکید بر اعتبار آنها)؛ تقویت سامانه بارشی و بالا بودن ضرایب ناپایداری بر روی مرکز و جنوب خوزستان همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندبادهای لحظه ای قبل از ظهر روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت تا اواسط روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در پیش است.

مناطق متاثر از این پدیده شامل به ویژه در ارتفاع های شرقی و شمالی و مناطق مرکزی و جنوبی و در بقیه نقاط استان خوزستان به صورت پراکنده اعلام شده است.

همچنین در این اطلاعیه به دلیل لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر به صورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز، هشدار احتیاط لازمه داده شده است.

احتیاط در سفرهای برون شهری، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جا به جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدام های لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در راستای حفظ ماشین‌ های کشاورزی و سایر اقدام های پیشگیرانه از مواردی است که در این اطلاعیه تاکید شده است.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف