اخبار خوزستان

توسعه مهارت آموزی برای اشتغال دانش آموزان در خوزستان

توسعه مهارت آموزی برای اشتغال دانش آموزان در خوزستان

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان، محمد راضی جلالی بیان‌کرد: مجموعه‌های مختلف استان برای رسیدن آموزش و پرورش به جایگاه مناسب باید همکاری کنند.

وی گفت: انسجام بین اجزای زیست بوم آموزشی استان از جمله دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری، هنرستان‌ها و صنایع بزرگ می‌تواند ظرفیت آموزش فنون و مهارتی استان را افزایش دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: توسعه آموزش مهارتی یکی از اهداف مهم استان برای فراهم کردن شرایط اشتغال دانش آموزان در آینده است.
وی گفت: محدودیت‌های بودجه‌ای مانع فراهم کردن بستر آموزش برای دانش آموزان در تمامی رشته‌های فنی و مهارتی است به همین دلیل صنایع باید در این بخش به آموزش و پرورش کمک کنند.
راضی جلالی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی صنایع به محلی برای مهارت آموزی دانش آموزان با هدف تامین نیروی انسانی متخصص تبدیل شوند افزود: هماهنگی بین آموزش و پرورش و صنایع برای تربیت دانش آموزان رشته‌های مختلف مهارتی ضروری است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان نیز بیان کرد: یکی از برنامه‌های دولت تحول در امر مدرسه سازی است که این موضوع در استان خوزستان با جدیت در حال پیگیری است.
محمد خانچی افزود: نگاه عدالت عمرانی در ساخت مدرسه باید رعایت شود تا دانش آموزان در تمام شهرستان‌های خوزستان از فضایی برابر برای تحصیل استفاده کنند.
وی ادامه داد: در سفر دوم رییس جمهور به خوزستان اعتبارات خوبی به حوزه عمرانی و مدرسه سازی اختصاص داده شد که پیشرفت خوبی در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این حوزه در استان خواهد بود.
جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در هشت هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
۴۰۰ هنرستان نیز در خوزستان وجود دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها