اخبار خوزستان

خوزستان پیشتاز در آبدار کردن روستاهای محروم؛ آبرسانی به هزار و ۵۰۰ روستا در یکسال اخیر

خوزستان پیشتاز در آبدار کردن روستاهای محروم؛ آبرسانی به هزار و ۵۰۰ روستا در یکسال اخیر

خوزستان پیشتاز در آبدار کردن روستاهای محروم؛ آبرسانی به هزار و ۵۰۰ روستا در یکسال اخیر

محمدرضا کرمی نژاد امروز، در مراسم بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستا‌های صیدون باغملک گفت:  توجه و عزم دولت سیزدهم در آبرسانی به مناطق محروم در مقایسه با دولت‌های گذشته بی سابقه بوده است، به نحوی که در خوزستان با نگاه خاص رییس جمهور و وزیر نیرو به این استان هزار و ۵۰۰ روستای خوزستان در مدت زمان یکساله دولت آبدار شده است که در مقایسه با آمار کل کشور خوزستان پیشتاز آبدار کردن روستا‌های محروم است.

او می‌گوید: امسال مشکلات تنش آبی در خوزستان به واسطه مشکلات رودخانه کرخه پیش بینی شده بود، اما با تلاش و عزم راسخ دولت توانستیم تابستان را بدون تنش آبی پشت سر بگذاریم و این خدمت ماندگار را با حمایت‌های دولت به مردم خوزستان ارائه کنیم.

مدیر عامل آبفا خوزستان گفت: پروژه طرح آبرسانی به شهر و بخش صیدون شهر باغملک به ۱۶ روستا و برای جمعیت تحت پوشش ۱۲ هزار نفر از امروز وارد مدار شده است.

آقای کرمی نژاد ادامه داد: در این پروژه حفاری و تجهیز چاه شماره ۲ صیدون جنوبی با ظرفیت ۳۵ لیتر در ثانیه با هزینه حدود ۵۰ میلیارد ریال انجام شد. همچنین حفاری و تجهیز چاه آب شرب صیدون با ظرفیت ۳۳ لیتر در ثانیه و احداث ۱۸۰۰ متر خط انتقال با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای جمعیت بالغ بر ۱۰ هزار نفر در این پروژه اجرایی شده است.

او  با اشاره به اصلاح و بازسازی خط آبرسانی دیگر روستا‌های منطقه می‌گوید: بازسازی و اصلاح خط آبرسانی روستا‌های دوبند، کستی، تنگ چویل و کلگه با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

به گفته مدیر عامل آبفا خوزستان، بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان در بخش آب شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت پروژه در حال اجرا و یا اجرایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز