اخبار خوزستان

خوزستان امسال حدود ۳ برابر نیاز خود گندم تولید می‌کند

خوزستان امسال حدود ۳ برابر نیاز خود گندم تولید می‌کند

 امید جهان‌نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان میزان خرید تضمینی گندم از ابتدای برداشت این محصول کشاورزی در خوزستان تاکنون را یک میلیون و ۶۵۰ هزار تُن اعلام کرد و گفت: این عدد نشان دهنده بالاترین میزان تولید این محصول در نیم قرن اخیر است.
 او  با بیان اینکه برداشت و خرید تضمینی گندم در استان همچنان ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود خرید این محصول کشاورزان خوزستان از  یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن فراتر شود.
 
 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه پیش‌تر حداکثر خرید گندم به نرخ تضمینی در خوزستان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن پیش‌بینی شده بود، ادامه داد: حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد گندمزار‌های استان هنوز برداشت نشده است.
به گفته آقای جهان نژادیان،   تاکنون ۷۵۰ هزار تُن گندم تولیدی استان با ابلاغ شرکت بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهاد کشاورزی به سایر استان‌های کشور ارسال شده تا به مصارف عمومی برسد.
او  حداکثر نیاز سالانه خوزستان به گندم را ۶۷۰ هزار تُن اعلام کرد و گفت: خوزستان امسال قادر خواهد بود حدود ۳ برابر نیاز خود، گندم تولید کند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان می‌گوید: بهبود دیمزار‌های گندم، بارندگی‌های مناسب به خصوص در زمستان و فصل بهار، کنترل آفات و خنکی هوا در زمان باردهی خوشه‌ها از علل مهم در افزایش بی‌سابقه تولید گندم و خرید تضمینی آن در این سال زراعی است. باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها