اخبار خوزستان

ساختار اداری سازمان منطقه آزاد اروند با ماموریت آن همخوانی ندارد

ساختار اداری سازمان منطقه آزاد اروند با ماموریت آن همخوانی ندارد

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار بازار، سید محمد مولوی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری منطقه آزاد اروند که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در سالن شهید قنوتی این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: جنس و ارزش مناطق آزاد در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست ولی اهمیت این مناطق زمانی دوچندان می‌شود که شاخص‌های اولویت‌دار آن مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه در منطقه آزاد اروند آن چیزی را که باید تسهیل می‌کردیم تضعیف می‌کردیم. موانع را تقویت و ظرفیتها را تضعیف کردیم‌.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ماده ۶۵ احکام دایمی آیین نامه اجرایی ندارد و با توجه به این امر شیوه نامه نیز ندارد.

مولوی با بیان اینکه جزو مناطق آزادی هستیم که نه مساحتی هستیم و نه نقطه‌ای، توضیح داد: باید ابتدا تکلیف خودمون را مشخص کنیم. اگر میبینیم جایی حاکمیتی است آنها این مشکل را ندارند.

وی اصلاح ساختار سازمان منطقه ازاد اروند مهم دانست و گفت: اکنون ساختار اداری (چارت) سازمان منطقه آزاد اروند با ماموریت آن همخوانی ندارد و باید اصلاح شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اولویت منطقه آزاد اروند گم شده و اولویتی در کار نیست، عنوان کرد: چنانچه تولید، جذب سرمایه‌گذار، امور زیر بنایی و … مهم است ولی بودجه پیشنهادی این موضوع را نشان نمی‌دهد.

مولوی تصریح کرد: در منطقه آزاد اروند با گونه ای عمل شده که این منطقه هیچ مدلی از منطقه آزاد نیست. چنانچه منطقه آزاد اروند حاکمیت داشته باشد پس در خصوص شهرهای اروندکنار و چوئبده چه رویکردی در نظر گرفته می شود؟

وی تصریح کرد: عدم نظارت مستمر و دقیق منطقه آزاد اروند را به شرایط فعلی رسانده است. این منطقه به صورت یک حکومت خودمختار اداره می‌شد.

عضو کمیته دوستی پارلمانی ایران و قطر اظهار کرد: در موضوع گیتها از وزیر اصرار داریم گمرک مستقر شود ولی اگر ابتدا سازو کار آن مشخص نشود.