در حال نمایش 10 نتیجه

پارک ساحلی رعنا دزفول | عکس دزفول

پارک ساحلی رعنا دزفول پارک ساحلی رعنا  دزفول که باید گفت این عکس قبل از انتقال آب دز گرفته شده

پلاژ مارون بهبهان | دیدنی های بهبهان

این مجموعه دارای فضای سبز زیبا با گونه های گیاهی متنوع می باشد که چشم اندازی زیبا را بوجود اورده است. مجموعه تفریحی- ورزشی ساختمانهای جنبی سد مارون (پلاژ) با وسعت حدود ١٣ هکتار در ٢٤ کیلومتری شهرستان بهبهان جنب دریاچه سد مارون واقع شده است. قابل توجه مهمانان عزیز برای پذیرش باید به هتل مارون بهبهان مراجعه کنند که واقع در بهبهان و 30 کیلومتر با پلاژ فاصله دارد.(آدرس هتل مارون: بهبهان – خیابان جانبازان – جاده کارخانه سیمان – نرسیده به میدان امام حسین – شرکت بهره برداری مارون – هتل مارون)رستوران و کافی شاپ های پلاژ مارون بهبهان رستوران مجموعه در حال احداث می باشدامكانات پلاژ مارون بهبهانپاركينگخارج از هتلفضائی برای پياده روی فضای سبز آلاچيق بيرون از هتلورزشي و تفريحيزمين فوتبال زمين اسكيت قايق سواری دوچرخه سواری والیبالسرگرميپارک بازی كودكاناینترنتپولی! در ویلا پارکینگ رایگان! ویلا 1خوابه 1ماشین،3خوابه 2ماشین، 4خوابه 3ماشین رایگان، هزینه هر ماشین اضافه 50 هزار تومانقوانین و مقررات پلاژ مارون بهبهان ساعت تحويل اتاق17 ساعت تخلیه اتاق15 قانون خردسالهزینه برای اقامت کودکان زیر 5 سال در صورت عدم استفاده از سرویس رایگان و بالای 5 سال نفر اضافه محاسبه می شود اطلاعات مهم دیگرطبق اعلام هتل امکان رزرو برای پلاژ مارون بهبهان فقط برای خانواده ها مقدور می باشد. (هتل از پذیرش خانم تنها، آقای تنها و افراد مجرد معذور می باشد.) پذیرش صیغه نامه معتبر با مهر برجسته امکان پذیر است. قابل توجه مهمانان عزیز برای دریافت مجوز پذیرش باید به هتل مارون بهبهان مراجعه کنند که واقع در بهبهان و 30 کیلومتر با پلاژ فاصله دارد.(آدرس هتل مارون: بهبهان – خیابان جانبازان – جاده کارخانه سیمان – نرسیده به میدان امام حسین – شرکت بهره برداری مارون – هتل مارون) هزینه استفاده از پارکینگ برای ویلا یکخوابه یک ماشین، ویلا سه خوابه دو ماشین، ویلا چهارخوابه سه ماشین رایگان می باشد و هزینه هر ماشین اضافه 50 هزار تومان می باشدآدرس: خوزستان – بهبهان- ۵ کیلومتر بعد از سد مخزنی مارون

صوفی احمد | دیدنی های دزفول

یکی از نقاط دیدنی طبیعی و زیبای شمال دزفول است که در بخش شهیون قرار گرفته است. از دیدنی‌های این منطقه بکر و ناشناخته می‌توان بهآرامگاه صوفی احمد که در دل درختان و کوه قرار گرفته، مناظر کم‌یاب و دست نخورده اشاره کرد. همچنین مجاورت با رود دز فرصت شنا، قایق‌سواری و ماهیگیری را نیز در این منطقه ممکن کرده است.

دریاچه شهیون | دیدنی های دزفول

دریاچه شهیون مطمئنا یکی از زیباترین دریاچه‌هایی خواهد بود که در عمرتان در ایران و کل دنیا خواهید دید. این دریاچه فوق‌العاده دیدنی پشت دو کوه شاداب و تنگوان پدید آمده و چشم انداز بی‌نظیری را برای منطقه شهیون به ارمغان آورده است.

این دریاچه برای تفریحات و ورزش‌های آبی از قبیل قایقرانی، اسکی و شنا بسیار مناسب است. همچنین وجود چند جزیره کوچک و بزرگ که روی آنها پوشش جنگلی انبوه دیده می‌شود، جلوه متحیرکننده‌ای به دریاچه بخشیده است.

رود دز و تفریحگاه ساحلی کله علی | دیدنی های دزفول

رود دز یکی از زلال‌ترین رودخانه‌های ایران است که از زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و پس از گذشتن از دزفول در شرق شوشتر به رودخانه کارون می‌پیوندد. آب زلال و تمیز آن سالانه گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند.

درحاشیه رود دز تفریحگاه‌های ساحلی زیادی قرار گرفته که محبوب‌ترین آن ها تفریحگاه کله علی است که دارای امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای گردشگران است.

اسکله قایقرانی خرمشهر | دیدنی های خرمشهر

اسکله قایقرانی خرمشهر یک اسکله قایقرانی زیبا و مدرن در بلوار ساحلی بایندر رودخانه کارون در خرمشهر است که در منطقه کوتشیخ واقع شده است. همه روزه تعداد زیادی از شهروندان از این اسکله به مرکز شهر و بلوار ساحلی امام خمینی (ره) می‌روند و یکی از پرترافیک‌ترین اسکله‌های رودخانه کارون است.

  

تالاب ناصری (نیشکر) | دیدنی های خرمشهر

تالاب ناصری یکی از تالاب های زیبا با وسعت ۹ هزار ۶۰۰ هکتار در شمال خرمشهر واقع شده است و زیستگاه پرندگانی چون «تنجه»، «گیلار»، «فیلوش» ، «سرسبز» و ... است.

پل سفید | دیدنی های اهواز

حل پل اهواز، روی رود کارونجنسبتنی و فلزیشمار دهنه‌هاسه دهانه ۴۹ متری، دو دهانه ۱۳۰ و ۱۳۶ متریشمار ستون‌هاهشت عدد به ضخامت ۵۶٫۲۰ س.مدرازا۵۰۱٫۲۰ مترپهنا۹٫۸ مترارتفاع۱۳ متر پل سفید اهواز یا پل معلق نام یکی از پلهای شهر اهواز می‌باشد که یکی از نمادهای شهر اهواز محسوب میگردد . این پل در سال ۱۳۱۵ ه.خ بر روی رودخانه کارون ساخته شده است . این پل دارای دو قوس بتنی ۱۲ و ۲۰ متری است.

مهندسی آلمانی به اتفاق همسر مهندسش شروع به ساختن ساختمان این پل کرد و کار را تا مرحله سوار کردن یکی از هلالی‌ها با موفقیت پیش برد، ولی انگلیسی‌های حاکم بر شرکت نفت در آن زمان لوازم و ادواتی که در اختیار سازنده پل گذارده بودند از جمله جرثقیلی که با آن هلالی اول را بالا کشیده و مهار کرده بود، پس گرفتند که این عمل انگلیسی‌ها باعث دق کردن و مرگ مهندس آلمانی، سازنده پل شد. ولی بعد از چندی، سرانجام زن مهندس آلمانی با ابتدایی‌ترین وسایل ممکن آن زمان و بکار گرفتن چند دوبه بجای جرثقیل، هلالی دوم را بر اسکلت پل سوار کرد و ساختمان آنرا بپایان رسانید و پل را آماده تحویل و بهره‌برداری کرد.

نحوه بسته شدن قرارداد و چگونگي اجراي پل:

در تاريخ 10 خرداد 1312 از طرف رياست اداره بهرهبرداري راه‌آهن ناحيه جنوب اهواز (اريك كسوندسن) و معاونت فني و مهندسي سيف‌الله‌خان مشاور پروژه ساختمان، يك پل جديد بر روي رود كارون جهت عبور و مرور اهالي شهر اهواز در يازده صفحه به وزارت كل طرق و شوارع داده و سه محل براي احداث پل پيشنهاد گرديد. تا اين زمان تنها پل معلق بر روي رودخانه كارون پل فلزي راه آهن (پل سياه) بود كه براي اتصال راه‌آهن سراسري به بندر امام خميني در سال 1308 احداث شده است.

در تاريخ 17 خرداد 1313 قراردادي در 12 ماده بين ميرزا علي‌خان منصور وزير طرق و شوارع ايران و اسكارليندال نماينده شركت سوئدي سونسكاانتر پرناداكتي پولاكت منعقد و طبق قرارداد مسئوليت ساختمان پل كارون اهواز و امتحان زمين و تهيه نقشه‌هاي اصلي به شركت مذكور كه به اختصار (سنتاب) ناميده مي‌شدواگذار گرديد، كل هزينه عمليات مربوط به پل كارون كه بايستي به موجب قرارداد پرداخت مي‌شد، مجموعاً پنج‌ميليون و هفتصد و هشت هزار ريال (000/708/5 ريال) برآورد گرديد. كه پرداخت آن طي 12 فقره چك به عهده بانك ملي ايران واگذار گرديد. فولاد مورد نياز و ساير مصالح و لوازم ساختمان پل از طرف شركت سنتاب پس از تاييد رسمي سفارت ايران در استكلهم به كشور سوئد داده شد.

بر اساس ماده 3 اين قرارداد انجام كار بعد از تصويب نقشه‌هاي تفصيلي و امضاء قرارداد بيست ماه تعيين گرديد و طبق شش ماه شركت سنتاب موظف بود يكنفر نماينده با اختيارات تام براي مذاكرات و تصميمات مربوط به امور ساختمان در محل كار تعيين نمايند و در همين بند از قرارداد اداره راةآهن جنوب نيز نماينده وزارت طرق و شوارع به منظور نظارت در اجراي عمليات ساختماني، طبق نقشه‌هاي مصوب معرفي گرديد.

يك ماه بعد از تاريخ 20 مرداد 1313 گونتربرگ از طرف شركت سنتاب به سمت رياست ساختمان پل اهواز منصوب و بعنوان نمايندة شركت مذكور به اهواز اعزام شد. مهندس سيف‌الله‌خان مشاور از طرف وزارت طرق و شوارع به نمايندگي انتخاب شد.

در اوايل مهرماه 1313 موقعيت خط وسط پل بر روي رود كارون تعيين و در دوم شهريور همان ماه به منظور استحكام زمين براي شالوده ريزي پايه‌هاي پل از شركت نفت درخواست وسايل حفاري شده كه در اواخر همين ماه يعني در 28 مهرماه 1314 اولين پي‌كني آن آماده گرديد و تا 20 بهمن‌ماه همان سال پنج پايه از هفت پايه اصلي پل بر اساس طرح (ك. لوبرك استاد آكادمي استكهلم) پي‌كني و بتون‌ريزي شد. در ماههاي ارديبهشت و تير ماه سال 1314 دو پايه باقيمانده آن تكميل شد. فطعات فلزي پل كه در كارخانه «مولارك استاد» سوئد ساهته گرديد بهم متصل، سپس از «دوبه» راه‌آهن بوسيله جرثقيل كشتي فلورستان متعلق به كمپاني استريل در روز 18 مرداد 1314 اولين قطعه آهن پل فلزي اهواز بالا كشيده شد.

در 12 مرداد 1315 بتون‌ريزي سرتاسري پل به پايان رسيد و در 15 مرداد آسفالت سطح اتومبيل روي پل آغاز شد و در 24 مرداد همان سال ضمن شروع سيم كشي برق جهت روشنايي پل از سوي شركت سنتاب اعلام شد كه پل اهواز 14 روز ديگر براي تحويل حاضر مي‌شود. اولین آزمايش پل

آزمايش پل چهار ساعت و نيم به درازا كشيد و سرانجام ده و نيم روز در 30 شهريور 1315 با بيش از هفت ماه تأخير با ضمانت بيست و چهار ماهه و عمر مفيد پنجاه ساله به ناحيه راه‌آهن جنوب تحويل داده شد. سپس در تاريخ پانزده آبانماه 1315 افتتاح و با رعايت اينكه:

1-در موقع عبور، بيش از يك ماشين روي پل در حركت نباشد.

2-چند درشكه پشت سرهم روي پل در حركت نباشد.

3-سرعت حداكثر اتومبيل روي پل 5 كيلومتر در ساعت باشد.

و بنابراين ارتباط عبور و مرور اهالي از شهر قديم اهواز به شهر جديد آغاز شد. اولین بازسازی پل سفید

در تابستان سال 1389 عملیات بازسازی و مرمت این پل در دستور کار قرار گرفت و به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز عملیات مرمت و بازسازی این پل در حال انجام است و با مساعد شدن شرایط جوی عملیات جوش‌کاری اتصالات و قطعات فرسوده و همچنین رنگ‌آمیزی پل انجام می‌شود . همچنین تجهیزات مورد نیاز برای نورپردازی پل سفید با حمایت مالی بانک ملی از کشور ایتالیا تهیه شده‌اند و پس از پایان عملیات رنگ‌آمیزی، عملیات نورپردازی پل سفید اهواز آغاز می‌شود تا این پل در ایام نوروز جلوه ای خاص داشته باشد .

هدف از بازسازی

– رفع خطرات احتمالي، به لحاظ گذشت 13 سال از عمر مفيد پنجاه ساله پل

– بهينه سازي، مرمت و احياء سمبل تاريخي شهر

مراحل اجرايي پروژه كه شامل عمليات تخريب بتن كف، نصب قطعات فلزي، بتون ريزي و كف سازي، ساخت نرده مناسب، سند بلاست و رنگ‌آميزي مجدد كل قطعات فلزي پل و نورپردازي با استفاده از فيبر نوري مي‌باشد.

پل بند گرگر | دیدنی های شوشتر

این اثر در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۲۹۱۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. پل بند گرگر بر فراز مجموعه آسيابها و آبشارها قرار دارد كه مسير رودخانه گرگر را مسدود نموده است و با بوجود آمدن اختلاف سطح، آب رودخانه به تونلهاي سه گانه مجموعه هدايت مي گردد. اين پل بند در 800 متري پايين دست بند ميزان قرار دارد. پيشينه ساخت اين پل بند را به دوره صفوي نسبت مي دهند. بر اساس نمونه برداري ها و آزمايشات انجام شده بر روي نمونه آجر اين پل، قدمت آن 470 سال تعيين گرديده است. البته این بند در اعصار پیشین همان صخره های طبیعی بوده اند.

متون تاریخی

طهماسب سلطان ولد محمد سلطان مذكور سه سال حاكم بود و در ايام او بناي پل گرگر به اتمام رسيد و قبل از آن مردم از روي بند ميزان تردد مي نمودند. و باني پل ملا حسيني مردي درويش بي روزگار پريشان حال بود و چون اين اراده كرد به هركه اظهار نمود او را تمسخر و ملامت مي كردند تا آنكه به طوف افتاده كمر عزيمت بر ميان بست و توفيق الهي امداد نموده و به اتمام رسانيد و ذكر خير او به روزگار باقي ماند. [….] و مبلغ ها از اخراجات فاضل ماند كه ملا حسين طواحين[آسياب ها] و دكاكين ساخت و املاك خريد. و تاريخ بناي پل را بدين وجه گفته اند «اين پل از جهد حسيني شد تمام»[1036ه‍.ق].(تذكره شوشتر، نوشته سيد عبدالله جزايري، فصل پانزدهم، صفحات 60 و 61، انتشارات معتبر، 1384)

رود کارون | دیدنی های اهواز

زمانی کارون بزرگ‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه‌ی ایران بود و برای جنوبی‌های کشورمان مکانی خاطره‌ساز محسوب می‌شود اما امروزه این رودخانه در معرض خطر کم‌آبی و خشکی قرار دارد. رود کارون با ۹۵۰ کیلومتر طول، طولانی‌ترین رود ایران است که سرچشمه‌ی اصلی آن زردکوه بختیاری در استان چهارمحال و بختیاری است.