اخبار خوزستان

رشد۱۵۶ درصدی گمرکات خوزستان

رشد۱۵۶ درصدی گمرکات خوزستان

– اخبار استانها –

بهروز قره بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با اشاره به اینکه صادرات کالاهای غیرنفتی خوزستان از پنج میلیارد و 170 میلیون دلار فراتر رفته، اظهار داشت: 12میلیون و 654 هزار تن کالا به ارزش بیش از پنج میلیارد و 170 میلیون دلار در 9ماه نخست امسال از گمرکات خوزستان به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه بامدت مشابه سال قبل ازنظر وزنی و ارزشی هشت درصد رشد داشته است. 

وی گفت: مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی ، وسایل مکانیکی و الکترونیکی ،آبزیان پرورشی و مواد غذایی از مهم ترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان بوده که به کشورهای امارات متحده عربی، عراق، چین ، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان صادر شده است. 

ناظر گمرکات خوزستان گفت: میزان وادرات از گمرکات خوزستان در 9 ماهه امسال را بالغ بر13میلیون و817 هزار تن کالا به ارزش هشت میلیارد و 224میلیون دلار اعلام کرد که از نظر ارزشی هفت درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

ارائه خدمات گمرکی به بیش از 30 هزار شرکت/ راه اندازی مسیر آبی گمرکی؛ بزودی

قره بیگی در ادامه بیان کرد: کالاهای اساسی نهادهای دامی و غلات، کودشیمیایی، مواد اولیه و سرمایه ای، فولاد ، وسایل مکانیکی و لاستیک از مهم ترین کالاهای وادراتی بوده که از کشورهای چین ، آلمان، امارات، متحده عربی، هند، صربستان، آرژانتین و ترکیه وارد کشور شده ست.  

ناظر گمرکات خوزستان گفت:درآمد وصولی گمرکات استان خوزستان در 9ماهه سال1401 بالغ بر هزار و 409 میلیارد ریال بوده که رشد156 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

انتهای پیام/735/ن