اخبار هواشناسی خوزستان فردا و هشدار

پیش‌بینی ورود سامانه ‌بارشی‌ قدرتمند به خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی ورود سامانه بارشی قدرتمند به استان خبر داد.
محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز (۲۶ اسفندماه) در مناطق شمالی و شرقی به ویژه ارتفاعات سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای و ریزش تگرگ در برخی مناطق خواهد شد. در دیگر مناطق استان خوزستان بارش‌ها به صورت پراکنده و نقطه‌ای خواهند بود.
وی افزود: تا فردا تغییر محسوس دمایی نخواهیم داشت و روز دوشنبه روند افزایش چهار تا شش درجه‌ای دما در استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود.
سبزه‌زاری ادامه داد: از اواسط روز دوشنبه تا اواسط روز چهارشنبه به ویژه روز سه‌شنبه، سامانه قدرتمند و فعالی استان خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید در اغلب نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و کاهش محسوس دما در سطح استان خواهد شد.
وی افزود: بیشترین حجم بارش‌ها در روز سه‌شنبه و در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات خواهد بود. احتمال آبگرفتگی معابر در اغلب نقاط استان خوزستان و طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد. شمال خلیج فارس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج و در روز سه‌شنبه همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۳۰.۷ و دزپارت با ۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۲۹.۸ و ۱۵.۸ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.
انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها