اخبار ورزشی خوزستان

تیغ فولاد در چشم اخلاق/ این فرهنگ هواداری نیست!

تیغ فولاد در چشم اخلاق/ این فرهنگ هواداری نیست!

تیغ فولاد در چشم اخلاق/ این فرهنگ هواداری نیست!

ایسنا/خوزستان اتفاقات بازی‌های اخیر تیم فوتبال فولاد خوزستان، به واسطه حواشی‌ای که برخی هواداران ایجاد کرده‌اند به نظر می‌آید به یک معضل تبدیل شده است.

این روزها شاهد اتفاقات عجیبی بر روی سکوهای استادیوم های فوتبال کشور هستیم که خوزستان هم از آن بی‌نصیب نمانده است. سه بازی اخیر فولاد خوزستان در اهواز و اصفهان، مثالی از اتفاقات عجیب این روزهای ورزشگاه‌های کشور است که با ورود جیمی جامپ‌ها به زمین، پرتاپ ترقه و فحاشی به تیم‌ها، فضای استادیوم ها را ترسناک و به دور از شأن و فرهنگ با اصالت خوزستان تبدیل کرده است و در این میان نیز مشخص نیست نقش کانون هواداران باشگاه فولاد خوزستان که سابقه دیرینه در بین کانون هواداران باشگاه‌های لیگ برتری دارد چیست و چرا نتوانسته حواشی اخیر را با برگزاری جلسات توجیحی برای لیدرها و هواداران قدیمی خود مدیریت کند تا فضای استادیوم خانگی این تیم، به فضایی امن برای حضور هواداران از خردسال گرفته تا جوان و پیر تبدیل شود.

به گزارش خوزستان خبر بخش اخبار ورزشی خوزستان به نقل از ایسنا، معضلی که تداوم آن قطعا از تعداد علاقه‌مندان واقعی فولاد خوزستان می‌کاهد آن هم در شرایطی که نکونام اعلام کرده اکنون که استادیوم‌ها به روی هواداران فوتبال باز شده به حضور حداکثری هوادارانش برای فشار به حریفان و رسیدن به پیروزی نیاز دارد. اما این حواشی روی تمرکز فولاد حتی برای انجام‌ کارهای تاکتیکی و تکنیکی تاثیر منفی گذاشته است.

در حال حاضر به نظر می‌رسد فضای ورزشگاه‌های کشور دارد به محلی برای تخلیه رفتارهای عجیب احساسی و به دور از فرهنگ کشور تبدیل می‌شود تا جایی که تصویر پدری که گوش‌های فرزندش را با دست می‌پوشاند تا از شنیدن فحاشی‌ها در امان باشد آنقدر تاسف بار است که باید فاتحه فضای فرهنگی فوتبال را خواند، آن هم وقتی که استادیوم‌ها باید محلی برای ترویج فرهنگ و اخلاق باشند.

در شرایطی که ورزش یک تنه بار کمک به نشاط اجتماعی را به دوش می‌کشد، سالم سازی فضای استادیوم‌ها یک ضرروت اساسی محسوب می‌شود و نباید مسئولان فدراسیون و متولیان امر نیز به سادگی از کنار حوادث و اتفاقات تاسف‌بار ورزشگاه‌ها بگذرند تا این بی‌اخلاقی‌ها ورزشگاه‌ها به یک امر عادی تبدیل نشود.

انتهای پیام