اخبار خوزستان

اجرای طرح سنجش نرخ رشد کیفیت کالا در خوزستان

اجرای طرح سنجش نرخ رشد کیفیت کالا در خوزستان

به گزارش خوزستان خبر به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: طرح سنجش نرخ رشد کیفیت کالا به مدت ۲۰ روز و در اوایل تیر ماه امسال در مرکز استان به مرحله اجرا درآمد و پرسشگران و کارشناسان منتخب اداره کل استاندارد با مراجعه به درب منازل همشهریان و همچنین با استقرار در مراکز فروشگاهی بزرگ و نیز در قالب گروه‌های پرسشگری در سطح شهر  با پرسش از کیفیت کالای خریداری شده در چند ماه اخیر از سوی مصرف کنندگان و تکمیل پرسشنامه، اطلاعات جمع آوری شده را به صورت برخط به سازمان ملی استاندارد ایران جهت نتیجه گیری نهایی ارسال می‌کنند.
علی داوودی افزود: براساس بند ۱۸ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، اندازه گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات به عنوان یکی از تکالیف سازمان ملی استاندارد ایران است.
داوودی ادامه داد: در برنامه تکلیفی اداره کل استاندارد خوزستان تعداد یکهزار و ۱۲۰ پرسشنامه در سطح استان از سوی سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده است.
وی می‌گوید: اجرای گسترده چنین طرح‌هایی در سطح ملی باعث ترویج فرهنگ استاندارد میان اقشار مختلف جامعه  و آگاهی هر چه بیشتر مردم از حقوق خود به عنوان مصرف کننده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید