اخبار ورزشی خوزستان

پیروزی ذوب‌آهن مقابل فولاد خوزستان با تعویض طلایی تارتار

پیروزی ذوب‌آهن مقابل فولاد خوزستان با تعویض طلایی تارتار

دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و فولاد خوزستان در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر با نتیجه ۲ بر صفر به سود شاگردان تارتار خاتمه یافت.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از فرتاک ورزشی،
هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس، عصر امروز با برگزاری دیدار آغاز می‌شود و در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال ذوب‌آهن از ساعت 18 در ورزشگاه فولادشهر به مصاف تیم فولاد خوزستان رفته است.

در این دیدار تارتار ذوب‌آهن را با ترکیب جعفری،امیرحسین صدقی،حامد نورمحمدی،محمد قریشی،آرمان اکوان،امیرحسین جدی،سامان نریمان‌جهان،محمدحسین اسلامی،محمد عرفان معصومی،محمدرضا سلیمانی به میدان فرستاده است.

کریستوفر کنت، محمد نژادمهدی، مهدی شیری، محمد آبشک، ایوب والی، وحیدحیدریه، علیرضا کوشکی،حمید بوحمدان،اشکان دژاگه ساسان انصاری،احسان پهلوان نیز ترکیب 11 نفره تیم فولاد را تشکیل می‌دهند.

نیمه اول این دیدار با درگیری‌های بازیکنان دو تیم بر سر کسب مالکیت توپ شروع شد؛ در دقایق ابتدایی این نیمه بازیکنان فولاد تلاش می‌کردند تا با پاسکاری‌های متوالی کنترل بازی را در دست بگیرند و سوار بر بازی شوند اما این بازیکنان ذوب‌آهن بودند که بازی را هجومی آغاز کردند.

اولین حمله جدی بازی توسط بازیکنان ذوب‌آهن انجام شد، در دقیقه 7 محمدحسین اسلامی حرکتی را از جناح راست آغاز کرد اما ارسال کوتاه این بازیکن به محوطه جریمه فولاد، از سامان نریمان‌جهان رد شد و توپ پس از چند بار رد و بدل شدن، به امیرحسین جدی رسید و در نهایت ارسال خطرناک این بازیکن توسط پهلوان برگشت داده شد.

در دقیقه 9 بازی محمدحسین اسلامی حرکتی را از مرکز زمین به سمت دروازه فولاد آغاز کرد اما شوت این بازیکن پس از برخورد به فولادی‌ها بلوکه شد و به بازیکن ذوب‌آهن رسید و در نهایت مدافعان فولاد توپ را سراسیمه به اوت فرستادند.

ذوب‌آهن در دقیقه 11 بازی پشت محوطه جریمه فولاد صاحب یک ضربه آزاد شد و ارسال کوتاه نریمان‌جهان توسط مدافعان فولاد برگشت داده شد.

در دقیقه 16 بازی فولاد خوزستان از جناح چپ صاحب یک ضربه آزاد شد که ارسال کوتاه دژاگه پس از برخورد به بازیکنان توسط مدافعان ذوب‌آهن برگشت داده شد.

بازی در فاصله دقایق 20 الی 28 مسابقه، موقعیت خاصی نداشت و توپ بیشتر بین بازیکنان دو تیم رد و بدل می‌شد.

در دقیقه 29 بازی احسان پهلوان روی یک پاس عرضی ساسان انصاری را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد و انصاری با یک پاس کوتاه توپ را به کوشکی رساند اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

ذوب‌آهن در دقیقه 30 صاحب ضربه کرنر شد اما کریستوفر کنت ارسال خطرناک ذوبی‌ها را با کف دست برگشت داد و در ادامه نیز ارسال صدقی توسط کنت دفع شد.

فولاد در دقیقه 40 بازی صاحب یک ضربه آزاد شد اما ارسال دژاگه به پس از برخورد به بازیکنان،بدون موقعیت خاصی دور شد.

در دقیقه 42 بازی محمد عرفان معصومی از جناح راست حرکتی را آغاز کرد و ارسال خطرناک این بازیکن به محوطه جریمه توسط شیری به کرنر فرستاده شد و  در نهایت ارسال کرنر ذوبی‌ها توسط خط دفاعی فولاد برگشت داده شد.

در دقیقه 44 بازی شوت زمینی محمدرضا سلیمانی به شکل خطرناکی از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

نیمه نخست این دیدار بازی چندان جذابی نبود و هیچ کدام از دو تیم موقعیت جدی و خطرناک چندانی خلق نکردند و دو تیم در نهایت پس از  با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

نیمه دوم این دیدار با تعویض اجباری ذوب‌آهن شروع شد و مهدی تارتار پس از مصدومیت سامان نریمان‌جهان در واپسین ثانیه‌های نیمه نخست، تصمیم گرفت که از روح‌الله سیف‌الهی به جای این بازیکن استفاده کند.

در دقیقه 47 بازی بازیکنان ذوب‌آهن از جناح راست صاحب یک ضربه کرنر شدند که ارسال ذوبی‌ها توسط مدافعان فولاد برگشت داده شد.

در دقیقه 48 بازیکنان فولاد ضدحمله‌ای را ترتیب دادند و ضربه احسان پهلوان از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

در دقیقه 50 بازیکنان ذوب‌آهن از جناح چپ صاحب یک ضربه کرنر شد که ارسال امیرحسین جدی از روی دروازه عبور کرد و در ادامه نیز ذوبی‌ها توپ را روی دروازه فولاد مجددا فرستادند که ضربه سر بازیکنان این تیم از کنار دروازه به بیرون رفت.

بازیکنان فولاد در دقیقه 57 بازی از جناح چپ صاحب یک ضربه کرنر شدند که ارسال دژاگه با ضربه سر نژادمهدی همراه شد و در نهایت توپ با فاصله زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت.

بازیکنان ذوب‌آهن در دقیقه 58 ضربه کرنری را روی دروازه فولاد ارسال کردند که ضربه سر سلیمانی در دو ضرب توسط کنت مهار شد.

محمدرضا سلیمانی در دقیقه  62 بازی از جناح راست توپی را روی دروازه فولاد ارسال کرد که با ضربه سر اسلامی همراه شد و کنت توپ را به کرنر فرستاد.

در فاصله دقایق 63 الی 70 بازی از تب و تاب افتاد و بیشتر به درگیری‌های میانه میدان گذشت.

در دقیقه 72 بازی بازیکنان ذوب‌آهن از جناح راست صاحب ضربه اوت شدند که پرتاب بلند قریشی با ضربه سر آرمان اکوان همراه شد و این بازیکن گل اول بازی را به ثمر رساند.

محمدرضا سلیمانی در دقیقه 75 بازی از مروز زمین حرکتی را به سمت دروازه فولاد آغاز کرد و شوت محکم این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه فولاد به بیرون رفت.

بازیکنان فولاد در دقیقه 80 بازی از جناح چپ صاحب یک ضربه کرنر شدند که ارسال ایوب والی به محوطه جریمه توسط مدافعان ذوب‌آهن برگشت گشت داده شد.

در دقیقه 90 بازی بازیکنان فولاد توپ را به شکل خطرناکی روی دروازه ذوب‌آهن ارسال کردند که نورمحمدی توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 94 بازیکنان ذوب‌آهن روی دروازه  فولاد ضدحمله زدند و شهرام سالاری با یک ضربه در زاویه بسته گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

 

*