اخبار هواشناسی خوزستان فردا و هشدار

ورود سامانه بارشی به خوزستان از امشب

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی ورود سامانه بارشی به استان خبر داد.
محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز جو استان خوزستان آرام و پایدار و به تدریج با افزایش ابر همراه است. در بعد از ظهر برای بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب به دلیل وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای احتمال خیزش گرد و خاک محلی و موقتی وجود دارد.
وی افزود: از امشب به تدریج سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد استان خوزستان خواهد شد و تا اواخر شنبه در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، ریزش تگرگ در برخی مناطق، کاهش دما و احتمال بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.
سبزه‌زاری ادامه داد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها برای بخش‌هایی غربی و شرقی در روز جمعه و برای مناطق شرقی و شمالی در روز شنبه پیش‌بینی می‌شود. در دیگر مناطق هم بارش‌ها به صورت پراکنده رخ خواهد داد.
وی افزود: فردا دمای روزانه حدود دو تا چهار درجه کاهش می‌یابد و سپس تا دوشنبه دما روند افزایش نسبی دارد. شمال خلیج فارس از بعد از ظهر امروز تا شنبه مواج و متلاطم، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته بهبهان با ۲۸.۵ و ایذه با ۳.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۲۷.۵ و ۱۱.۸ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.
انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها