اخبار هواشناسی خوزستان فردا و هشدار

وقوع گرد و خاک و فعالیت سامانه بارشی برای خوزستان پیش بینی کرد

کدخبر :

۵۴۳۴۱۸

۱۴۰۲/۱۲/۲۴ ۱۳:۴۳:۴۱

هواشناسی؛

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در ساعات آینده در برخی نقاط استان شاهد وقوع گرد و خاک محلی و موقتی به دلیل وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای خواهیم بود.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از

خبرگزاری موج

خوزستان

، محمد سبزه زاری گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز جوِ استان آرام و پایدار و به تدریج با افزایش ابر همراه است.

وی افزود: از بعدازظهر امروز برای بخش‌های از غرب و جنوبِ غرب به سبب وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای احتمال خیزش گردوخاک محلی و موقتی وجود دارد.

سبزه زاری ادامه داد: از امشب به تدریج سامانه بارشی از مرز‌های غربی وارد استان خواهد شد و تا اواخر شنبه در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید، ریزش تگرگ در برخی مناطق، کاهش دما و احتمالِ بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها برای بخش‌هایی غربی و شرقی در روز جمعه و برای مناطق شرقی و شمالی در روز شنبه پیش بینی می‌شود و در بقیه مناطق نیز بارش‌ها به صورت پراکنده رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه دمای روزانه فردا حدود ۲ الی ۴ درجه کاهش می‌یابد و سپس تا دوشنبه روند افزایش نسبی دارد، اضافه کرد: شمال خلیج فارس از بعد از ظهر امروز تا شنبه مواج و متلاطم، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.  

به گفته سبزه زاری؛ در شبانه روز اخیر بهبهان با ۲۸.۵ و ایذه با ۳.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند و در این مدت اهواز به بیشینه دمای ۲۷.۵ و کمینه دمای ۱۱.۸ درجه سانتیگراد رسیده است

آیا این خبر مفید بود؟

خبرگزاری موج | آخرین اخبار ایران و جهان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها